Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:30:13 GMT

تعطیلی مرغداری‌های کهگیلویه؛ نقدینگی به کمک تولید نمی‌آید + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۱۰۳۸

تعطیلی مرغداری‌های کهگیلویه؛ نقدینگی به کمک تولید نمی‌آید + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تسهیلاتی را که به عنوان سرمایه در گردش برای مرغداری‌ها در نظر می‌گیرند توسط بانک ها به عنوان بدهی گذشته برداشت می‌شود و عملا هیچ سرمایه در گردشی به دست آنها نمی‌رسد پس نمی‌توانند واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کنند و بدهی آنها هر ساله افزایش می‌یابد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، در شهرستان کهگیلویه 30 واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که متاسفانه برخی از این واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات فراوانی از جمله بالا بودن هزینه های تولید و نبود سرمایه در گردش راکد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت بالای نهاده‌ها، جوجه یک روزه و نداشتن سرمایه در گردش از جمله مشکلات عمده مرغداران استان است.

مرغداری‌های دریافت کننده ارز 4200 تومانی در کهگیلویه و بویراحمد به دادگاه معرفی می‌شوند90 درصد ذرت و سویای مورد نیاز مرغداری‌های استان کرمانشاه وارداتی استمرغداری‌های همدان نگران تامین نهاده‌های خود نباشندمشکل کمبود نهاده‌های دامی مرغداری‌های کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

مهمترین دغدغه این تولید کنندگان این است تسهیلاتی را که به عنوان سرمایه در گردش برای آنها در نظر می‌گیرند توسط بانک‌ها به عنوان بدهی گذشته برداشت می‌شود و عملا هیچ سرمایه در گردشی به دست آنها نمی‌رسد پس نمی‌توانند واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کنند و بدهی آنها هر ساله افزایش می‌یابد.

آرمین یکی از تولید کنندکان مرغ‌های گوشتی در شهرستان کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای راه‌اندازی این واحد تولیدی را با تسهیلاتی که از بانک کشاورزی گرفتم با آورده خودم راه‌اندازی کردم و چند دوره تولید داشتم اما به دلیل افزایش سرسام آور نهاده‌ها، جوجه یک روزه و سایر موارد هزینه‌های تولید بالا رفتند و نتوانستم که به فعالیت خود ادامه دهم.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مرغداری کارگران این واحد تولید نیز بیکار شدند، افزود: به دلیل تعطیلی واحد تولیدی نتوانستم اقساط را به موقع پرداخت کنم و از طرفی درخواست تسهیلات برای سرمایه در گردش دادم اما متاسفانه بانک تمام تسهیلاتی را که برای سرمایه در گرش و راه‌اندازی این واحد تولیدی برای من در نظر گرفته شده بود بابت بدهی اقساط برداشت کرد و عملا هیچگونه سرمایه در گردشی به دست من نرسید و نتوانستم که مرغداری خودم را راه‌اندازی کنم.

آرمین ادامه داد: متاسفانه علاوه بر اینکه هیچ سرمایه در گردشی برای راه‌اندازی به دست من نرسید و نتوانستم مرغداری را فعال کنم، بر میزان بدهی بانکی من نیز افزوده شد.

برای فعال کردن این واحدهای تولیدی باید علاوه بر تامین تسهیلات برای سرمایه در گردش از مصادره این تسهیلات توسط بانک‌ها جلوگیری کرد تا واحدهای بتوانند با راه‌اندازی دوباره رونق را به منطقه برگردانند.

 

 

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت

ایجاد جذابیت برای تولید و از جذابیت انداختن اقدامات سوداگرانه یکی از اقداماتی است که دولت ها با استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی می توانند در کشور انجام دهند. در همین ارتباط باید بگوییم که در شرایط فعلی، تولید در کشورمان نسبت به فعالیت های سوداگرانه با اقبال کمتری روبروست. زیرا تولید با مشکلات عدیده ای مواجه است، در حالی که فعالیت های مخرب و واسطه ای پرسود هستند.

به منظور حل مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم، دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را به مجلس فرستاده است. بر اساس این لایحه، مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد کاهش می یابد و مالیات بر دارایی و سرمایه افزایش پیدا می کند.

دولت پیشنهاداتی در خصوص جذب سرمایه های خرد مردمی نیز مطرح کرده است. ایجاد مشوق در این زمینه از جمله کارهایی است که در دستور کار قرار دارد. به زعم بسیاری، تصویب این لایحه در مجلس و اجرای آن می تواند زمینه ساز جذب سرمایه های داخلی و خارجی باشد.

 آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که توسط دولت به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند مفید باشد. به این ترتیب، می توانیم انگیزه افراد را برای سرمایه گذاری افزایش دهیم. در این روند اصلاحی به سمتی می رویم که بیشترین مالیات را از سرمایه ها و دارایی های راکد بگیریم و مالیات تولید را به حداقل برسانیم.

 لایحه ای با هدف ایجاد انگیزه  برای سرمایه گذاری های مولد

وی ادامه داد: این روند معقولی است که فعالیت های سوداگرانه و واسطه گری مشمول مالیات بیشتری شوند و تولید کمترین مالیات را بپردازد. در این صورت است که اقتصاد را به سمت و سوی درستی سوق می دهیم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: در وهله اول این موضوع مهم است که هر چه سریع تر لایحه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و مصوب شود. البته احتمالاً گروه های ذینفع بیکار نمی نشینند و تلاش خود را برای سنگ اندازی انجام خواهند داد. در مرحله بعدی، باید دقت کنیم که در عمل این قانون به درستی اجرا شود و بتواند انگیزه های لازم را برای افزایش سرمایه گذاری های مولد ایجاد کند. تشخیص دقیق درآمد افراد و مالیات ستانی عادلانه و هوشمند می تواند کمک فراوانی به اقتصاد کشور بکند.

بغزیان گفت: سرمایه های خرد در کشور وجود دارد که در کانال های غیررسمی به کار می افتند، جذب این سرمایه ها به بخش های مولد مفید خواهد بود. ایجاد مشوق های سرمایه گذاری که در لایحه پیش بینی شده است، می تواند به جذب این سرمایه ها از بین مردم کمک کند.

مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید 

وی در خصوص پیشنهاد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر اخذ مالیات از سرمایه های غیرمولد خاطرنشان کرد: مسلماً این روش می تواند کارساز باشد. به این ترتیب، برای تولید جذابیت ایجاد می کنیم. وقتی افراد متوجه شوند که برای سرمایه های راکدشان باید مالیات بیشتری بپردازند، به فکر می افتند که از آن دارایی و سرمایه استفاده کنند و آن را در چرخه اقتصاد کشور به کار بیندازند.

این کارشناس اقتصادی گفت: به هر روشی بتوانیم به کاهش مالیات بخش تولید و افزایش مالیات بخش های غیرمولد بپردازیم، به نفع کشور است. از این طریق می توانیم برای تولید جذابیت ایجاد کنیم. در حال حاضر، رکود سرمایه سود بیشتری برای افراد دارد و تولید صرفه اقتصادی ندارد. باید سیاست ها را طوری تغییر دهیم که این روند معکوس شود.

بغزیان خاطرنشان کرد: تولید نیاز به سرمایه دارد و سرمایه ها متاسفانه در حال حاضر در بخش های غیرمولد به کار انداخته می شوند. با توجه به پیشنهادات مهم و کلیدی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در زمینه کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید و رسیدن مالیات تولید به 15 درصد مطرح شده است، این لایحه را می توان مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بدانیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد