Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:02:56 GMT

برنامه‌های هفته صنایع دستی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۲۵۳

برنامه‌های هفته صنایع دستی در کرمانشاه

پروانه حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار داشت: ۲۰ تا ۲۶ خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است و برنامه‌های متعدد و متنوعی برای این هفته پیش بینی شده است.

وی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان در روز ۲۰ خرداد مصادف با روز صنایع دستی خبر داد و گفت: در این همایش پیشکسوتان بالای ۷۰ سال، صنعتگران فعال زیر ۱۸ سال، مربیانی که در طی سال در این حوزه فعالیت داشته‌اند، دو تن از صنعتگران که در نمایشگاه‌های بین المللی حضور داشته و مقام آورده‌اند همینطور صنعتگران و هنرمندانی که توانستند در شورای جهانی صنایع دستی موفقیت کسب کنند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی از تشکیل مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان در اتاق بازرگانی در این هفته خبر داد و تصریح کرد: همچنین دیدار تشکل‌های صنایع دستی با استاندار و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌های استان در این هفته پیش بینی شده است.

حیدری از برگزاری آزمون‌های پایان دوره آموزش صنایع دستی در این هفته خبر داد و گفت: در این آزمون فراگیرانی که در دوره‌های آموزشی ما شرکت کرده‌اند و دوره‌ها را گذرانده‌اند، حضور خواهند داشت.

وی تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی استان کرمانشاه را ۶۰ رشته اعلام کرد و از وجود ۴ بازارچه دائمی صنایع دستی در کرمانشاه و دالاهو خبر داد.

عاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: برنامه ریزی شده که در شهرستان‌های صحنه، اسلام آباد غرب و روانسر هم بازارچه‌های دائمی ایجاد شود.

کد خبر 4634901

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه کرمانشاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار بعد از چهار سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس؛ محمدابراهیم کیان، امروز_ سه شنبه هفتم فروردین_ اظهار کرد: درهای این مجموعه تاریخی چهار سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز سال‌جاری هستیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت ۹ تا ۲۳ است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مسافر نورزی و بازدیدکننده از این محل بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه نوروز گاه در این شهرستان تصریح کرد: این مراسم هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

کیان همچنین در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز اضافه کرد: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان لار است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها، از طرف خانواده عروس، برای دخترشان عیدی که شامل لباس، قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری همچون قتلمه زیگرو دل برو بفه شکری نان شیرین به خانه داماد ارسال می‌شود.

کد خبر 739308

دیگر خبرها

  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار
  • بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال