Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: آنچه که مسلم است نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی است که اگر در این عرصه بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست و به فرموده: امام راحل از دامن زنان پاکدامن است که مردان به معراج رسیدند چرا که در پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا مردان و جوانان بودند زنان نیز دوشا دوش مردان در مجاهدت‌ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سردار رجبی افزود:در جنگ تحمیلی زنان بسیاری را داریم که در جبهه‌های جنوب و کردستان کنار مردان مبارز از این مرز و بوم پاسداری کردند و ۵۶۲ زن شهیده کرد کردستان نتیجه این پاسداری بود.


سردار رجبی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس، تنها یک رویداد سپری شده در دفتر تاریخ نیست، واقعیتی است که می‌تواند به لحاظ اهمیت برخاسته از باور‌ها و ارزش‌های ناب دینی و الهی، آن را به عنوان «مخزن الاسراری» برای حاکمیت ارزش‌های مطلوب و ارائه معیار‌های متعالی جهت راهنمایی و هدایت رفتار و کردار آحاد جامعه همواره مورد بهره برداری قرار داد.


وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب، به ایفای نقش‌های تازه‌تر و مؤثرتر در عرصه‌های جدیدتر بپردازند، ازاین‌رو، شرکت در بحران‌هایی را که در گوشه و کنار کشور، به‌ویژه در کردستان بر پا شد، جزء وظیفه خود دانستند.


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان گفت: دفاع مقدس است که هشت سال نظاره گر رشادت‌های زنان و مردان این مرز و بوم بود، بنابراین، و به علت گستردگی فداکاری زنان در عرصه دفاع مقدس، احصاء و جمع آوری همه آن ایثارگری‌ها ممکن نیست.


وی افزود: اگرچه بیشتر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه می‌شود، ولی زنان ما در حماسه دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات چشم بپوشند.

فرمانده سپاه بیت المقدس عنوان کرد: نقش بانوان کشورمان بخصوص استان کردستان در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس، نشانگر حضوری حماسی، هدفمند، هدایت شده و موثر، و بر پایه اخلاق، مدیریت و راهبردی فردی و جمعی صورت گرفته است.

سردار رجبی با اشاره به اینکه صحبت کردن از ایثار و فداکاری بانوان مبحثی فراگیر است افزود:تمامی بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس در این موضوع سهم مشترکی داشتند.

سردار رجبی گفت: در جنگ تحمیلی، زنان ایرانی، خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را به دوش داشتند نمونه‌های بی‌شمار و درعین‌حال، کم‌نظیری از پشتیبانی‌های معنوی خانم‌های ایرانی را به ثبت رسانده است.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان

۵ تیرانداز کشورمان در مسابقات کسب سهمیه برزیل به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان راه یافتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ششمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در تفنگ 50 متر سه وضعیت در خط آتش ایستادند.

در پایان دور  مقدماتی نجمه خدمتی با 589 امتیاز و با شکستن رکورد ایران در  تفنگ 50 متر سه وضعیت در رویدادهای برون مرزی، به عنوان نفر دوم گروه راهی مرحله بعد شد. فاطمه امینی، دیگر نماینده کشورمان نیز با 581 امتیاز ضمن ارتقای رکورد خود به مرحله دوم راه یافت. الهه احمدی نیز 579 امتیاز را ثبت کرد و راهی دور بعدی شد.

در بخش مردان و در پایان دور  مقدماتی پوریا نوروزیان با 590 امتیاز و امیر محمد نکونام با 583 امتیاز راهی دور دوم شدند. مهیار صداقت نیز امتیاز 576 را ثبت کرد.

دور دوم رقابت‌های تفنگ 50 متر سه وضعیت پنجشنبه، 30 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • پشت‌پرده تغییر در جایگاه زنان با مردان در اتوبوس‌های بی‌آرتی مشخص شد! |تصویر
  • ربیعی: شیوه برخورد با حجاب، نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • علی ربیعی: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی