Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمد احمدی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر بیارجمند به میزبانی سالن جلسات بخشداری این شهر گفت: فرهنگ عمومی به معنای سبک زندگی و مسیری برای حرکت مردم است بنابراین باید تمامی نیازمندی‌های مردم و منطقه در دستور جلسات این شورا قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیارجمند افزود: معیشت و کار مردم، نشاط و شادی، مسائل اخلاقی و اجتماعی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هرمنطقه باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و برای رفع و یا بهبود آن راهکار‌های عملی ارائه شود.
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ عمومی به گونه‌ای کار شود که فرهنگ اصیل و اسلامی هر جامعه ترویج پیدا کند و اثرات مثبت آن به ویژه در مناطق بوم گردی ملموس‌تر شود.
حجت الاسلام احمدی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی از مواردی است که می‌تواند به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت فرهنگ صحیح جامعه کمک شایانی کند.
امام جمعه بیارجمند ابراز داشت: توجه به مناطق کم برخوردار و ایجاد فضایی برای کتابخوانی در مساجد علاوه بر ترغیب مردم به خواندن کتاب، درجهت جذب جوانان به مراکز دینی از جمله مساجد کمک خواهد کرد.
در ادامه این جلسه روح الله کریمی، بخشداربیارجمند ضمن تقدیر از حضور اعضا گفت: در منطقه بیارجمند فعالیت‌هایی همانند برگزاری جشنواره زاغ بور، نمایشگاه صنایع دستی، جشن‌های عیدانه، پیاده روی همگانی، سفر به توران و ... با همکاری دستگاه‌های اجرایی بیارجمند در راستای افزایش نشاط اجتماعی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن اعیاد مذهبی به صورت مردمی در مساجد برپا می‌شود، تصریح کرد: نیاز است که مراسمی متناسب با اعیاد ملی و مذهبی در خصوص ایجاد شور و نشاط اجتماعی در فضای خارج از مساجد به صورت گسترده در منطقه برگزار شود.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی بیارجمند افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند به عنوان قطب‌های فرهنگی در منطقه در نظر گرفته شوند و آموزش‌هایی متناسب با نیاز و درخواست مردم توسط اساتید مجرب، آموزشگاه‌ها و موسسات در سطح شهر بیارجمند انجام شود.
کریمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه گفت: برنامه‌های مختلف توسط متخصصین بومی به علاقه‌مندان آموزش داده شود تا بتوانیم در راستای توسعه فرهنگ و ایجاد نشاط در جامعه گام برداریم.
وی تصریح کرد: سینما و کتابخانه سیار از جمله مواردی است که می‌تواند نتایج خوبی را در سطح شهر بیارجمند در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در روستا‌های فاقد کتابخانه داشته باشد.
در ادامه پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر بیارجمند رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن تقدیر از فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی شاهرود گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع و خلاقانه مانند لیگ کتابخوانی، نشست‌های کتابخوان با لهجه هر منطقه و ... در حوزه کتاب نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به ماهیت شورای فرهنگ عمومی و اهمیت آن در توسعه و ارتقا فرهنگ جامعه گفت: سیاستگذاری‌های این شورا بر مبنای تقویت فرهنگ عمومی جامعه و هدایت مردم به سمت فرهنگ صحیح و حذف عادات نامناسب با اتخاذ شیوه‌های تشویقی و نظارتی در هر منطقه است.
وی افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی، فراهم کردن زمینه همکاری و هماهنگی دستگاه‌های دولتی در جهت ارتقا فرهنگ عمومی، شناسایی و ارائه راهکار برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه سیاست‌های اجتماعی هر منطقه و ... از جمله مواردی است که با توجه به نیازمندی‌های هر بخش توسط اعضا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مهدیان بیان کرد: نشاط اجتماعی تنها به معنای برپایی جشن‌های ملی و مذهبی نیست بلکه برگزاری جشنواره‌های بومی در راستای احیا آداب و رسوم هر منطقه، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه‌های هنری و حتی برگزاری همایش‌های مذهبی مانند پیاده روی اربعین می‌تواند در ایجاد شور و نشاط اجتماعی موثر باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: لازم است آداب و رسوم صحیح هرمنطقه که هم راستا با موازین اسلامی است احیا و ترویج داده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: محوریت این جلسه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که این اداره با برگزاری ورکشاپ‌های هنری، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه کتاب، حضور انجمن سینمای جوانان، حضور اساتید فعال در انجمن‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه بیارجمند و ... آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.
وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهرستان هستند که باید با حمایت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی هرمنطقه از این ظرفیت استفاده کرد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود بیارجمند شورای فرهنگ عمومی امام جمعه بیارجمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074931 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود