Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:08:05 GMT

واشنگتن بیش از هر زمان دیگری نگران برجام است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۹۲۲

واشنگتن بیش از هر زمان دیگری نگران برجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه مرکور در یادداشتی با اشاره به سفر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به ایران نوشت: ماس پس از دو سال و نیم نخستین وزیر خارجه آلمان است که به ایران سفر می‌کند. گرچه در برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت خارجه آلمان به این نکته اشاره نشده که تنها موضوع قابل بحث میان وزیر آلمانی و مقامات ایران توافق هسته‌ای باشد، اما شواهد و اخبار حکایت از این دارد که مهمترین گفتگوی دو طرف حفظ توافق هسته‌ای ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این یادداشت آمده است: وزیر خارجه آلمان در حالی راهی سفر به ایران می‌شود که از مدت‌ها پیش گمانه زنی‌هایی برای این سفر به راه افتاده بود. آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که علاوه بر اصرار به حفظ توافق هسته‌ای ایران، آن را عامل مهمی برای امنیت و ثبات نه تنها در خاورمیانه بلکه برای اروپا می‌داند.

مرکور با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران نوشت: واشنگتن به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شده و از آن زمان سعی دارد تا کشورهای امضا کننده این توافق هم همین مسیر را طی کنند، در حالی که اروپا با جدیت خواهان تداوم این توافق است. اکنون که قرار است وزیر خارجه آلمان به ایران سفر کند، آمریکا بیش از هر زمان دیگری نگران این توافق است. سفر وزیر خارجه آلمان به تهران و گفتگوهای احتمالی درباره روابط ایران- اروپا و بقای توافق هسته‌ای این روزها به شدت واشنگتن را نگران کرده است.

کد خبر 4634900 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران توافق هسته ای برجام آلمان هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو خواستار مداخله وزرای خارجه انگلیس و آلمان جهت جلوگیری از صدور قرار بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

روز گذشته نیز قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.

همزمان روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

کد خبر 6082212

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است