Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@10:33:13 GMT

بگویید می روم تا اسلام و امام و عاشورا بمانند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۵۸۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهیدسعید شیرین کلام می پردازد.

 

زندگی نامه:

شهید سعید شیرین کلام ؛ دردوم مرداد ماه  1343 در روستای طایقان از توابع شهرستان محلات به دنیا آمد. تا کلاس دوم راهنمایی درس خواند. او نوجوان فعال و شادابی بود در تمامی محافل شرکت می کرد و با انجمن اسلامی روستا نیز همکاری می نمود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 62 13به خدمت سریازی فرا خوانده شد و او بلادرنگ خود را به ژاندارمری معرفی کرد و دفترچه آماده به خدمت مقدس سربازی را دریافت نمود. در تاریخ 20/5/63 به سربازی اعزام شد.او را برای دوره آموزشی به پادگان  شهید همت در باختران بردند و مدت دو ماه در آن پادگان آموزش دید. به هر صورت دوران آموزشی خودش را در پادگان شهید حاج همت راونسر به پایان رسانید و پس از پایان دوره آموزشی به جبهه اعزام شد .

 او پاسدار وظیفه گردان امام رضا(ع) از لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بود و پس از سه ماه حضور در خط مقدم جبهه سرانجام در طلائیه در شانزدهمین روز از دی ماه سال 1363 براثر اصابت ترکش به سر و سینه اش به شهادت رسید. پنج روز بعد پیکر مطهر شهید را به محلات آوردند و در روز بعد به زادگاهش-روستای طایقان- منتقل و پس از تشییع در کناردوستان شهیدش رحمت ، عباس ، مسعود ،سیف الله و علیجان به خاک سپرده شد .  

مادر شهید می گوید:

قبل از اعزام به جبهه از همه خداحافظی کرده بود ولی به ما چیزی نگفته بود. خاله شهید از او پرسید: "با پدر و مادرت خداحافظی کرده "  در جواب می گوید:" نه می خواستم بگویم ولی دلم نیامد که ناراحتشان کنم شما از طرف من به آنها بگویید که برای من گریه نکنند ما راه خود را یافته ایم امام راه را به همه جوانان نشان داده است حال انتخاب با خود آنهاست بگویید می روم تا اسلام و امام و عاشورا بمانند از قول من از آنها خداحافظی کنید."

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده پادگان امام رضا(علیه السلام) مراغه گفت: همزمان با روز ارتش امروز تیم سیار بهداری گروه ۱۱ توپخانه با حضور در شهر ۱۵۰ نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

سرتیپ دوم ستاد حاتم سیفی افزود: ویزیت، مشاوره پزشکی، تست فشار خون و قند از خدمات ارائه شده به شهروندان بود.

وی هدف از برگزاری این طرح درمانی را تحقق شعار «ارتش انقلابی فدای ملت» اعلام کرد و افزود: ارتش انقلابی و همیشه پای کار در کنار تامین امنیت، خود را خادم ملت می‌داند و در همه حال در کنار مردم انقلابی و همیشه در صحنه است.

امیر سیفی گفت: نیروهای پادگان امام رضا(علیه السلام) مراغه در لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها در خدمت مردم شهرستان‌های جنوب استان است.

 

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • برگزاری مراسم روز ارتش در پادگان آموزشی صفرپنج کرمان
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه