Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:46:32 GMT

آتش‌سوزی در ‏حرم حضرت معصومه (س) خاموش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۷۹۲

آتش‌سوزی در ‏حرم حضرت معصومه (س) خاموش شد

صحن امام رضا(ع) یا همان صحن اتابکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) که آتش گرفته بود، با حضور سریع یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی حرم و خودروهایی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، بدون هیچ تلفاتی، خاموش شد.

به گزارش ایسنا، دقایقی پیش محل دپوی کارتن‌های ویژه نمازگزاران در صحن امام رضا (ع) یا همان صحن اتابکی حرم حضرت معصومه (س)، به سبب برخی بی‌احتیاطی‌های احتمالی آتش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دود سرتاسر صحن اتابکی را دربر گرفت که با حضور سریع یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی حرم و خودروهایی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، آتش بدون هیچ تلفاتی خاموش شد.

خسارت‌هایی به بافت تاریخی حرم از جمله کاشی‌های صحن اتابکی رسیده است که میزان این خسارات باید پس از برآورد دقیق اعلام شود.

در همین رابطه، روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اعلام کرد: محل نگهداری کارتن‌ها در جوار درِ شماره پنج صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها امشب در ساعات اخیر دچار حریق شد که احتمال داده می‌شود علت این آتش‌سوزی اتصالی سیم‌های برق بوده باشد. این آتش‌سوزی با مشارکت نیروهای آتش‌نشان و خادمان حرم مطهر در کمترین زمان ممکن اطفا شد و هیچ خسارت مالی و جانی خاصی به دنبال نداشته است. خادمان آستان مقدس در برخی از مناسبت‌ها از جمله نماز ظهر عاشورا که تمامی مسیرهای منتهی به حرم مطهر مملو از خیل نمازگزاران می‌شود، از این کارتن‌ها برای اقامه نماز جماعت در خیابان‌های اطراف حرم مطهر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود