Web Analytics Made Easy - Statcounter

غزنوی مهمترین معضل لوازم خانگی را استفاده از سرمایه در گردش، ال سی ریالی و خارجی دانست و گفت: نسبت به سال ۹۶، ۲۵ برابر نیاز به سرمایه درگردش داریم این نشان می دهد در سال ۹۷ بیشتر با کاهش تولید مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا غزنوی» شب گذشته (شنبه 18 خرداد) در برنامه تیتیر امشب شبکه خبر سیما درباره بازار لوازم خانگی با اشاره به اینکه وضعیت تولیدات با برند ایرانی برای انجام کار تولید مناسب است، گفت: با شوک اقتصادی که در سال 97 وارد صنعت لوازم خانگی شد موجب کاهش تولید 23 درصدی یخچال و 41 درصدی ماشین لباسشویی و افت تولید نسبت به سال 96 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در تکانه های اقتصادی و شوک های اقتصادی اگر حمایت از قبل نباشد با کاهش تولید مواجه می شویم، گفت: این امر باعث افزایش بی رویه قیمت ها می شود.

 

غزنوی با بیان اینکه شرایط بازار لوازم خانگی فعلا متعادل است، گفت: باید تلاش کنیم با افزایش تولید برندهای داخلی به مقیاس اقتصادی برسیم اما در شرایط تحریم باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که برندهای تولیدی داخل توسعه پیدا کنند و با رسیدن به مقیاس اقتصادی بتوانیم قیمت ها را کاهش دهیم و به کیفیت جهانی برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه 37 درصد از ظرفیت ایجاد شده برای تولید یخچال در تولید لوازم خانگی و 45 درصد از ظرفیت برای تولید لباسشویی استفاده شده است به بررسی وضعیت توان داخلی در تولید لوازم خانگی پرداخت و گفت: این امر نشان دهنده این است که از ظرفیت تولید داخل و سرمایه گذاران تولیدکنندگان ایرانی به دلیل دراختیار قرار دادن بازار به برندهای خارجی و تقویت تولید سرعت نگرفته بود.

 

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی مهمترین معضل لوازم خانگی را استفاده از سرمایه در گردش، ال سی ریالی و خارجی دانست و گفت: نسبت به سال 96، 25 برابر نیاز به سرمایه درگردش داریم این نشان می دهد در سال 97 بیشتر با کاهش تولید مواجه بودیم.

 

غزنوی با بیان اینکه تولیدات برندهای خارجی به لحاظ وابستگی به قطعات خارجی کم شده است، گفت: آنها نتوانستند در کشور تولیدی داشته باشند بنابراین بیشتر تولید داخل بوده که عرضه شده است از این رو از فرصت ایجاد شده باید از تولید داخل حمایت کرد تا برندهای داخل بیشتر تقویت شوند وبا تقویت برندهای داخلی باعث توسعه صادرات و افزایش سرمایه در گردش در کشور شویم.

 

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید و گرفتن سهم بازاری که در اختیار برندهای خارجی بوده است نیاز به حمایت بیشتر وزارت صمت دارد، خاطرنشان کرد: طرح هایی در زمینه پیش فروش و سرمایه درگردش داریم که حمایت وزارت صمت و تنظیم بازار را می طلبد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان اقامه نماز عید فطر استان بوشهر امام خمینی ره نماز جمعه خطبه های نماز جمعه عید سعید فطر خطبه نماز جمعه بازار لوازم خانگی گرانی لوازم خانگی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد