Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@19:01:16 GMT

نشست بررسی مشکلات رکود بازار «مسکن» با حضور لاریجانی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۴۸۶۶

ساعت24- جلسه بررسی مشکلات رکود بازار مسکن دوشنبه هفته جاری با حضور علی لاریجانی، اعضای کمیسیون عمران، وزرای کشور و راه و شهرسازی و دیگر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود.

 جلسه بررسی مشکلات رکود بازار مسکن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون عمران، وزرای کشور و راه و شهرسازی و دیگر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط بر گزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست دوشنبه هفته جاری ساعت ۱۰:۴۵ صبح در محل تالار آیینه، دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: علي لاریجانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی، با استناد به مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس اصلاحاتی که در آیین‌نامه داخلی صورت گرفت مقرر شد پس از اینکه سقف بودجه و احکام آن در مجلس مصوب شد، دولت جداول مرتبط را متناسب با آنها به مجلس ارائه کند، اما تفاوت‌های زیادی بین عددهایی که در احکام و سقف بودجه داشتیم و آنچه اکنون در جداول آمده است، وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مالیات یکی از این تفاوت‌ها است، ادامه داد: عددی که در سقف بودجه برای این موضوع پیش‌بینی شده با آنچه در جداول آمده کاملاً متفاوت است و این موضوع موجب شده عملاً امکان طرح پیشنهادات درباره جداول وجود نداشته باشد. این موضوع درباره فروش محصولات فرعی گاز مانند اتان، پروپان و گاز مایع که دولت منابع آن را در تبصره ۸ دیده بود اما ما آن را حذف کردیم نیز دیده می‌شود به این معنا که دولت این موضوع را در جداول بر اساس آنچه در لایحه آمده بود تنظیم کرده است. همچنین این موضوع درباره فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی نیز وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به مسائل ارزی کشور افزود: به دلیل مسائلی که در موضوع رژیم صهیونیستی پیش آمد، جلسه‌ای که درباره این موضوع قرار بود برگزار شود به تعویق افتاد. ما نگران هستیم و روز گذشته نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد درباره سیاست‌های ارزی صحبت کردیم. اگر در همین مسیر حرکت کنیم و سیاست‌های بانک مرکزی ادامه داشته باشد نگرانی ما ماه‌های آینده از وضعیت کنونی بدتر می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای این موضوع هستیم، مباحث ما کارشناسی است و پیشنهادهایی نیز داریم، با ادبیات عوامفریبانه نمی‌توان مسائل ارزی کشور را حل کرد. اخیراً متأسفانه اظهارنظرهایی مطرح شده حتی در این اظهارنظرها علیه وزارت اقتصاد نیز صحبت شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس بند (ب) ماده ۱۸۲ درباره بررسی بودجه ما در مرحله دوم هستیم و در این مرحله به هیچ عنوان نمی‌توانیم احکام جدیدی را نه در کمیسیون تلفیق، نه در صحن و نه در پیشنهاد دولت به مجلس مطرح کنیم لذا این موضوعی که درباره LPG و مالیات گفته شده، حکم جدید است و در مرحله دوم امکان طرح حکم جدید نیست لذا کمیسیون تلفیق نمی‌تواند وارد این بحث شود. کما اینکه صحن در بررسی نمی‌تواند وارد این موضوع شود و اینکه در پیشنهاد دولت حکم جدید آمده، خلاف قانون است و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما میزان منابع و مصارف را مشخص کردیم و این موضوع به قانون تبدیل شد، افزود: دولت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه لایحه را به مجلس داد و مجلس نیز آن را تصویب کرد، شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد و مجلس قبل از عید بخش اول را به عنوان قانون ابلاغ کرده است و نه دولت و نه کمیسیون تلفیق و نه مجلس حق تغییر منابع و مصارف در کلان را ندارد اما جابه‌جایی بین جداول امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: ما این موضوع را در بارگذاری هم انجام دادیم و این دقت صورت گرفته و سیستم این تغییرات را نمی‌پذیرد و کسی نمی‌تواند این تغییرات را بدهد. به دوستان کمیسیون تلفیق نیز این نکته را گفتم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شاید آنچه دولت فرستاده عمدتا جداول را بر اساس لایحه‌ای که فرستاده بود، تنظیم کرده که اکنون باید بر اساس اصلاحاتی که در مجلس انجام شده این کار صورت پذیرد که کمیسیون تلفیق به این موضوع رسیدگی می‌کند.

دکتر قالیباف همچنین درباره برگزاری جلسه فوق‌العاده درخصوص بررسی مسائل ارزی گفت: جلسه قبلی به تأخیر افتاد اما در هفته دیگر حتما این جلسه کارشناسی را برگزار می‌کنیم و در خدمت دوستان هستیم.

دیگر خبرها

  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • برگزاری نشست کاگروه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان