Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت سالمندی که با همکاری معاونت فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه پیام نور در ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه که مصادف است با پنجشنبه و جمعه همین هفته در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما با چشم انداز ایجاد فضای کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت وارد این عرصه شده ایم و به دنبال این امر هستیم تا جامعه پرستاری را با خلاقیت، نوآوری، فناوری اطلاعات و کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجارب کشور‌های صاحب سبک پرستاری نشان می‌دهد که در حوزه آموزش استفاده از simulation، Animation به آموزش از راه دور و استفاده از IT در ارتقاء سطح سواد سلامت، مراقبت پیش بیمارستانی و بیمارستانی و اختصاص آن پیگیری‌ها و تبعیت از رژیم‌های درمانی، دارویی، غذایی و توانبخشی می‌تواند از طریق انواع اپلیکیشن‌ها به جامعه منتقل شود.

راه‌اندازی و دپارتمان‌های کارآفرینی در سازمان نظام پرستاری سال ۹۷

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که از اواسط سال ۹۷ به راه‌اندازی و دپارتمان‌های کارآفرینی در سازمان نظام پرستاری اقدام کرده‌ایم، تصریح کرد: در این راستا با ایجاد هسته کارآفرینی، به کار گیری از مشاوران برجسته حوزه کارآفرینی، آموزش اپلیکیشن سازی، تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و فرهنگ سازی کارآفرینی در حوزه پرستاری، توانستیم دپارتمان‌های کارآفرینی را در دستور کار سازمان نظام پرستاری قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما قصد داریم سازمان نظام پرستاری را از نسل دوم خود به نسل سوم ارتقا دهیم و در کنار آموزش و پژوهش، کارآفرینی را در صنعت مراقبت نهادینه کنیم که خوشبختانه نتایج این فعالیت‌ها منجر به برگزاری اولین رویداد کارآفرینی در سطح ملی شده است که با توجه به اهمیت موضوع رشد جمعیت سالمندی به این رویداد را با تمرکز بر موضوع مراقبت از سالمندی قرار دادیم.

ثبت‌نام بیش از ۱۷۰ نفر در رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت سالمندی

دالوندی افزود: بیش از ۱۷۰ نفر در این رویداد ثبت نام کرده و ۷۰ ایده ثبت شده است که در مرحله ارزیابی ۳۰ ایده انتخاب شده که در دو روز برگزاری این رویداد تلاش ما بر این است که روی توسعه فناوری و پرورش ایده‌ها کار شود.

وی در پایان گفت: همزمان با اجرای رویداد کارآفرینی در حوزه مراقبت سالمندی، نخستین مرکز رشد سازمان نظام پرستاری رسماً شروع به کار خواهد کرد تا هدایت و حمایت از ایده‌های پیشنهادی را بعد از روی رویداد انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی