Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:54:09 GMT

پنبه‎کاران از بذرهای «دلینته» استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۵۴۴

پنبه‎کاران از بذرهای «دلینته» استفاده کنند

عباسی گفت: در زراعت پنبه از کشاورزان درخواست داریم که از بذر «دلینته شده» استفاده کنند چرا که میزان مصرف بذر را تا ۵۰ درصد در مزارع کاهش می‎دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا عباسی» امروز (شنبه 18 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با شرایط بارندگی اتفاق افتاده و رطوبت مناسب خاک فرصت برای کشت پنبه، سویا و سورگوم فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در زراعت پنبه از کشاورزان درخواست داریم که از بذر «دلینته شده» استفاده کنند چرا که میزان مصرف بذر را تا 50 درصد در مزارع کاهش می‎دهد و این بذور با سموم قارچ‌کش و حشره‌کش آغشته شده که برخی از بیماری‎های اول فصل کاشت و آفات را کاهش می‎دهد.

 

عباسی تأکید کرد: کشاورزانی که تمایل نداشته باشند می‎توانند از بذور غیر دلینته استفاده کنند و می‎توانند این بذرها را با سموم قارچ‌کش و حشره‌کش آغشته کنند و از کارشناسان پهنه بهره بجویند.

 

وی افزود:کسانی که مزارع آبی مطمئن ندارند کشت گیاهان سورگوم را در دستور کار قرار دهند این گیاه که تحت عنوان شتر گیاهان معروف است در برابر خشکی بسیار مقاوم است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مزارع دیمی که از سیل محصول پاییزشان خسارت‌دیده نیز می‎توانند از سورگوم به‌عنوان یکی از کشت‎های جایگزین بهره بجویند.

 

عباسی یادآور شد: با توجه به اینکه سویا درخواست داریم کشاورزان سویا را به باکتری آغشته کنند تا نیاز گیاه را به ازت در دوره رشد رویشی تأمین کند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره مقام معظم رهبری اقامه نماز عید فطر مقاومت نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کشت پنبه پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام

اصغر باباخانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های قراردادی بین بخش خصوصی و کشاورزان، ترویج و حمایت از این نوع کشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به شروع برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری استان تاکنون پنج هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

باباخانی ادامه داد: ۱۷ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن متعلق به بخش خصوصی و ۲۳ مرکز خرید مربوط به تعاونی‌های اداره کل تعاون روستایی خرید گندم کشاورزان در سال زراعی جاری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل برداشت اقداماتی، چون ضدعفونی کردن سیلوها، کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول‌های مراکز خرید دارای مجوز انجام شده است.

باباخانی یادآور شد: قیمت مصوب گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دُرم نیز ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود: امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا / فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم