Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در نشست خبری امروز وزرای خارجه ایران و آلمان، در حالی که محمدجواد ظریف صریح و شفاف به سوالات خبرنگاران آلمانی پاسخ و مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوعاتی همچون اسرائیل، منطقه و حتی ممنوعیت همجنسگرایی را مطرح کرد؛ همتای آلمانی او ضمن ایراد پاسخ‌هایی کوتاه به دو سوال خبرنگاران طرف مقابل، یکی از مهم‌ترین سوالات افکار عمومی ایران را همچنان بی پاسخ رها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماس در این نشست و زمانی که یکی از خبرنگاران ایرانی از وی پرسید شواهدی وجود دارد که آلمان به گروه‌های تروریستی سلاح می‌دهد و این یادآور حمایت تسلیحاتی این کشور از صدام در زمان جنگ ٨ ساله است، با بی‌پاسخ گذاشتن این سوال و با طفره گفت: در حال حاضر در سوریه و یمن جنگ است و ایران در صلح است و ما تلاش می‌کنیم این شرایط ادامه پیدا کند. البته هر اقدامی ممکن است باعث شروع تنش نظامی شود. آلمان در حال حاضر عضو شورای امنیت سازمان ملل است و من وقتی بازگردم در بروکسل هم در این رابطه گفت‌وگو خواهم کرد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلمان صدام حسین هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین

بیش از هزار نفر در اعتراضاتی در حمایت از فلسطینیان در برلین شعارهای ضد اسرائیلی سر داده و خواستار توقف تحویل تسلیحات به این رژیم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، حدود 1800 شرکت کننده در اعتراض به تحویل تسلیحات آلمان به اسرائیل اعتراض کردند و برخی شعارهای ممنوعه سر دادند. تظاهرات پس از وقفه توانست ادامه یابد.

در برلین، پلیس به دلیل سردادن شعارهای ممنوعه، تجمع طرفداران فلسطینی را موقتا متوقف کرد. در این اعتراضات با شعار "نه سلاح برای اسرائیل"، برخی از حدود 1800 شرکت کننده شعارهای ممنوعه ای سر دادند که به زعم مقامات آلمانی حق موجودیت اسرائیل را زیر سوال می برد.

بنابراین نیروهای پلیس از ادامه راهپیمایی اعتراضی پس از تجمع ابتدایی جلوگیری کرد و هویت 31 شرکت کننده را مشخص کرد.

افسران پلیس حدود ده اتهام جنایی علیه معترضان تشکیل دادند و با سازمان دهنده این تظاهرات طرفدار فلسطین صحبت کردند. سخنگوی پلیس آلمان مدعی شد که افراد بازداشت شده به خاطر برهم زدن آرامش، فتنه انگیزی و حمله فیزیکی به ماموران انتظامی متهم شدند.

شرکت کنندگان بعداً توانستند طبق برنامه ریزی حرکت کنند و تظاهرات به آرامی پیش رفت.

اقدامات سخت وخشوت آمیز اسرائیل و وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه به طور فزاینده ای با انتقادات بین المللی مواجه شده است.

معترضان در برلین شعار می‌دادند: «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند»، «شرم بر شما» و «به اسرائیل سلاح ندهید.»

برخی دیگر از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «حمایت از اسرائیل با استفاده از مالیات من را متوقف کنید.

همچنین هزاران نفر دیگر نیز در میدان «نوو اسکوئر» ژنو سوئیس گرد آمده و در مرکز شهر راهپیمایی کردند. آنها پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از مردم این کشور در دست داشته و علیه اسرائیل شعار دادند.

معترضان همچنین علیه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شعار دادند و بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه و آتش‌بس فوری و دائمی تاکید کردند.

لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطینفراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین !
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد