Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محمد رضا عباسي، مدير نظارت بر پرداخت شاپرک گفت: مطابق الزامات و قوانين بانک مرکزي و شاپرک، فروش دستگاه کارتخوان ممنوع نيست و بلامانع اعلام شده است. بر اساس تاکيد و قوانين بانک مرکزي و شاپرک، هيچ پايانه فروشي بدون ارائه کد ملي، تاريخ تولد، نام پدر و … به عنوان اطلاعات هويتي به شبکه پرداخت متصل و فعال نمي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، پرداخت برتر، محمدرضا عباسي درباره فروش دستگاه کارتخوان و آگهي‌هايي در فضاي مجازي و ارسال پيامک به شهروندان در خصوص فروش دستگاه کارتخوان ثابت و سيار بدون مجوز کسب، گفت: مطابق الزامات و قوانين بانک مرکزي و شاپرک، فروش دستگاه کارتخوان ممنوع نيست و بلامانع اعلام شده است؛ در واقع فروش دستگاه کارتخوان ممنوعيتي ندارد، همانطور که در خارج از ايران فروش دستگاه کارتخوان مشکلي ندارد.
فروش دستگاه کارتخوان هزينه شرکت‌هاي پرداخت و بانک‌ها را در واگذاري پايانه فروش کاهش مي‌دهد
مدير نظارت بر پرداخت شرکت شاپرک ادامه داد: با توجه به اين که در صورتي که پذيرنده يک دستگاه کارتخوان ثابت يا سيار را خريداري کند و صاحب دستگاه خواهد بود، دستگاه را به خوبي استفاده مي‌کند و کيفيت سرويس پرداخت براي مشتري نسبت به استفاده از چند دستگاه دريافت شده از سوي شرکت‌هاي پرداخت الکترونيک به صورت رايگان و با استفاده از وثيقه افزايش پيدا مي کند.
از سويي ديگر با فروش دستگاه کارتخوان، هزينه شرکت‌هاي پرداخت و بانک‌ها را در واگذاري پايانه فروش کاهش مي‌يابد و فشار بسيار زيادي که به شرکت‌ها و بانک‌ها در زمينه تامين منابع و ارائه دستگاه کارتخوان با هزينه‌هايي به مراتب کمتر و صرفا با وثيقه کنترل مي‌شود.
کارتخوان‌هاي به فروش رسيده در شبکه پرداخت بدون هويت نيستند
وي با اشاره به هويت اعلامي دستگاه‌هاي کارتخوان که به صورت فروش در اختيار پذيرنده قرار مي‌گيرد، خاطر نشان کرد: دستگاه‌هاي کارتخواني که با روش فروش در اختيار پذيرندگان قرار مي‌گيرد و در شبکه پرداخت فعاليت دارند، داراي هويت هستند اما اين احتمال وجود دارد که هويت ارائه شده با هويت استفاده کننده دستگاه مغايرت داشته باشد.
بر اساس تاکيد و قوانين بانک مرکزي و شاپرک، هيچ پايانه فروشي بدون ارائه کد ملي، تاريخ تولد، نام پدر و … به عنوان اطلاعات هويتي به شبکه پرداخت متصل و فعال نمي‌شود اما اگر قرار باشد تا دستگاه در حوزه‌هاي ممنوعه و غير قانوني فعاليت داشته باشد برخي دستگاه را با استفاده از اطلاعات هويتي و حساب بانکي ديگران به منظور تسويه فعال مي‌کنند که اين مسئله تخلف به شمار مي‌رود و نبايد به دليل تخلف تمام زمينه را محدود و مسدود کنيم اما در همين زمينه بررسي اعتبار اطلاعات هويتي و راهکارهايي را در دستور کار قرار داده‌ايم تا مشکلات رفع شود.
خريد دستگاه کارتخوان توسط دست فروشان و کسب و کارهاي خانگي
عباسي در خصوص آمار ميزان استفاده کسب و کارهاي سالم و کسب و کارهاي غير قانوني از بستر فروش دستگاه‌هاي کارتخوان، اظهار داشت: واقعيت در حوزه واگذاري دستگاه‌هايي که به صورت فروش در اختيار پذيرندگان قرار مي‌گيرد، اين است که مشخص نيست چند درصد از دستگاه‌ها در اختيار کسب و کارهاي سالم قرار گرفته و چند درصد در اختيار بخش غير قانوني است.
يکي از مسائل مهمي که وجود دارد اين است که کسب و کار سالمي همچون کسب و کار خانگي يا دست فروشان قصد فعاليت دارد و در همين راستا به منظور تسهيل فرآيند پرداخت خدمات با توجه به فقدان جواز کسب قصد دارد تا دستگاهي را خريداري کند و با توجه به اين که کسب و کار خانگي يا دست فروشي جرم نيست و فعاليتي حلال عنوان شده از فعاليت آن‌ها جلوگيري نمي‌شود.
اعطاي قانوني دستگاه کارتخوان به دست فروشان و خرده فروشي‌ها
بر اساس گزارش ايبنا، مدير نظارت بر پرداخت شرکت شاپرک با بيان اين که در اعطاي دستگاه کارتخوان به کسب و کارهاي سالم و داراي هويت بدون جواز کسب خلاء وجود داشته، تاکيد کرد: شرکت شاپرک با همکاري بانک مرکزي در راستاي رفع خلاء دسترسي کسب و کارهاي سالم داراي هويت به دستگاه کارتخوان و استفاده از خدمات شبکه پرداخت اقداماتي را انجام داده است و در همين زمينه به زودي به شرکت‌هاي پرداخت الکترونيک ابلاغ مي‌شود، دست فروشان يا خرده فروشي‌هاي سيار که دستگاه کارتخوان سيار نياز دارند با يک سري اطلاعات حداقلي صحيح خودشان دستگاه کارتخوان دريافت کنند و از اطلاعات هويتي ساير افراد يا دستگاه کارتخوان اجاره‌اي استفاده نکنند و مبالغ در حساب بانکي خودشان به جاي ديگران تسويه شود که از اين طريق به صورت قانوني دست فروشان مي‌توانند کارتخوان دريافت کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح «کهربا»، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید