Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قائمی، مدیرخانه قرآن روستایی حضرت رسول اکرم(ص) روستای اسفنجان اسکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان این خانه قرآنی در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
قائمی، ضمن بازگو نمودن لزوم تمرین زیر نظر استاد برای یادگیری روخوانی قرآن ادامه داد: اگر بدنبال یادگیری کامل و سریع تَر هستیم، حتما باید زیر نظر یک استاد به تمرین بپردازیم. دقیقا مانند هر فن یا هنر دیگر! انسان می‌تواند هنرها و فنون دیگر را هم تا حدودی بصورت خودآموز یاد بگیرد، اما برای فراگیری بدون نقص و سریعتر باید نزد استاد آن فن تلمذ کند.
مدیرخانه قرآن روستایی حضرت رسول اکرم(ص) روستای اسفنجان اسکو، از مقدمه فراگیری روخوانی قرآن گفت و یادآور شد: مقدمه فراگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با قواعد مقدماتی زبان قرآن است. منظور از قواعد مقدماتی، صرف و نحو و دستور زبان عربی نیست. بلکه منظور آشنایی با حروف، آواها، علامت‌های نگارشی و از این دست قواعد است. از آنجا که زبان شیرین فارسی نزدیکی فراوانی از این حیث با زبان عربی دارد، اکثر فارس زبانها در این زمینه مشکل خاصی ندارند و با گذراندن چند جلسه کلاس آموزشی مختصر، آن بخش از قواعد روخوانی را که در فارسی وجود ندارد به سرعت فرا خواهند گرفت.
قائمی، حفظ قرآن را موجب پيشرفت در كارهاى علمى مسلمان دانست و تاکید کرد: حفظ و قرائت قرآن، موجب تقويت حافظه شده و درنتيجه در زندگى مسلمان تأثير مى‌گذارد و موجب پيشرفت در كارهاى علمى او مى‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن خانه قرآن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید؛ برخورد قاطع با معلم خاطی برای تنبیه بدنی دانش‌آموز سراوانی

ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شدیم که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

کد خبر: 1227602 برچسب‌ها دانش آموز

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز