Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مدیر خانه هنرمندان استان کرمان، مدیر خانه مطبوعات کرمان و رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمان و معاونان وزیر فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نشست مشترک دکتر محمدرضا پورابراهیمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیر خانه هنرمندان استان کرمان، مدیر خانه مطبوعات کرمان و رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمان و معاونان وزیر فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


دکتر پورابراهیمی در این جلسه به لزوم توجه ویژه و جدی به تشکیلات جدید خانه هنرمندان که در کرمان به صورت پایلوت ایجاد شده اشاره کرد و گفت: لازم است تا این خانه مورد توجه قرار گیرند و در صورتی که کارکردهای مثبتی برای آن فراهم شود می تواند در کشور هم توسعه پیدا کند. 

 


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با خانه هنرمندان کرمان، تشکیل شهرکی فرهنگی هنری ویژه هنرمندان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بحث زیرساخت های هنری از جمله ایجاد سالن های تئاتر و موسیقی را پیشنهاد داد.

 


وی افزود: شهرک هنری فرهنگی و ورزشی که بتواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی، درآمد و اشتغال ایجاد کرده و هنرمندان هم در ان سهامدار باشند.

 


در ادامه این نشست وزیر ارشاد با تشکیلات خانه هنرمندان کرمان موافقت کرد و افزود: درآینده نزدیک نشست مشترک مسئولان خانه هنرمندان کرمان در تهران با حضور پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور تشکیل می شود و مباحث مربوط به کارکردها و راهبردی این خانه مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین نشست مشترک مسئولان ارشاد در کرمان در همین خصوص با حضور اعضای خانه هنرمندان تشکیل می شود.  

 


وی از ایجاد شهرک فرهنگی و هنری هنرمندان استقبال کرد و گفت: می توانیم صندوق هنرمندان را در این مسئله دخیل کنیم و منابع مالی تسهیلاتی در اختیار وزارتخانه را هم در این سمت سوق دهیم.

 


در ادامه قراری، مدیر خانه هنرمندان استان کرمان نیز با تشکر از پورابراهیمی و وزیر ارشاد گزارشی در خصوص کار در خانه هنرمندان استان اشاره کرد و با بیان اینکه آماده ایم این مسئله را به صورت پایه ای در کشور دنبال کنیم، دو پیشنهاد خود را در قالب نامه ای به رئیس کمیسیون اقتصادی به وزیر ارشاد ارائه کرد. 

 


همچنین در نشست مشترک نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با وزیر ارشاد مشکلات مربوط به خانه مطبوعات کرمان مطرح شد و خدیشی مدیر خانه مطبوعات کرمان گزارش جامعی در این حوزه ارائه داد.

 


دکتر پورابراهیمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کرمان از استانهایی دارای بیشترین تعداد مطبوعات است توجه ویژه می خواهد.

 


وی با گلایه از عدم تخصیص کاغذ به مطبوعات استان کرمان عنوان کرد: ادامه این روند در کرمان با مشکلات جدی رو به رو شده و از وزیر خواست به شکل جدی این مسئله را پیگیری کند. 

 


پورابراهیمی عدم رعایت عدالت در توزیع آگهی به رسانه های مکتوب را یادآور شد و گفت: درخواست خانه مطبوعات  بازنگری در خصوص ضوابط و مقررات این مسئله است.

 


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر خواست همکاری لازم را با خانه مطبوعات جهت اجرای رعایت عدالت در توزیع اگهی ها به روزنامه ها و رسانه های مکتوب کرمان عملیاتی شود. 

 


وزیر ارشاد هم در ادامه در خصوص مبحث کاغذ توضیح داد که مشکلاتی در ماه های اخیر بود که با همکاری وزارت صنعت پیگیری شد و به زودی اقدام می کنیم.

 


وی در خصوص پاسخ نامه پورابراهیمی دستور مکتوب برای اختصاص سهمیه فوق العاده کاغذ به مطبوعات کرمان را ارائه کرد و گفت: حتما با هماهنگی نماینده کرمان و استاندار موضوع توزیع آگهی ها را به شکلی پیگیری می کنیم که این مسئله عملیاتی شود. 

 


در ادامه این نشست مهدوی رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمان به مشکلات عدم تهیه کاغذ پرداخت که وزیر ارشاد در پاسخ به آن گفت: این موضوع را برای دو بخش مطبوعات و کتاب که در حوزه ماموریتی وزارت ارشاد است پیگیری می کنیم و موضوعات به غیر از این موارد را با وزارت صنعت و سازمان تعزیرات بررسی می کنیم.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر مسکن عید فطر خبرگزاری شبستان مقاومت عید سعید فطر شبستان بیرجند بیرجند مسجد نشست مشترک وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از اثر مشترک ۹ خطاط مطرح دنیای اسلام با موضوع (کتابت آیات مقاومت) و ترجمه روایی قرآن با رویکرد سبک زندگی هشتم فروردین ماه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام نیشابوری ضمن تشکر و قدردانی از مهمانان خارجی گفت: در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن از ۲۸ کشور در حوزه اندیشه و هنرهای قرآنی حضور داشتند.

وی با اشاره به دو اثری که در این مراسم رونمایی شد گفت: در این مراسم یکی قرآن کریم با ترجمه و تفسیر با محوریت سبک زندگی که توسط مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی به زیور تبع آراسته شده است رونمایی می‌شود.

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: اثری دیگر که پیام حمایت از مقاومت است. جمعی از هنرمندان خطاط از نه کشور در بخش بین الملل در شب‌های گذشته به صورت کارگاهی آیات مقاومت را به خط زیبای خودشان روی پرچم کشور فلسطین کتابت کردند تا هنرمندانه اثری از رشادت مردم غزه با صدای رسا، بلیغ و فصیح هنر به دنیا مظلومیت مردم فلسطین را برسانند.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری افزود: این دو اثر رونمایی و با اهدای لوح تقدیری از سمت وزیر ارشاد به دست هنرمندان از آنان تقدیر خواهد شد. سپس گروه سرود فاطمیون به ارائه پرداختند و بعد از آن وزیر ارشاد از دو اثر رونمایی کرد.

بخش بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به پایان رسید. آئین اختتامیه این بخش با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه ۱۸ کشور دارای غرفه بودند و از ۲۵ شرکت نمایندگانی حضور داشتند.

کد خبر 6064237 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان