Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، برنامه‌های این استان را در حوزه نشاط اجتماعی در بخش‌های مختلف تشریح کرد.به گزارش بلاغ،

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» خطاب به مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کردند که «در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان فرمودید که سند نشاط اجتماعی استان تدوین خواهد شد و تشکیل کمیته پیگیری شهرستانی به فرمانداران توصیه و تأکید شده است؛ شاید که حال مردم خوش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمود این نشاط در یک روز تبلور می‌یابد. روزی که می‌تواند روز مردم استان باشد. صدای مردم شهر در خصوص تصویب روز سمنان را شنیدید؟ چه اقدامی انجام شد؟ همبستگی و همدلی مردم به گوش شما رسید؟ با بی‌توجهی به خواست مردم نشاط اجتماعی چگونه اتفاق می‌افتد؟

به دنبال نشاط اجتماعی هستیم یا تنها به دنبال ارائه آمار به مسؤولان ملی؟ نشاط اجتماعی یعنی به این حرکت خودجوش بها دهیم. نشاط اجتماعی یعنی اینکه همراه مردم باشیم»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

هنوز به اشتراک نظر نرسیده‌ایم

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سال 98 باید سال امید و نشاط برای رفع مشکلات مردم و رونق تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه واژه نشاط یک مفهوم کلی است که متأسفانه در ادبیات اولیه هم درباره آن به اشتراک نظر نرسیده‌ایم، افزود: ازجمله مؤلفه‌های افزایش نشاط، امیدآفرینی است و تا مادامی‌که در جلسات، تریبون‌ها، رسانه‌ها و ... به یأس و ناامیدی، اوضاع خراب کشور، عملکرد ضعیف دولت، آمار غیرعلمی آسیب‌های اجتماعی و ... دامن زده می‌شود و به‌نوعی آینده‌ای مبهم را ترسیم می‌کنیم، قطعاً نباید از این جامعه و مردم آن توقع نشاط داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: نقد منصفانه امری ضروری است که باید به مراجع امر و مصادر امور گوشزد شود.

بینایی خبرهای ناخوشایند، بداخلاقی‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را که هر روزه از رسانه‌های مختلف به گوش مردم می‌رسد، سمی مهلک برای نشاط مردم دانست و افزود: همه ما موظف هستیم تا سرمایه اجتماعی را حفظ و اعتماد عمومی را بازسازی کنیم و این، مگر با همدلی و هم‌زبانی ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی یک واژه پرمغز و پرمعناست که در تمام امور به آن نیازمندیم؛ در کمک به سیل‌زدگان، حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها، رونق تولید و گردشگری، ارتقای سطح یادگیری در دانشگاه و مدرسه و ... باید به این امر توجه کرد.

توسعه؛ نیازمند نشاط

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برای توسعه نیازمند نشاط هستیم و جامعه مضطرب، نگران، خمود و ... نمی‌تواند توسعه‌یافته باشد.

بینایی با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم مذهبی هم نشاط‌آفرین بوده و موجب حس خوب درونی می‌شود، افزود: حضور مردم به‌ویژه جوانان در برگزاری اعیاد اسلامی، توزیع گل و شیرینی، نذری دادن‌های ماه‌های محرم و رمضان، مشارکت خودجوش مردم در دسته‌های عزاداری و شب‌های احیا همه باعث هیجان اجتماعی می‌شود که رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: از مصادیق بارز نشاط، ارتقای سطح پویایی و مشارکت مردم در انجام امور و برنامه‌هاست و افزایش 100 درصدی تشکل‌های مردم‌نهاد از سال 95 که با تلاش و همت همکاران زحمتکش و خدوم فرمانداری‌ها و کارشناسان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اتفاق افتاده، مؤید این موضوع است که اعتماد مردم برای کمک به دولت بیشتر شده و این به معنای حس خوب درونی و نشاط است.

برگزاری هفته‌های فرهنگی

بینایی برگزاری هفته‌های فرهنگی و روزهای متعلق به هر شهر را ازجمله برنامه‌های نشاط اجتماعی اعلام کرد و افزود: نام‌گذاری روزهای متعلق به هر شهر با پیگیری فرمانداری‌ها با عقل جمعی و توافق نخبگان و طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان امکان‌پذیر است؛ انحصارطلبی و جزیره‌ای عمل کردن در این زمینه به وحدت و همدلی آسیب جدی وارد می‌کند.

وی دغدغه جدی استاندار سمنان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان را افزایش نشاط دانست و افزود: ازجمله برنامه‌های سال 98 که مقدمات آن در سال قبل فراهم شده، اجرای برنامه نشاط اجتماعی شهرستانی مبتنی بر فرهنگ، آداب و سنن و اقلیم منطقه‌ای و اجرای برنامه نشاط اجتماعی دانش‌آموزی با محوریت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آن‌هاست.

برگزاری جشنواره‌های شهروند برتر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: برگزاری بازی‌های بومی محلی با رویکرد حفظ مواریث فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های شهروند برتر با رویکرد معرفی انسان‌های خوب (پاکبان، نانوا، پزشک، پرستار و ....) و تشکیل باشگاه افسران امید و نشاط نیز در سمنان پیگیری می‌شود.

بینایی افزود: سفیران حقوق شهروندی در مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای برنامه‌های متنوع توسط دستگاه‌های اجرایی ویژه کارکنان بر اساس تقویم زمان‌بندی‌شده و ... در دستور کار است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، سال 98 سال شور و شعور و هیجان اجتماعی برای ساختن محیطی امن و آرام و درخور شأن مردم خوب و قدرشناس سمنان برای افزایش زایش و تولید و خلق آثار مؤثر و مولد باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور