Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نيروهاي يمني با حمله به آشيانه هواپيماها در فرودگاه جيزان عربستان و قدرت نمايي موشکي بار ديگر متجاوزان سعودي را غافلگير کردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، يگان پهپادي ارتش يمن فرودگاه جيزان را چند بار با پهپادهاي قاصف 2k هدف قرار داد.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره منابع يگان پهپادي ارتش يمن اعلام کردند در اين حملات آشيانه هواپيماها و پارکينگ پهپادهاي شرکت کننده در تجاوز به يمن هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع افزودند اين حملات پس از تبديل فرودگاه جيزان به پايگاه نظامي براي تجاوز به يمن صورت گرفت.
گفتني است؛ با آغاز سال 2019 ، نيروي هوايي پهپادي يمن وابسته به ارتش و کميته هاي مردمي يمن، از يک پهپاد جديد به نام "قاصف k2 " رونمايي کرد.
اين جنگنده جديد، کار خود را با يک عمليات تهاجي آغاز کرد و در اين عمليات، تني چند از مقامات برجسته مزدوران سعودي – اماراتي - آمريکايي را هدف قرار داد.
حمله به اين شخصيت ها زماني بود که در پايگاه هوايي العند در استان لحج نشست داشتند.
پايگاه العند به سکويي براي حملات هوايي جنگنده هاي متجاوز به برخي از استان هاي يمن تبديل شده است.

شليک زلزال 1 به مواضع متجاوزان سعودي در نجران و الجوف
نيروهاي يمني مواضع نظاميان سعودي و مزدورانش را در نجران و الجوف با موشک زلزال- 1 هدف قرار دادند و شماري از آنها را به هلاکت رساندند.
نيروهاي يمني مواضع نظاميان ارتش سعودي و مزدوران آنها را در غرب السديس در نجران با موشک زلزال 1 هدف قرار دادند و شماري از آنها را به هلاکت رساندند.
ارتش و کميته هاي مردمي يمن همچنين با شليک موشک زلزال 1 به مراکز تجمع مزدوران سعودي در جبهه حام در منطقه الجوف يمن، شماري از آنها را به هلاکت رساندند.
در خبري ديگر؛ در پاتک ارتش و کميته هاي مردمي يمن به حمله نظاميان سعودي و سوداني و مزدوران آنها در صحراي ميدي در استان حجه، ده ها تن از مزدوران کشته و زخمي شدند.

هلاکت و اسارت شماري از مزدوران در استان حجه يمن
ده‌ها تن از نظاميان سعودي، سوداني در جريان مقابله نيرو‌هاي مشترک يمني با حمله آن‌ها به هلاکت رسيدند يا زخمي شدند.
نيرو‌هاي يمني ضمن مقابله با حمله متجاوزان و مزدوران آن‌ها در صحراي ميدي، شماري از آن‌ها را به هلاکت رساندند يا زخمي کردند و تعدادي را نيز به اسارت در آوردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، ده‌ها تن از نظاميان سعودي، سوداني و ديگر مزدوران در جريان مقابله نيرو‌هاي مشترک يمني با حمله آن‌ها به صحراي ميدي در استان حجه شمال غرب يمن به هلاکت رسيدند يا زخمي شدند.
منابع نظامي اعلام کردند اين حمله از سه محور و در منطقه‌اي به وسعت 40 کيلومتر مربع انجام شد. به گفته منابع نيرو‌هاي يمني هنگام مقابله با حمله متجاوزان و مزدوران، شماري از آن‌ها را نيز به اسارت در آوردند و ضمن به غنيمت گرفتن مقادير زيادي تسليحات، تعداد زيادي از خودرو‌ها و تجهيزات آن‌ها را نيز منهدم کردند.
نيرو‌هاي مشترک يمني برخي مواضع متجاوزان و مزدوران را طي حمله‌اي در جبل قيس در جيزان جنوب عربستان تحت سيطره خود در آوردند.

رسانه هاي عربستان به کشته شدن 70 نظامي خود اذعان کردند
تعداد کشته شدگان ارتش عربستان طي هفته هاي اندک گذشته در عمليات ارتش و کميته هاي مردمي يمن در جيزان و نجران و عسير به 70 کشته از جمله شماري از فرماندهان ارشد افزايش يافت.
يک منبع نظامي تاکيد کرد که ستاد اطلاع رساني جنگ نشان داد که خسارت هاي ارتش عربستان طي هفته هاي اندک گذشته افزايش يافته است.
اين منبع افزود: آمار واقعي کشته شدگان و مجروحان ارتش سعودي بسيار بيش از آنچه که رسانه هاي سعودي اعلام مي کنند. زيرا نظام عربستان مي کوشد تا خسارت هاي خود براي پنجمين سال متوالي از تجاوز عليه يمن را از مردم پنهان کند.
منبع مزبور توضيح داد به رغم آنکه نظام عربستان سربازان خود را از قصد از جنگ ها دور نگه مي دارد و بيشتر به مزدوران سوداني و يمني تکيه مي کند، با اين حال ارتش عربستان در عمليات ويژه ارتش و کميته هاي مردمي خسارتهاي جاني بسياري متحمل شده است.

ورود وزير دفاع دولت نجات ملي يمن به عمق خاک عربستان
وزير دفاع دولت نجات ملي يمن براي اولين بار و در اقدامي که از سوي فعالان رسانه‌اي، تحقير سعودي‌ها تعبير شد، از منطقه مرزي نجران عربستان بازديد کرد.
وزير دفاع دولت نجات ملي يمن براي اولين بار از زمان حمله ائتلاف عربستان سعودي به اين کشور، وارد خاک عربستان شد و از خطوط مقدم نيروهاي يمني در داخل خاک سعودي بازديد کرد.
شبکه تلويزيوني المسيره يمن شنبه (18 خرداد) گزارش داد که سرلشکر «محمد ناصر العاطفي» با ورود به عمق خاک عربستان سعودي در منطقه نجران، از نيروهاي يمني در اين منطقه ديدن کرد و روحيه بالاي آن‌ها براي مقابله با متجاوزان را ستود.
در اين بازديد سرتيپ «جميل يحيي زرعه»، فرمانده منطقه ششم نظامي وزير دفاع يمن را همراهي مي‌کرد. سرلشکر العاطفي طي اين بازديد عيد فطر را به نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي حاضر در خاک سعودي تبريک گفت و پيام‌هاي تبريک سران سياسي و فرماندهان نظامي دولت نجات ملي را به اين نيروها ابلاغ کرد.
وزير دفاع يمن در اين بازديد که در منطقه مشرف بر شهر و فرودگاه نجران عربستان سعودي حضور پيدا مي‌کند و اين شهر از دور پيداست، خطاب به نيروهاي يمني مي‌گويد که پيروزي‌هاي بزرگ شما در عمق خاک دشمن، مطابق راهبرد نيروهاي مسلح يمن پيش مي‌رود.
نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن اخيرا در منطقه نجران پيشروي‌هاي قابل ملاحظه‌اي داشته‌اند و موفق شده‌اند 20 مقر ارتش سعودي را به کنترل خود درآورده و خود را به مناطق مشرف بر شهر نجران عربستان برسانند.
عبدالله بن حمد العذبه، سردبير روزنامه العرب قطر در واکنش به اين بازديد در حساب توييتري خود به لحن تمسخري نوشت: «حوثي اينجا [نجران] است، برادران شما کجاييد؟».
محمد عبدالسلام، سخنگوي جنبش انصارالله و رئيس هيأت مذاکره کننده دولت نجات ملي در مذاکرات يمن نيز در حساب توييتري خود اين حرکت وزير دفاع يمن را «پيام ملي» دانست که بيانگر اراده مردم اين کشور در برابر حمله و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودي و اماراتي عليه يمن است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد