Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تداوم بازرسی‌ها و شناسایی ۸۵ نفر تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی این استان خبر داد.

 علی آشتاب اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در سال ۹۷ بیش از ۸۰ مورد بازرسی مشترک با نیروی انتظامی و یک هزار و ۷۲ مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان در این ارتباط انجام شده که سبب شناسایی تعداد ۸۵ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا ۹۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند که طی سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۲ کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به جایگزینی نیرو‌های بومی به جای اتباع بیگانه در واحد‌های کارگری استان تصریح کرد: در مجموع ۷۳ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحد‌های کارگری استان شدند.

آشتاب ادامه داد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت‌های شغلی موجود که می‌بایست جوانان بومی استان در آن شاغل باشند.

انتهای پیام/ب

شناسایی ۸۵ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از جمع آوری و طرد۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، احسان حیدری با اشاره به اجرای طرح جمع آوری اتباع در استان تهران، اظهار کرد: با اجرای طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز از سطح تفرجگاه‌های استان تهران در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۸۰۰۰ تبعه غیر مجاز از سطح تفرجگاه‌های استان جمع آوری و برای بازگشت به کشور تحویل اردوگاه مراقبتی استان شده‌اند.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار تبعه غیر مجاز با همکاری فراجای استان تهران جمع آوری و برای سیر مراحل بازگشت به کشور خویش به اردوگاه مراقبتی استان تهران تحویل داده شده‌اند.

وی با اشاره به مصوبات قرارگاه طرد استان تهران و شورای تأمین تأکید کرد: تا آخرین نفر اتباع غیر مجاز در استان، اجرای طرح جمع آوری همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آمار اتباع طردی نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۳ برابری را به خود اختصاص داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران