Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رویا جعفری شاهی، افزود: لیمو ترش های وارداتی از نظر قیمت نسبت به محصولات ایرانی ارزان تر بوده و برخی واحدهای تولیدی به سمت خرید آنها می روند.

وی ادامه داد: کیفیت لیمو ترش های وارداتی به دلیل بالا بودن فلزات سنگین و باقیمانده سموم، از محصولات داخلی پایین تر است.

جعفری شاهی، روند تجارت لیموترش از باغ تا کارخانه را تاسف بار خواند و گفت: باغداران لیموترش را به واسطه ها می فروشند و آنها لیموترش را بین دو تا سه برابر قیمت به کارخانجات می فروشند که وجود این واسطه ها و عملکرد برخی باغداران بلای جان کارخانجات آبلیموی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیموی ایران، اظهار کرد: کارشناسان و مدیران سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد همکاری و همراهی مناسبی با انجمن دارند اما نداشتن قدرت اجرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات انجمن هاست. زیرا این انجمن ها علاوه بر داشتن مهارت های فنی و علمی دارای کارشناسان با تجربه ای در صنعت خود هستند که می توانند به شکل کامل محصولات و تولید کنندگان زیر مجموعه خود را رصد و نظارت کنند، تحقق این امر باعث بهبود در کیفیت محصولات تولیدی خواهد شد.

وی، مهم ترین فعالیت های انجمن صنفی صنعت آبلیموی ایران را بازرسی، نمونه برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه های همکار با اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو، معرفی بازرس از انجمن ها برای نظارت بر بازار عرضه و کارخانه های تولیدی، مکاتبه و همکاری با وزارت بهداشت در خصوص جمع آوری محصولات فاقد کیفیت و نشان استاندارد در سطح عرضه عنوان کرد.

کد خبر 4637142 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: آبلیمو سازمان غذا و دارو مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ،۲۴ پرونده واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و بدون انطباق کاربردی و بحرانی را از پرونده های رسیدگی شده در این کمیسیون برشمرد.

مهدی هادی افزود: در این کمیسیون  به ۴ پرونده صنایع غذایی، ۹پرونده مصنوعات طلا، ۴ پرونده مکانیک فلزشناسی، یک پرونده لوله و اتصالات، یک پرونده بسته بندی و سلولزی، ۵ پرونده ساختمانی  و متخلفان براساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، تذکر و اخذ تعهد کتبی، معدوم کردن محصولات معیوب با نظارت کارشناس استاندارد و ارجاع به مرجع قضایی و همچنین جزای نقدی از ۱۰۰میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شدند.

دبیر شورای استاندارد استان،مجموع جزای نقدی واحدهای تولیدی را شش میلیارد و پنجاه میلیون ریال بیان کردو گفت: از این میزان جریمه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن به مدت شش ماه تعلیق شد.

براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کمیسیون ماده ۴۲ حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند.

دیگر خبرها

  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی