Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بنا بر نوشته پایگاه اماراتی «نشنال»، «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه طی دو اظهارنظر جداگانه در «براتیسلاوا» پایتخت اسلواکی به بروز سانحه برای چهار نفتکش در بندر «فجیره» این کشور اشاره کرد و از سازمان ملل خواست که از «خطوط انتقال انرژی در جهان دفاع کند».

اظهارات این وزیر اماراتی در حالی مطرح شده که این کشور علیرغم اتهام‌زنی‌های بی سند مقام‌های آمریکایی و سعودی درباره «دخالت ایران» در اتفاق حادث شده در بندر فجیره، پنج‌شنبه شب نتیجه ادعایی تحقیقات درباره این حادثه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، حملات صورت‌گرفته علیه چند نفتکش در بندر فجیره «عملیاتی پیچیده و هماهنگ» توصیف و ادعا شده که این حادثه تهدیدی برای جریان انتقال انرژی است. امارات در این گزارش که با مشارکت عربستان سعودی و نروژ به شورای امنیت ارائه شده، نامی از ایران نبرده و صرفا ادعا کرده که احتمالا «یک بازیگر دولتی پشت این حملات قرار داشته است».

اردیبهشت ماه امسال امارات اعلام کرده بود که چهار کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در بندر فجیره هدف حمله قرار گرفته‌اند. به دنبال این اعلامیه، مقام‌های آمریکایی با استناد به اطلاعات دریافتی از رژیم صهیونیستی، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده‌اند.

انور قرقاش وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس امنیتی «گلاب سِک»(Globsec) به براتیسلاوا پایتخت اسلولکی رفته ، در یک سخنرانی به تکرار مواضع امارات درباره حادثه فجیره پرداخته است.

او در حاشیه این نشست و در مصاحبه با پایگاه نشنال تاکید کرد که تحقیقات صورت گرفته توسط امارات، عربستان سعودی و نروژ به این نتیجه‌گیری رسیده که یک «بازیگر دولتی» پشت این حادثه قرار داشته است.

قرقاش در سخنرانی در نشست گلاب سک به حاضران گفته بود: «شورای (امنیت سازمان ملل) نوع خطراتی که خطوط انتقال انرژی و تجارت بین‌المللی در منطقه را تهدید می‌کند را درک می‌کند».

این وزیر اماراتی که در سال‌های گذشته بارها ضدیت خود با ایران را در سخنان و توییت‌های خود نشان داده است، در سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای در نشست امنیتی اسلواکی اظهاراتی علیه سیاست خارجی و مواضع منطقه‌ای ایران مطرح کرد.

قرقاش که کشورش امارات با همراهی عربستان سعودی در حال دخالت‌های همه جانبه در امور کشورهای بحران زده سودان و الجزایر است، از دوره «انتقالی» در این دو کشور آفریقایی بعد از کناره‌گیری روسای جمهور آنها سخن گفت و درباره کشتار اخیر سودانی‌ها خواستار «انجام تحقیقات» شد.

وی با اشاره به کشته شدن بیش از ۱۰۰ سودانی در درگیری‌های اخیر این کشور گفت: «ما درباره این کشتار نگران هستیم و از درخواست‌ها برای تحقیقات متناسب حمایت می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم که موضوعات پیچیده‌ای در میان است و این موضوع را می‌دانیم که بعد از حکمرانی ۳۰ ساله عمر البشیر، یک اپوزیسیون یکپارچه در این کشور وجود ندارد و تنها راه رو به جلو، مذاکره و گفت‌و‌گو است».

وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه افزود: «تنها راه رو به جلو آن است که دو هدف را مدنظر داشته باشیم: چطور بتوان بدون نابودی نهادهای (دولتی) سودان، به درخواست‌های مردمی توجه شود».

اظهارات قرقاش در حالی مطرح شده که برخی از گروه‌های سیاسی در سودان از مواضع حمایتی امارات و عربستان سعودی از شورای نظامی حاکم بر سودان علیرغم کشتار اخیر سودانی‌ها انتقاد کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۱ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شده است، اظهار داشت: این ۱۰۱ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی با اعتبار دو هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود سه هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال نیازمند اصلاح و بهسازی مجدد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدررفت آب، فرسودگی شبکه‌های انتقال است، اظهار کرد: البته وجود انشعابات غیرمجاز کنتورهای خراب هم یکی از عوامل هدررفت آب است، در این راستا هم شناسایی و حذف انشعابات غیرمجاز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

کد خبر 6085639

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است