Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در دوازدهمين سه‌شنبه فرهنگي سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي و هم‌زمان با روز جهاني صنايع‌دستي از يکي از قديمي‌ترين و نفيس‌ترين قاليچه‌هاي جهان رونمايي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي، مهدي قيصري نيک دبير کميتۀ رونمايي از آثار نفيس اين سازمان اظهار داشت: «در اين مراسم از قاليچۀ محرابي‌باغي نفيس بافت کرمان متعلق به دورۀ صفويه و موجود در گنجينۀ آستان قدس رضوي رونمايي خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
قيصري‌نيک همچنين از رونمايي اسناد مرتبط با فرش‌هاي حرم مطهر رضوي در اين مراسم خبر داد و افزود: «اين اسناد، حاوي اطلاعات بافت فرش‌ها، خريد و مفروش کردن حرم مطهر در دورۀ صفويه است.»
معاون امور موزه‌هاي سازمان کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي اظهار داشت: «مراسم رونمايي از اين قاليچۀ نفيس و اسناد ذکر شده، سه‌شنبه 21 خردادماه در موزه قرآن و هداياي مقام معظم رهبري واقع در صحن کوثر حرم مطهر برگزار مي‎شود و حضور براي عموم آزاد است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونمايي قاليچه صفوي حرم رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد