Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای زیرسازی و آسفالت گرم هشت روستا و ۹ دهستان در جنوب این استان به راه اصلی ایرانشهر- سرباز- چابهار متصل می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم جاوشیری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید اعتبارات و همچنین وجود مشکلات در جذب قیر، از نیمه سال ۹۶ تا پایان سال ۹۷ عملیات اجرایی، زیرسازی و آسفالت راه‌های روستای بسیار کُند پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با وجود مشکلات در شهرستان ایرانشهر، محور روستایی سرجوب - زهلنفان به کوران به طول ۹ کیلومتر با پنج روستا و بالغ بر ۵۴۰ خانوار زیرسازی و آسفالت گرم انجام و به محور اصلی ایرانشهر- خاش متصل شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال ۹۸ در نظر دارد آسفالت گرم راه‌های روستایی شهرستان سرباز - قادرآباد، پرکستان - لاغرین - چرپان، کهنک - مشکنت و روستای گران را که در حال تکمیل عملیات خاکی، ابنیه فنی و زیرسازی هستند را نیز اجرا کند.

وی بیان کرد: با اجرای زیرسازی و آسفالت گرم این محورها، جمعاً هشت روستا و ۹ دهستان با ۶۸۰ خانوار به راه اصلی ایرانشهر - سرباز - چابهار متصل می‌شوند.

جاوشیری گفت: در حوزه شهرستان دلگان نیز بازگشایی محور هیر به گووس بطول چهار کیلومتر (طول کلی ا ین راه ۲۵ کیلومتر) با قراردادی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد که بیش از هفت روستا و ۱۰ دهستان و مرکز عشایری را با جمعیتی بالغ بر ۴۲۰ خانوار به محور روستایی و آسفالته دلگان –هودیان به مسجدابوالفضل (ع) و مرکز شهرستان دلگان متصل می‌سازد.

وی ادامه داد: در همین شهرستان عملیات خاکبرداری و زیرسازی محور هودیان به مسجد ابوالفضل (ع) با ترانشه بری و خاکبرداری در طول چهار کیلومتر (طول کلی ۱۵ کیلومتر) با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد با قراردادی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه شهرستان ایرانشهر، بازگشایی محور روستایی پیرگل نیز توسط این اداره کل با قراردادی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به طول سه کیلومتر (طول کلی هفت کیلومتر) در قطعه یک آغاز شده که ۲ روستا و دهستان و منطقه بزرگ عشایری و همچنین منطقه گردشگری را برای نخستین بار به مراکز بخش و شهرستان در هر ۲ حوزه شمال و جنوب استان متصل می‌سازد.

وی افزود: در حوزه شهرستان سرباز تکمیل خاکبرداری، ابنیه فنی و زیرسازی محور روستایی کرایی کور بطول ۱۰ کیلومتر و بریسک به طول سه کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال آغاز شد که سه روستا و چهار دهستان و همچنین منطقه گردشگری را از طریق اتصال به محور آسفالته پشامک-مورتان به مرکز شهرستان سرباز (راسک) و محور اصلی ایرانشهر- چابهار متصل می‌سازد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، محمد رئیسی گفت: از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیلزده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستا‌ها پایدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود:  عملیات برقرسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برقرسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود دوساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستا‌ها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از ۹۵۰ میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از ۴۰۰ میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان،گفت: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت برای پایداری مجدد شبکه‌های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.
رئیسی ادامه داد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد