Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین زاده، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف ترسیم اهداف و برنامه های این شرکت برگزار شده بود رویکرد مدیریت جدید سایت نمایشگاهی ایران را بهره گیری از فناوری­‌های جدید و نوین بیان کرد و گفت: با توجه به نقش شرکت­های دانش بنیان در اعتلای کشور، حمایت از این شرکت‌ها جایگاه ویژه ای در برنامه های شرکت نمایشگاه‌­ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه براین به منظور افزایش حضور شرکت­‌های دانش بنیان و استارت آپ­ها در رویدادهای نمایشگاهی تخفیفی ۵۰ درصدی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی، فناوری‌های نوین نقش ارزنده ای در ارتقای درآمدهای کشور دارند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۳۲ سایت نمایشگاهی فعلی کشور شاید تنها یک سایت به سوددهی قابل قبولی دست نیافته باشد، ادامه داد:کسب درآمد و سوددهی نخستین هدف ما در سایت­‌های نمایشگاهی است و برهمین اساس هم بر آن هستیم تا با برنامه ریزی به این هدف کلان دست پیدا کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه خیلی‌ها چشم طمع به این زمین داشته‌ و در برهه‌های زمانی مختلف می‌خواستند زمین نمایشگاه را به بهانه‌های مختلف مصادره کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل مترو نکشیدن به نمایشگاه همین بود؛ می‌خواستند وانمود کنند که نمایشگاه باعث و بانی ایجاد ترافیک در منطقه است.

این مقام مسئول همچنین از اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه تاسیس ایستگاه مترو به شهرداری خبر داد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با انتقاد از ضررده بودن نمایشگاه شهرآفتاب اذعان کرد: تمامی نمایشگاه‌ها سودآور هستند به جز سایت شهرآفتاب که هزینه بالایی برای ساخت آن پرداخت شده است. هدف کسانی که نمایشگاه شهرآفتاب را ساختند، حذف نمایشگاه بین‌المللی بوده است غافل از اینکه اینجا یک برند بین‌المللی بوده و قابل حذف نیست. تهران با نمایشگاه بین‌المللی شناخته می‌شود و همه صنعتگران و بازرگانان این مکان را می‌شناسند.

وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه در شهرآفتاب ادامه داد: مسئولان این سایت مدعی شده‌اند که نمایشگاه بین‌المللی از یارانه دولتی استفاده می‌کند و اجازه رشد به نمایشگاه‌های خصوصی نمی‌دهد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از آمادگی برای سهام‌داری سایت شهرآفتاب به شرط تعیین مدیریت خبر داد تا بدین ترتیب بخشی از نمایشگاه‌ها به این سایت منتقل شود.

حسین زاده همچنین با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های مهم در برج میلاد یا بوستان گفتگو اظهار کرد: تمام نمایشگاه‌های پرمخاطب مثل خودرو و کتاب را از نمایشگاه گرفته‌اند و در مکان‌های دیگر آن را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی فضای به این خوبی در نمایشگاه بین‌المللی وجود دارد، چرا باید نمایشگاه اینوتکس با هشت هزار بازدید کننده و ۴۰۰ مشارکت‌کننده در بوستان گفتگو برگزار شود؟

حسین‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش بیشترین گلوگاه‌های فساد را در حوزه نمایشگاهی دانست و تصریح کرد: کمیته‌های مختلف برا نظارت بیشتر و از بین بردن فساد ایجاد کردیم. البته فشار عوامل بیرونی کاملاً محسوس است چرا که منافع بعضی اشخاص به خطر افتاده است.

وی برگزاری نمایشگاه را نخسین گام صادرات دانست و گفت: امسال ۹۰ رویداد نمایشگاهی خواهیم داشت و از این به بعد هر نمایشگاهی که برگزار شود کنار آن یک سالن استارتاپی مرتبط خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی

حامد وفاپور معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۲۴ نمایشگاه عمومی و تخصصی در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد برگزار شد، گفت : از این تعداد هشت نمایشگاه تخصصی و ۱۶ نمایشگاه عمومی بود که از مهمترین نمایشگاه‌های عمومی می‌توان به نمایشگاه بهاره، پاییزه و شب یلدا اشاره کرد. مهمترین نمایشگاه‌های تخصصی نیز شامل نمایشگاه هفته پژوهش، صنعت ساختمان، تجهیزات و ادوات کشاورزی، توانمندی‌های تولیدی و صادراتی غرب کشور و... بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال گذشته حدود یک میلیون و ۴۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید داشتند که حدود ۸۰۰ هزار بازدید مربوط به نمایشگاه‌های عمومی و ۲۴۰ هزار بازدید هم مربوط به نمایشگاه‌های تخصصی بود.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه در ادامه از تدوین تقویم نمایشگاهی کرمانشاه برای سال جدید نیز خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم امسال ۲۸ نمایشگاه عمومی و تخصصی برگزار کنیم.

وفاپور اولین نمایشگاهی که برای امسال در نظر گرفته شده و قرار است در اردیبهشت ماه برگزار شود را نمایشگاه «خدمات عروس و سالن‌های زیبایی» اعلام کرد که برای اولین بار در کرمانشاه برپا می‌شود.

به گفته وفاپور، نمایشگاه‌های پاییزه، شب یلدا و فروش بهاره نیز برای امسال در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه همچنین از برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های توانمندی‌های تولیدی و صادراتی، لوازم‌خانگی، صنایع‌دستی، فرش، هفته پژوهش، صنعت ساختمان، گل و گیاه، جهیزیه و... نیز برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وفاپور با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است امسال نمایشگاه‌های بیشتری در کرمانشاه برگزار شود، ابراز امیدواری کرد بازدید‌های نمایشگاه‌های امسال از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بگذرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد