Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف «النصر» اعلام کرد که نخست وزیر پیشین عراق در تلاش نیست که نخست وزیر کنونی این کشور را سرنگون کند و خود، متصدی این پست شود.به گزارش بلاغ،ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشین عراق به گزارش‌های مربوط به تلاش وی برای تصدی مجدد منصب نخست وزیری واکنش نشان داد.

«ندی شاکر جودت» نماینده ائتلاف النصر تأکید کرد که «اظهارات مربوط به تلاش و توافق حیدر العبادی برای تشکیل ائتلاف جدید و سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی نادرست و شرم‌آور است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از جودت گزارش داد که «العبادی رابطه خوبی با عبدالمهدی دارد و به هیچ وجه برای تضعیف دولت وی تلاش نخواهد کرد».

وی با اشاره به اینکه العبادی هیچ گاه نخواهد کوشید که دولت عبدالمهدی را سرنگون کند و خود، نخست وزیر عراق شود، خاطر نشان کرد که سرنگونی دولت عبدالمهدی باعث بحران بزرگی برای فراکسیونهای سیاسی خواهد شد.

این نماینده عراقی در پایان اظهار داشت که همچنین این مسئله در صورت حصول، سبب خواهد شد که همه توافقات مربوط به تشکیل کابینه از بین برود؛ خاصه اینکه عراق نیز با چالشهایی در پیرامون خود مواجه است.

در همین ارتباط، العبادی اواسط اردیبهشت ماه گذشته ادعا کرد که دولت کنونی بسیار بدتر از دولت‌هایی است که بر اساس سهم‌خواهی تشکیل می‌شود.

 وی گفت که بر اساس سهم‌خواهی، هر فراکسیونی سهمی در تشکیل کابینه دارد، ولی آنچه عملا در عراق رخ داده، تصاحب سهمیه‌ها توسط دولت است و سایر فراکسیونها در آن سهمی ندارند.

العبادی با بیان اینکه خواستار تشکیل یک دولت مستقل بر اساس قابلیت‌های حرفه‌ای و ملی‌گرایانه بوده است، مدعی شد که این مسئله رخ نداده است و دولت کنونی نیز بر این اساس حرکت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اگر دولت عبدالمهدی نتواند به کار خود ادامه دهد، تصدی منصب نخست وزیری «مسئله‌ای است که در زمان خاص خود تصمیم گرفته خواهد شد» مدعی شد که او در رهبری عراق تجربه موفقی داشته و توانسته این کشور را از دست تروریسم، تجزیه، انزوا و فروپاشی نجات دهد و در هیچ موقعیتی از «مسئولیت‌های ملی» خود شانه خالی نکرده است.

این برای اولین بار نبود که پس از تشکیل دولت جدید عراق از پاییز گذشته (1397)، العبادی که از رسیدن به نخست‌وزیر مجدد ناکام ماند، به دولت عبدالمهدی حمله می‌کند.

 فروردین ماه گذشته یک روزنامه لبنانی از تحرکات جدید در بغداد برای تضعیف دولت عبدالمهدی خبر داد که یکی از عناصر اصلی آن العبادی است (جزئیات بیشتر).

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد