Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آخوندی ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: از مجموع سطح ۱۵ میلیون هکتاری خراسان جنوبی قریب به ۱۴/۵ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داد است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از سطح استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده است، افزود: همچنین قریب به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی معادل ۵۹ درصد مرتع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی با بیان اینکه ۶۲۰ سامانه مرتعی با سطحی بیش از هشت میلیون و ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی استان دارای بهره بردار مرتعی و غیر مرتعی است، اظهار کرد: در مجموع ۸۱/۶۴ درصد از سطوح استان دارای بهره بردار مرتعی و غیر مرتعی بوده که ممیزی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار بهره بردار مرتعی در استان داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون در مراتع ممیزی شده برای ۱۳ هزار و ۵۳۹ خانوار بهره بردار، کارت پروانه چرا صادر شده است، گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های مورد نظر فاقد عملیات ممیزی و تنسیق مراتع است.

آخوندی با اشاره به اجرای طرح مرتعداری بیان کرد: این طرح در سال ۹۳ با هدف تولید علوفه بود اما در حال حاضر بر حفظ پوشش گیاهی و ارتقا بهبود معیشت مردم نیز تاکید دارد.

وی بیان کرد: طرح مرتعداری به صورت پایلوت در زمینه‌های کشت گیاهان دارویی، تولید عسل، زراعت چوب و دیگر کارکردهای اقتصادی در هر استان کشور اعم از خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه منابع طبیعی بستر تولید و بستر حیات است، افزود: مراتع علاوه بر تأمین علوفه دام در تأثیر کربن، تولید اکسیژن، حفظ آب و جلوگیری از هدر رفت آب تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 4637049

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی طرح ممیزی املاک بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فرودین مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مردم و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.


دیگر خبرها

  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی