Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت بیان اینکه ما به هیچ عنوان به‌دنبال استفاده از ویژگی منفی انرژی هسته‌ای نیستیم، تصریح کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد انرژی هسته‌ای از جمله انحصاری بودن آن توسط ایران شکسته شد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی  در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه هسته‌ای، موشکی و فرهنگی استان کردستان که در ورزشگاه 22 گولان این شهر برپا شده است، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه هسته‌ای، موشکی و فرهنگی در استان بشارت‌دهنده دستاوردهای نیکی برای کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان با تمکین به علم که سلطان دانسته می‌شود، می‌تواند به پیشرفت‌های زیادی نایل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان قرآن کریم را یک معجزه علمی دانست و گفت: هیچ تر و خشکی نیست که در قرآن درباره آن سخنی گفته نشده باشد و این امر به‌خاطر آن است که قرآن به تمام مسائل و موضوعات مرتبط با خلقت اشاره دارد.

حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اهمیت ویژه بحث هسته‌ای به‌عنوان یکی از افتخارات کنونی کشور، گفت: با توجه به اینکه دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک در حال گذر است، ما نیز با تجهیز شدن به این انرژی می‌توانیم از دستاوردها و فواید زیاد آن بهره‌مند شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی: آمریکا در برابر قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بازنده است«قدرت دفاعی و موشکی ایران» آمریکا را به ترس و لرز انداخته است ‌امام جمعه زنجان: ایران در عرصه قدرت دفاعی به خودکفایی کامل رسیده است

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان به‌دنبال استفاده از ویژگی منفی انرژی هسته‌ای نیستیم، تصریح کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد انرژی هسته‌ای از جمله انحصاری بودن آن توسط ایران شکسته شد و تلاش دانشمندان و جوانان در زمینه‌های مختلف بدان خاطر بود که برای خود کشور ایران و سایر مستضعفین جهان که باید یاریگر آنان نیز باشیم به این انرژی دست یافته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه دستیابی و پیشرفت ایران در زمینه هسته‌ای شایان توجه است، افزود: این امر تا بدان جا اهمیت دارد که تمامی ابرقدرت‌های جهان بر سر این موضوع به سر میز مذاکره نشسته‌اند.

وی مسئله آب را دیگر مقوله مورد توجه در آینده دانست و ادامه داد: ما توانسته‌ایم در بحث چرخه کامل انرژی‌های پاک استقلال داشته و به هیچ کشور دیگری وابسته نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان دستاوردهای موشکی و پهپادی را از دیگر دستاوردهای نیک کشور دانست و تأکید کرد: اتمی شدن کشور می‌تواند به بحث دفاعی ما نیز قوت بخشد.

حسینی‌شاهرودی در پایان کسب موفقیت‌های علمی را در سایه باورهای اسلامی و دینی دانست و افزود: این باورها از تفکر اسلام و تفکر امام راحل(ره) که در دنیا نیز در حال پیشروی است و قلب‌های انسان‌های سراسر جهان را فتح می‌کند، نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با تکرار ادعاهای خود علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی "دویچه وله" مدعی شد که ایران هفته‌ها و نه ما‌ه‌ها با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت.

وی در این مصاحبه گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

گروسی ادامه داد: یک کلاهک هسته‌ای کاربردی به چیزهای دیگر مستقل از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه که اهداف ایران نامشخص است گفت: خط مشی عمومی ایران این است که این ماده شکافت پذیر برای مقاصد پزشکی یا غیرنظامی مورد نیاز است.

این ادعاهای گروسی در حالی مطرح می شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که دکترین هسته‌ای ایران همیشه صلح آمیز بوده و هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود در این خصوص تاکید کرد: دکترین هسته‌ای ایران کاملا واضح و روشن است و اقدامات صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم. اساسا سلاح هسته‌ای در دکترین هسته‌ای ایران هیچ جایگاهی ندارد و بارها مواضع ایران در این‌باره اعلام شده است.

مدیرکل آژانس همچنین با تکرار ادعاهای خود درباره بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است.

مسئله بازرسی‌ها در حالی مطرح می‌شود که آژانس 10 برابر بیشتر از دیگر کشورهای عضو "ان‌پی‌تی" بر تاسیسات ایران نظارت دارد.

پیشتر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی حجم تاسیسات هسته‌ای ایران را حدود 2 درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان دانست و گفت: منطقی نیست بیش از 10 برابر دیگر کشورها، ایران تحت بازرسی قرار بگیرد.

وی در حاشیه شصت و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: ایران همکاری خوبی با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. حدود 120 بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اکنون مورد پذیرش و اعتماد ایران هستند و فعالیت جدی دارند.

گروسی همچنین در این مصاحبه در واکنش به تنش‌ها بین رژیم صهیوینستی و ایران اظهار داشته که هرگونه تصور حمله به تاسیسات هسته‌ای محکوم است.

وی درباره تهدید حملات هسته‌ای گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت از تسلیحات اتمی، استفاده از این تسلیحات و دستیابی به تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

مدیرکل آژانس همچنین با بیان اینکه که آژانس همواره از گفتگوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند، در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما و ایران است، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

اسلامی: روابط با آژانس در حوزه پادمان برقرار استاسلامی: دامنه فعالیت انرژی هسته‌ای ایران گسترش یافت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم