Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: امروزه به‌واسطه گسترش شهرها، افزایش جمعیت و بالا رفتن میزان فاضلاب، چاه‌های جذبی نمی‌توانند روش مناسبی برای دفع این حجم از فاضلاب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدمهدی جوادیان زاده در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، بابیان اینکه دفع فاضلاب شهری از طریق احداث چاه‌های جذبی در شرایط فعلی استان سبب آلودگی منابع زیرزمینی خواهد شد گفت: این روش به دلیل کوچک بودن شهرها درگذشته می‌توانست مشکل فاضلاب در مناطق کویری را حل کند چراکه از یکسو حجم آب فاضلاب چندان قابل‌توجه نبود و از سوی دیگر منابع آبی در عمق بیشتری بوده و این فاضلاب‌ها نمی‌توانست به سطح آب زیرزمینی رسیده و آن‌ها را آلوده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: امروزه به‌واسطه گسترش شهرها، افزایش جمعیت و بالا رفتن میزان فاضلاب، چاه‌های جذبی نمی‌توانند روش مناسبی برای دفع این حجم از فاضلاب باشد چراکه حجم بالای فاضلاب می‌تواند وارد منابع آبی زیرزمینی شود و آن‌ها را آلوده سازد.

وی ادامه داد: درحال حاضر با محدودیت منابع آبی در استان مواجهیم و هر تعداد از این چاه‌ها آلوده شود بر محدودیت منابع آبی ما می‌افزاید و چون امکان تصفیه و پالایش آب آلوده وجود ندارد نمی‌توان از آن برای شرب استفاده کرد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با اشاره به پلمپ چندین چاه آلوده به فاضلاب طی سال گذشته اظهار داشت: درگذشته اگر منبع آبی آلوده می‌شد می‌توانستیم از منابع جدیدی مورد بهره‌برداری کنیم اما همان‌گونه که گفتم امروز منابع ما محدودشده و تعدادی از چاه‌هایی که می‌توانست برای شرب مورد بهره‌برداری قرار بگیرند با ورود فاضلاب دچار آلودگی میکروبی شده و پلمپ شده‌اند.

ضرورت اتمام طرح فاضلاب شهری در استان یزد

جوادیان زاده در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت اتمام طرح فاضلاب شهری در استان تصریح کرد: در تمام دنیا یکی از روش‌های مدیریت منابع آبی روش جمع‌آوری فاضلاب، پالایش، تصفیه و بازچرخانی آن است اگر بتوانیم با اجرای طرح فاضلاب شهری این حجم از آب را جمع‌آوری و پس از تصفیه مورداستفاده قرار دهیم درنتیجه کمتر از منابع آبی جدید استفاده کرده و به‌نوعی این منابع را حفظ خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در واکنش به نگرانی کارشناسان محیط‌زیست در خصوص اجرای طرح فاضلاب و ممانعت از بازگشت آب به زمین هم گفت: نگرانی کارشناسان محیط‌زیست این است که جمع‌آوری آب فاضلاب و عدم بازگشت آن از طریق چاه‌های جذبی به زمین مباحث نشست زمین را در پی داشته باشد امادر پاسخ به این موضوع باید گفت میزان آب مصرفی در شرب 11 درصد، صنعت 6 درصد و کشاورزی 83 است که 70 درصد آب شرب مصرفی به فاضلاب تبدیل می‌شود و اگر به فرض ما تمامی آب جمع‌آوری‌شده از فاضلاب در استان را تصفیه و بازچرخانی کنیم و نگذاریم به زمین بازگردد تنها 7 درصد کل آب استان را تشکیل می‌دهد که به نظر می‌رسد این میزان اندک تأثیری در مباحث نشست زمین نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در نشست با اصحاب رسانه از پیگیری گسترده برای دریافت منابع ماده ۱۲ برای شرکت های خصوصی و سرمایه گذاری در بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، سید میعاد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارداد و تفاهم نامه لازم برای اجرایی شدن پرداخت منابع ماده ۱۲ بین وزرای راه و شهرسازی و نفت به امضا رسید و قرارداد با شرکت ها بسته شد.

به گفته صالحی، کاربرگ میزان صرفه جویی ناوگان با تایید راه آهن به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارسال و اکنون حواله های پرداخت به وزارت نفت تحویل داده شده است .

حجم ویدیو: 7.19M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود