Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: مردم استان در پویش مهربانی ۷۵۰ میلیون تومان کمک کردند که باعث شد ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان آزاد شوند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: پویش مهربانی یک برنامه نو و ابتکاری بود که قبل از سال 98 توسط صدا و سیمای استان خراسان جنوبی صورت گرفت و نتیجه این شد که با گلریزانی که در شهرهای استان برگزار شد خیرین 750 میلیون تومان کمک کردند که باعث شد 13 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این پویش را آگاه سازی، روشنگری و جمع‌آوری هدفمند کمک‌های مردم و سهیم کردن آحاد مردم برای آگاه سازی زندانیان جرائم غیر عمد عنوان کرد و افزود: این پوشش قصد داشت تا جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد اما به دلیل حوادث طبیعی که اکثر استان های کشورمان را در بر گرفته بود پویش قطع شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای این پویش قبل از سال مبلغ 30 میلیون تومان واریز شد و سبب شد دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز گردند.

هاشمی با بیان اینکه با حلول ماه مبارک رمضان پویش مجدد احیاء شد و هدف خود را دنبال کرد و موفق نیز بود تصریح کرد: پویش مهربانی باعث شد که جشن گلریزان وارد خانه‌ها شود و آماده است تا پایان سال 98 و شاید هم سالیان سال چه در استان و چه در خارج از استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد فعالیت کند.

ایلام| خیران 210 میلیون ریال به آزادی زندانیان کمک کردندکمک 450 میلیون تومانی خیران گلستانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد2 میلیار ریال کمک‌های مردمی چهارمحال و بختیاری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد

وی خاطرنشان کرد: نتیجه پویش مهربانی این شد که با گلریزانی که در شهرهای قاین، طبس، نهبندان، فردوس و بیرجند برگزار شد مبلغ 750 میلیون تومان خیرین کمک کردند و این کمک باعث شد در ماه مبارک رمضان 13 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: یک میلیارد و 100 میلیون تومان مبلغ بدهی این 13 نفر بود که 680 میلیون تومان شاکیان گذشت کردند که قابل تحسین است.

هاشمی با بیان اینکه در روزهای آتی نیز چند نفر دیگر آزاد خواهند شد اظهار داشت: پویش مهربانی باعث شد که خیران همیشه ستاد را بشناسند و یاور ستاد دیه مردمی شوند چون ستاد به صورت مردمی فعالیت می‌کند و افرادی که در ستاد دیه مشغول فعالیت هستند یک ریال نیز حقوق نمی‌گیرند و به صورت خداپسندانه کار می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: خیرین با اقدام خداپسندانه خود به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کردند تا خانواده‌ها دچار آسیب بیشتری نشوند.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی مهدی هنری به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۲ که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد.

وی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است.

هنری عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است.

هنری ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است، گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

هنری افزود: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار کرد: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگری که قبلاً در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواده‌هایی روستایی تعریف می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود چراکه ابتدا روستاها تولید کننده بوده و بعداً مصرف کننده شدند.

هنری گفت: این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعاً می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف کننده به مولد خواهد شد.

وی افزود: این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این خصوص تأثیر گذار باشد و به صورت اندک اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت.

کد خبر 6079642

دیگر خبرها

  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار خانوار از طرح کالابرگ فجرانه
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی