Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها فصل برداشت میوه‌ها و محصولات رنگارنگ در جای جای استان خراسان جنوبی است که در این بین کشاورزانی که مشغول برداشت سیر در عشق آباد هستند از نبود خرید تضمینی، نبود کارخانه برای فرآوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی گلایه دارند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی یکی از شرقی‌ترین استان‌های ایران است که در حوزه کشاورزی، تولید محصولات در کشور نقش زیادی دارد و محصولات استراتژیک از بیرجند، قاین، فردوس تا بشرویه، نهبندان و سرایان و جای جای استان کم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از محصولات نیز منحصر به استان است و سبب شده تا امکان تامین درآمد مناسب و معقولی برای باغداران خراسان جنوبی باشد.

خردادماه است، فصل برداشت میوه‌های رنگارنگ، میوه‌هایی که در جای جای استان رخ نمایی می‌کند، از توت، زردآلو، آلوچه، شاه توت گرفته تا گوجهسبز و غیره که دهان هر رهگذری را به آب می‌اندازد و خوشبختانه به برکت بارندگی‌های اخیر افزایش تولید محصولات را شاهد هستیم.

نبود صنعت فرآوری و عدم خرید تضمینی محصولات از مشکلات کشاورزان استان

این روزها کشاورزان عشق‌آبادی در شهرستان طبس مشغول برداشت سیر از مزارع شهرستان هستند که متأسفانه نبود خرید تضمینی، نبود کارخانه فرآوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث گلایه‌مندی کشاورزان شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی عشق آباد گفت: در حال حاضر 200 خانوار و بهره‌بردار درحال برداشت سیر از مزارع این شهرستان هستند.

آغاز برداشت سیر در شهرستان تفرش + تصاویرسطح کشت محصول سیر در طارم 20 درصد کاهش یافتفقدان انبارهای فنی و کارگاه‌های فرآوری صنعتی مهمترین مشکل سیرکاران بهار

احمدی افزود: امسال 130 هکتار از اراضی دستگردان طبس زیر کشت سیر است که پیش‌بینی می‌شود 1500 تن سیر از این مزارع برداشت شود.

دستگردان طبس بخش عمده سطح زیر کشت سیر در استان است

وی گفت: دستگردان طبس بخش عمده سطح زیر کشت سیر در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی عشق آباد بیان کرد: سیر برداشت شده در این شهرستان به دیگر نقاط استان و استان‌های دیگر از جمله تهران، خراسان رضوی و سمنان ارسال می‌شود اما نبود سردخانه، نبود کارخانه فرآوری تبدیلی و تکمیلی ییکی از مشکلات بهره‌برداران این محصول است.

مسئولان برای خرید تضمینی سیر ورود پیدا کنند

احمدی افزود: بهره‌برداران این محصول از مسئولان تقاضا دارند برای خرید تضمینی سیر ورود پیدا کنند چون در حال حاضر که فصل برداشت است کسی به سراغ خرید نمی‌آید و محصول با کیفیت که امیدکشاورز است روی دستش می‌ماند و مجبور است با قیمتی پایین آن را به دلالان بفروشد.

به شکرانه بارش رحمت الهی که امسال در فروردین ماه در خراسان جنوبی شاهد بودیم این روزها کشاورزان و بهره‌برداران استان در نقاط مختلف درحال برداشت محصولات کشاورزی و باغی هستند که در این بین شهرستان بشرویه یکی از شهرستان‌های کویری استان نیز در حال برداشت زردآلو است.

شهرستان بشرویه 35 درصد زردآلوی خراسان جنوبی را تامین می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: امسال 115 هکتار از باغات بشرویه زیرکشت زردآلو است که پیش‌بینی می‌شود 5 میلیاد تومان عاید بهره‌برداران شود.

سرچاهی با بیان اینکه این شهرستان 35 درصد زردآلوی خراسان جنوبی را تامین می‌کند افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 800 تن زردآلو از باغات بشرویه برداشت شود.

وی گفت: زردآلوی بشرویه علاوه بر تامین بازار استان به دیگر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

افزایش 700 تنی زردآلو در استان

مدیر جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار و 388 تن زردآلو از باغات استان برداشت شود.

قوسی با بیان اینکه زردآلوی تولیدی خراسان جنوبی علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی استان به خراسان رضوی، سیستان بلوچستان هم ارسال می‌شود افزود: برداشت زردآلوی امسال 700 تن بیشتر از سال گذشته است و کار برداشت این محصول تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: لاسجردی، نارنگی و نوری ارقام محلی و رقم عمده زردآلو در استان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از صدور مجوز و تمدید ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی، مهدی دستورانی اظهار داشت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی افزود: أخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است و مشاهده علامت استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته 120 صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، شیمیایی، خودرو، برق و الکترونیک، نساجی، انرژی صادر و تمدید شد که از این تعداد 26 پروانه صدور پروانه و 94 مورد آن، تمدید بود.

دستورانی بیان کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد 10 رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • نصب سیاه چادرها تأثیر گذار در کاهش تصادفات خراسان جنوبی
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه
  • نرخ جدید خرید تضمینی چغندرقند بهاره و پاییزه اعلام شد