Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@11:46:20 GMT

عکاسی ابزاری کارآمد در اصلاحات اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۰۲۴۰

عکاسی ابزاری کارآمد در اصلاحات اجتماعی است

این عکاس با بیان اینکه عکاسی ابزار کارآمدی در اصلاحات اجتماعی در برنامه های اجتماعی و سیاست های کلان جامعه است،گفت: عکاسی توانسته است در برنامه ریزی های اجتماعی و اصلاحات اجتماعی و برنامه ریزی های سیاسی تاثیرگذارباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سومین جشنواره عکس خوشه  و رونمایی از پوستر و فراخوان این رویداد پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۰ خرداد با حضور یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی ، سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  و افشین شاهرودی، حسن غفاری از  اعضای هیأت داوران مسابقه هیات عکس و جمعی از مدیران این وزارتخانه در سالن توسعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این نشست «افشین شاهرودی» با انتقاد از نامگذاری عنوان جشنواره برای مسابقه خوشه گفت: کلمه جشنواره را برای یک رویداد کنار بگذاریم کلمه جشنواره این قدر در این سال ها به نادرست استفاده شده است که  در رویدادهای عکاسی که معنای خود را از دست داده است، هدف بیشتر جشنواره ها بیلان کاری برای مدیران است. ما در قدم های اولیه این مسابقه پیشنهاد کردیم که عنوان جشنواره را از این رویداد بردارند که عده ای هنرمند عکاس در کنار هم جمع شوند و این رویداد سازنده را رقم بزنند.

 

عکاس و عضو هیأت داوران مسابقه عکس خوشه اظهار کرد: اینکه چرا من به عنوان یک داور در این دوره این رویداد حضور دارم چون خوشه می تواند  قدم اساسی و ریشه‌ای در ارتباط با نان برمی‌دارد.

 

وی افزود: عکاسی لااقل در 120 -130 سال گذشته ثابت کرده است ابزار کارآمدی در اصلاحات اجتماعی در برنامه های اجتماعی و سیاست های کلان جامعه است. اولین قانون کودکان کار دنیا نتیجه یک پروژه عکاسی با عنوان نقش شرایط اجتماعی در ارتکاب جرم بود. عکاسی توانسته است در برنامه ریزی های  اجتماعی و اصلاحات اجتماعی و برنامه ریزی های سیاسی تاثیرگذار است. 

 

این عکاس همچنین گفت: می خواهیم با دوربین به نان نگاه جدی تری داشته باشیم و مسئولانی که در رأس این رویداد هستند با درک درست از این مقوله حمایت کردند و قدم اساسی برای مسابقه خوشه برداشته شد. اگر از این رویداد حمایت های لازم شود مطمئنا می تواند به عنوان مسابقه عکاسی تاثیرگذاری در کشور شناخته شود.

 

افشین شاهرودی تصریح کرد: امیدوارم مدیران شرایطی را فراهم کنند که این رویداد،‌ رویداد ریشه داری باشد که اگر مدیران دیگری آمدند این رویداد را خراب نکنند. رویداد عکس خوشه را جدی بگیریم. این رویداد می تواند به حرکت تاثیرگذار در فعالیت های اجتماعی شناخته شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر مسکن خبرگزاری شبستان عید فطر مقاومت استان بوشهر عید سعید فطر شبستان بیرجند بیرجند اصلاحات اجتماعی افشین شاهرودی عکاسی ابزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شبانه از رازهای تاریخ ایران

موزه ملی ایران به همراه موزه ملک، امکان بازدید شبانه در هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ را فراهم کرده است، درحالی که متخصصان باستان‌شناسی رازهای تاریخ ایران را در این شب روایت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، رویداد فرهنگی «شبی با موزه» برای هشتمین سال در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، که نوروز امسال کتابخانه و موزه ملی ملک و شهرداری منطقه ۱۲ نیز با آن همکاری دارند. شبی با موزه سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

جبرئیل نوکنده ـ رئیس کل موزه ملی ایران ـ از علاقه‌مندان فرهنگ، تاریخ و  هنر دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کنند. او این رویداد را فرصتی متفاوت برای اهالی فرهنگ دانست و گفت: در این شب، موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می­ گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصان بازگو می­‌شود.

نوکنده افزود: علاقه‌مندان به این بازدید شبانه در صورت تمایل می‌توانند بر اساس برنامه‌های اعلام‌شده در بیش از ۲۵ تور موضوعی با حضور پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کنند.

فخری دانشپور پرور، حمیده چوبک، سونیا شیدرنگ، شاهرخ رزمجو، مصطفی ده پهلوان، روح‌الله یوسفی زشک، احسان رضایی، اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، اشکان پوریان، محمدرضا نعمتی و … از جمله استادان و باستان‌شناسان حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

رئیس کل موزه ملی ایران ادامه داد: شرکت‌کنندگان این برنامه همچنین می‌توانند در بیش از  هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران شرکت کنند.    

نوکنده همچنین با اشاره به تقارن رویداد شبی با موزه نوروز  ۱۴۰۳ و میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان، گفت: بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری (منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه، از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده است. میزبانی از کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های اختصاصی با برنامه‌های متنوعی صورت خواهد پذیرفت. از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به ضرب سکه، آشنایی با مهر، تجربه بازی باستانی پنج‌هزارساله شهر سوخته، بازآفرینی نقوش باستانی، نقاشی  و …. اشاره کرد.

حضور برای عموم علاقه‌مندان در رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

موزه ملی ایران در خیابان سی تیر واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • رونمایی از تقویم جشنواره های زرند همزمان با عید فطر
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • روایت شبانه از رازهای تاریخ ایران
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت