Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری گفت: رونق تولید داخل نیازمند توجه ویژه به صادرات غیر نفتی، صنعت ساختمان و رشته‌های صنعتی از جمله پتروشمی، خودرو سازی، واگن سازی و حمل و نقل عمومی است. به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت واگن سازی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به تولید داخل و پیشران‌های آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه توجه به صادرات غیر نفتی بعنوان یکی از پیشران‌های رونق تولید داخل بسیار کار ساز است، افزود: امروز واحد‌های زیادی در داخل کشور از نظر قیمت و کیفیت به گونه‌ای طراحی شده اند که قابل رقابت با کالا‌های خارجی هستند.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: توجه به صادرات غیر نفتی ضمن ایجاد اشتغال می‌تواند باعث ارز آوری و رونق تولید داخل شود.

وی در ادامه یکی دیگر از پیشران‌های رونق تولید داخل را صنعت ساختمان عنوان کرد و افزود: صنعت ساختمان اگر رونق یابد، ۱۲۰ رشته صنعتی دیگر را نیز از رکود خارج خواهد کرد و وزارت راه و شهرسازی باید در خصوص سرعت بخشیدن به رونق بازار مسکن برنامه‌ای مدون و ویژه داشته باشد.

جهانگیری توجه به رشته‌های صنعتی از جمله پتروشمی، خودرو سازی، واگن سازی و حمل و نقل عمومی را یکی دیگر از پیشران‌های رونق تولید داخل عنوان کرد و یادآور شد: رونق هر کدام از این رشته‌های صنعتی که به دنبال خود حداقل ۱۰۰ واحد صنعتی را همراه دارند، نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به تولید داخل دارد.

وی در ادامه صنعت واگن سازی و حمل و نقل عمومی را یکی از اولویت‌های صنعتی کشور دانست و گفت: صنعت واگن سازی از نظر رفاه، سلامت، مسائل زیست محیطی، کاهش ترافیک و صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مهم و مورد توجه است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در سال ۹۵ در حدود ۲ میلیارد یورو برای توسعه و فعال سازی صنعت واگن سازی از فاینانس کشور چین اختصاص داده است، اضافه کرد: ۲ هزار واگن قطار شهری طی پنج سال گذشته در اختیار حمل و نقل عمومی هشت کلانشهر کشور قرار داده شده است.

وی ادامه داد: امروز صنعت واگن سازی کشور از نظر طرحی، مهندسی و تولید به نقطه‌ای رسیده است که تمام نیاز‌های داخل و حتی منطقه را تأمین می‌کند و این صنعت باید با همین سرعت پیش رود.

جهانگیری تصریح کرد: نوسانات بازار ارز و تحریم‌های ظالمانه باعث قطع شدن خط فاینانس صنعت واگن سازی شده که همین امر موجب اختلالاتی در این صنعت شده است.

وی در پایان یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیستم بانکی کشور باید ساز و کاری برای کمتر آسیب دیدن صنایع از جمله واگن سازی از نوسانات بازار ارز را ایجاد کنند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) از شرکت واگن سازی تهران در مجموعه بزرگ فتح آباد شهرری بازدید کرد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • کاربرد توری مش + راهنمای خرید عمده از سراسر کشور
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • چمران: وزیر کشور گره واردات اتوبوس و واگن‌های مترو را باز کند