Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@17:33:14 GMT

ناتو تا 4 سال دیگر در کردستان عراق حضور خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۱۷۷۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع محلی در اقلیم کردستان عراق به نقل از «دانی فورتین» فرمانده نیرو‌های ناتو در عراق اعلام کردند که آموزش نیرو‌های نظامی پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق تا چهار سال آینده ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیرو‌های ناتو در عراق هدف از این آموزش‌ها را آماده سازی نیرو‌های عراقی و پیشمرگه برای رویارویی با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانی فورتین در عین حال تاکید کرده که تنش‌های سیاسی کنونی در منطقه تأثیری بر ادامه فعالیت‌های ناتو در عراق و اقلیم کردستان عراق نخواهد گذاشت.

در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مستشار نظامی سازمان ناتو در عراق و اقلیم کردستان عراق برای آموزش‌های نظامی حضور دارند.

اعلام تداوم حضور نیرو‌های آموزشی ناتو در عراق در شرایطی است که پیش از این کشور‌های آلمان و هلند اعلام کرده بودند که به آموزش نیرو‌های پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق بدلیل تنش‌های منطقه‌ای پایان خواهند داد، هرچند کمی بعد با عقب نشینی از مواضع خود اعلام کردند که برنامه‌های آموزشی به روال گذشته ادامه خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • شهروند گمشده کولاک پیرانشهر هنوز پیدا نشده است
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند