Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه ماه مهربانی عصرهای ماه مبارک رمضان از شبکه تابان پخش می‌شد. عوامل پشت‌صحنه این برنامه از اهمیت بخشش و بزرگواری و از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به یاری مردم نوع‌دوست استان یزد گفتند.به گزارش بلاغ،ماه مهربانی عنوان برنامه‌ای ۳۰ قسمتی بود که هرروز عصر قبل از افطار از شبکه استانی یزد روی آنتن می‌رفت؛ در مورد هدف از اجرای این برنامه و بازخوردهایی که از سوی مردم دریافت کرده‌اند با عوامل پشت‌صحنه این برنامه گفتگویی ترتیب دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیمای مرکز یزد در دهکده توریستی مهرنگار، مکان ضبط و پخش برنامه ماه مهربانی در گفتگو با خبرنگار فارس، هدف از اجرای این برنامه را جذب کمک‌های مردم نیکوکار و مؤمن استان یزد برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی دانست و گفت: با حمایت‌های بی‌دریغ رئیس دادگستری استان، رئیس‌کل زندان‌ها و کمیته امداد استان یزد؛ همچنین شرکت پیشگامان به‌عنوان بخش خصوصی و حامی برنامه باعث شد زندانیان بسیاری آزاد شوند و از اینکه این مجموعه به هدف خود دست‌یافت خرسندیم.

زارع همچنین در خصوص تداوم تهیه برنامه‌هایی مشابه برای حمایت از این زندانیان در طول سال افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی برای گل‌ریزان و کمک به زندانیان جرائم غیرعمدی و نیازمند، مختص ماه مبارک رمضان است اما با توجه به شرایط اقتصادی اخیر و مشکلات متعدد خانواده‌های این زندانیان، رایزنی‌هایی با رئیس‌کل زندان‌های استان یزد انجام شد و برای تداوم چنین برنامه‌هایی در طول سال و کسب نتایج مؤثرتر تصمیماتی گرفته‌شده است.

وی تأکید کرد: ۱۲ جشن گل‌ریزان در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان‌ها برگزار شد و سیمای مرکز یزد نیز این جشن‌ها را پوشش داد. سعی شد با تشویق مردم برای مشارکت در این جشن‌ها و حمایت مالی از زندانیان نیازمند قدم مثبتی برداشته شود و بازخوردها و استقبال مردم از این برنامه‌ها نشان داد که نتیجه رضایت‌بخش بوده است.

عباس گل رسان، تهیه‌کننده و مجری صداوسیما در حاشیه پخش برنامه گفتگو محور ماه مهربانی بابیان اینکه امسال سومین سال پیاپی تهیه و پخش این برنامه است خاطرنشان کرد: ایده اولیه تهیه این برنامه از سوی مدیرکل صداوسیما سیمای مرکز یزد مطرح شد و این برنامه ۳ سال است که در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و ستاد دیه استان نیز این برنامه را همراهی می‌کند.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه، تشویق مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی بود و این برنامه در طول ماه مبارک رمضان از مردم خواست که مراقب خود و دیگران باشند تا از شدت وقوع چنین جرائمی کاسته شود. تفکر در امر ازدواج و مهریه‌های معقول؛ همچنین استفاده از تجارب بزرگ‌ترهای خانواده می‌تواند آگاهی‌بخش باشد و زندگی جوانان را تضمین می‌کند.

گل رسان همچنین با اشاره به موفقیت چشمگیر این برنامه برای جذب کمک‌های مردم ادامه داد: برنامه ماه مهربانی در سال گذشته طی ۱۰ برنامه توانست موجب جذب 6 میلیارد ریال کمک‌های مردمی به زندانیان جرائم غیرعمدی شود و امسال با پخش هر شب این برنامه در ماه مبارک رمضان موفق شد 25 میلیارد ریال هدایای نقدی مردم را جمع‌آوری کند که این مقدار حمایت مالی نسبت به رقم سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

مریم صادقی، یکی از تصویربرداران این برنامه در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد به‌پیش قدم شدن مردم یزد در کارهای خیر اشاره کرد و گفت: به دلیل روحیه خداباوری و نوع‌دوستی، مردم یزد همواره در ایمان و مهربانی و کمک‌رسانی به افراد نیازمند زبانزد بوده‌اند و کمک به زندانیان آبرومندی که هرگز تصور حبس و زندان را نمی‌کردند و ناخواسته پایشان به زندان بازشده است حرکت ارزشمندی است و بخشش‌های مردم و آزادی و اشک شوق زندانیانی که در این برنامه دعوت می‌شدند، ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی بابیان اینکه مهریه‌های سنگین و نامتعارف نه‌تنها در فرهنگ دینی ما جایگاهی ندارد بلکه موجب ازهم‌پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود اظهار داشت: مردها برای تأمین زندگی خانواده خود متحمل سختی‌ها و ناملایمات بسیاری می‌شوند و وادار کردن مرد به کاری که از عهده او خارج است، به زندگی مشترک و عشق و علاقه مابین زن و شوهر ضربه می‌زند و این کاری خداپسندانه نیست. ارزش در کنار هم بودن و حفظ کانون گرم خانواده از مهریه و مادیات بیشتر است.

مدیر تولید صداوسیمای مرکز یزد نیز بابیان اینکه اجرای این برنامه روی آنتن زنده حاصل تلاش ۵۰ نفر از عوامل برنامه بود اذعان کرد: برخی از حوادث مثل سوانح رانندگی پیش‌بینی‌نشده است. باید به این باور برسیم که برخی ناخواسته گرفتارشده‌اند و در زندان به سر می‌برند و ممکن است این مشکلات برای هر کسی اتفاق بیافتد.

خرداد مهر همچنین افزود: در ماه رمضان که ماه مهربانی‌ها است مردم نیکوکار استان یزد دست در دست یکدیگر گذاشتند و لبخند و امید را به خانواده‌های این زندانیان هدیه کردند. ما نیز از اینکه در این شادی سهیم هستیم خوشحالیم و خستگی اجرای مداوم و هرروزه این برنامه با مهربانی‌های مردم زدوده شد.

یکی از دستیاران تهیه‌کننده برنامه ماه مهربانی نیز عنوان کرد: همواره لحظه‌های منتهی به اذان مغرب و افطار لحظه‌هایی عرفانی و معنوی است و مردم در این لحظات به خدا و معنی زندگی بیشتر فکر می‌کنند. هدف این بود که مردم را به تفکر و نوع‌دوستی دعوت کنیم. صادقانه از مردم دعوت کردیم تا به زندانیان نیازمندی که لزوماً مجرم نیستند کمک کنند، مردم نیز اعتماد کردند و به شماره‌حساب‌هایی که از سوی ستاد دیه استان اعلام‌شده بود هدایای نقدی خود را واریز کردند.

علی نوابی همچنین افزود: یکی از بخش‌های تاثیرگزار برنامه، بخش معرفی افراد بخشنده‌ای بود که بدهکاران تنگ‌دست و فقیر خود را بخشیده و آزادی وی و خوشحالی خانواده او را فراهم کرده بودند. فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اخلاق و انصاف در جامعه می‌تواند از بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها بکاهد و در عوض بخشندگی و بزرگواری، دل‌های مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت