Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا شفیعی رئیس اداره آموزش محیط زیست فارس و دبیر جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در این مراسم گفت: تنها راه حفظ محیط زیست جلب مشارکت مردم است و بهترین مخاطبان این هدف کودکان و نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه هر سال برنامه‌های متفاوتی در این باره از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، افزود: رفتار‌های صحیح محیط زیستی جزیی از اهداف جشنواره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی با اشاره به اینکه استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس در این جشنواره شرکت کرده اند، اضافه کرد: از ۱۲۰ اثر ارسالی، ۴۷ اثر در قالب شعر و ۱۷ اثر در قالب داستان کوتاه به مرحله دوم داوری رسید.

رئیس اداره آموزش محیط زیست فارس و دبیر این اظهار کرد: جشنواره با حمایت محیط زیست فارس تا پایان امسال آثار برتر جشنواره را در قالب کتاب منتشر می‌کند.

زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مراسم پایانی جشنواره شعر و داستان کوتاه همسایه با طبیعت که در مرکز شماره یک کانون پرورش فارس برپا شد، تاکید کرد:  امروز، روزی است که برای آینده کودکان و نوجوانان تدبیری اندیشیده شود و  محیط زیست میراث گران بهایی است که باید در  حفظ  آن تلاش شده و به خوبی آن را  تحویل نسل آینده دهیم.

وی  ادامه داد: یکی از راه های حفظ محیط زیست مشارکت بین دستگاه ها بوده که اهداف ما با محیط زیست دارای نقاط مشترک از جمله آموزش و آگاه سازی است.

افتخاری با تاکید بر اینکه  برگزاری جشنواره همسایه با طبیعت در راستای این مشارکت است، بیان کرد: در داستان های شما که با عشق و از سر درد نوشته اید نشان داده اید که نسبت به حفظ محیط زیست نگران هستید.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس تصریح کرد:  پدر و مادران هم می توانند در ارتقا آگاهی بخشی به دیگران کمک کنند و یکی از 
 نشانه های مشارکت، سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند مطالبه گری کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت هنرمندان نویسندگان و اهل قلم هم اهمیت دارد که با زبان شعر و داستان می توانند سخنان خود را به گوش مسئولان برسانند.

افتخاری بیان کرد: هر قدر خانواده ها  در حفظ جنگل ها و مراتع و فضای سبز سهیم باشند در داشتن یک هوای سالم وفق تر هستیم.

انتهای پیام/ت

معرفی برترین‌های جشنواره شعر و داستان در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما ریشه در زمین داریم

  تصویری که از کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن به‌دست می‌آید و می‌خواهد آرامش ابدی را برای ما به تصویر بکشد. بنابراین بدیهی است که در مواجهه با طبیعت، ‌سرسبزی و گیاهان می‌توانیم احساس آرامش داشته باشیم وبا حضور درباغی پردرخت یا دشتی سرسبز، ‌احساس کنیم در بهشت جای داریم اما صرف‌نظر از آرامشی که زندگی مسالمت‌آمیر با طبیعت برای‌مان به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به دنیای ما رنگ و بوی بهشتی بدهد،مزایای متعددی است که فضای سبز و درختان برای مابه ارمغان می‌آورند.چرخه تولید اکسیژن و همچنین تعادل دمایی زمین از جمله مزایایی است که پوشش گیاهی زمین برای ما به ارمغان می‌آورد. بگذریم از این‌که خورد و خوراک و نیازهای اولیه ما هم به همین فضای سبز و پوشش گیاهی وابسته است.درواقع ما انرژی مورد نیاز خودمان را از غذاهایی می‌گیریم که به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم از زمین تولید می‌شوند. پس می‌توان گفت زمین فقط خانه و مأمن ما نیست،بلکه همه زندگی ما به زمین و محیط‌زیست اطراف‌مان بستگی دارد و وقتی به بهانه پیشرفت‌های علم و تکنولوژی حواس‌مان به آسیبی که به زمین می‌زنیم، نیست، ‌در واقع به ریشه‌های خودمان تیشه می‌زنیم واین میراثی که ازگذشتگان به مارسیده وبه‌عنوان امانتی دردست‌مان است راآلوده و پرچالش می‌کنیم. به این ترتیب بر‌خلاف آنچه گذشتگان ما درحفظ میراث کهن کره زمین و محیط‌زیست کوشیده‌اند تا زمینی پاک را به ما تحویل دهند،ما با بی‌توجهی به قوانین طبیعت باعث شده‌ایم تازمین ومحیط زیست آلوده شده وبا قهر طبیعت مواجه شویم.سیل، ‌رانش زمین یا فرونشست همه وهمه پدیده‌هایی هستند که با دخالت ما آدم‌ها در محیط‌زیست رخ می‌دهند وبه‌گونه‌ای تنبیهی است که طبیعت برای دستکاری‌های ما انسان‌ها در نظر گرفته است. پس بیشتر حواس‌مان به زمین‌مان باشد. 

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم