Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:52:04 GMT

گزارشی از ابتلا به تب کریمه کنگو نداریم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۶۵۷۷

گزارشی از ابتلا به تب کریمه کنگو نداریم

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمدمهدی نظام طاهری، رئیس شبکه دامپزشکی نطنز داشت: : با شروع فصل گرما در سطح کشور با شیوع بیماری تب کریمه کنگو مواجه هستیم که در سطح شهرستان نطنز با توجه به نظارت ها و کنترل های صورت گرفته تاکنون ابتلای به این بیماری مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: افراد شاغل در کشتارگاه ها در معرض ابتلا به این بیماری هستند که با تجهیز کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری نطنز و تعطیلی کشتارگاه های سنتی و یا تبدیل آنها به صنعتی می‌توان خطر ابتلای افراد را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شبکه دامپزشکی نطنز تأکید کرد: با بهره برداری از سالن پیش سرد کشتارگاه نطنز در سال گذشته، گوشت دام های کشتار شده تحت نظر کارشناس دامپزشکی به صورت سالم و عاری از بیماری مذکور پس از طی دوره پیش سرد به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

در صنعت مرغداری هیچ نوع هورمونی استفاده نمی‌شود  
نظام طاهری در خصوص سلامت گوشت مرغ ابراز داشت: در صنعت مرغداری هیچ نوع هورمونی استفاده نمی‌شود و در تمام مرغ هایی که کشتار شده و به دست مردم می‌رسند فقط تزریق واکسن انجام و در صورت نیاز از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مردم تصور می‌کنند رشد سریع جوجه مرغ به خاطر مصرف هورمون است اما در حقیقت علت سرعت رشد، اصلاح نژاد مرغ ها و تغذیه کامل است.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز در پایان با اشاره به تفاوت تخم مرغ های تولید شده به صورت خانگی (بومی) با تخم مرغ های صنعتی گفت: از آن جایی که مرغ در مرغداری از تغذیه سالم و کاملی برخوردار است نسبت به مرغ خانگی که همه چیز خوار است و از غذاهای متفرقه استفاده می‌کند، دارای تخم مرغ با کیفیت تری است.

انتهای پیام/ی



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدناصر موسوی گفت:  یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.   وی افزود: در همین راستا واکسیاسیون عمومی و سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از ۷۰ روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان آغاز شد.   موسوی ادامه داد: در این طرح سراسری واکسیناسیون در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) زیر پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.   رئیس اداره دامپزشکی هویزه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان و اضافه کرد: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد