Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:40:36 GMT

بررسی تغییر برنامه کاری مجلس در هیئت‌رئیسه پارلمان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۲۰۶۱

بررسی تغییر برنامه کاری مجلس در هیئت‌رئیسه پارلمان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره دو شیفته شدن جلسات علنی پارلمان در روزهای دوشنبه، گفت:این موضوع را در هیئت‌رئیسه بررسی و نتیجه آن را به نمایندگان اعلام کنیم. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 20 خرداد) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای، به مواد 16، 22 و 105 آیین‌نامه داخلی پارلمان استناد کرد و گفت: ماده 16 آیین‌نامه داخلی مجلس صراحت دارد که هیئت‌رئیسه باید به آیین‌نامه مجلس پایبند باشد و ماده 22 نیز به حفظ شأن مجلس اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به ماده 105 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ماده 105 صراحت دارد که در هر جلسه رسمی مجلس، 3 نفر از نمایندگان می‌توانند به نوبت و طبق فهرست از قبل تهیه شده براساس قرعه نطق داشته باشند و 2 نفر از نمایندگان نیز نطق اضطراری داشته باشند.

انتقاد یک نماینده مجلس از کاهش جلسات کمیسیون‌های تخصصیبرنامه کاری مجلس برای بررسی بودجه 98 مشخص شدبرنامه کاری برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد+ جزئیات

نماینده مردم اراک در مجلس اضافه کرد: هیئت‌رئیسه باید مشخص کند که جلسات بعدازظهر رسمی است یا خیر؛ اگر رسمی است باید نطق در آن باشد، اگر نیست یعنی ادامه جلسه صبح است که برای برگزاری آن باید از نمایندگان رأی‌گیری شود.

وی ادامه داد: تفسیر آیین‌نامه داخلی مجلس  به عهده هیئت‌رئیسه مجلس نیست، بنابراین نباید اجازه داد که شأن مجلس خدشه‌دار شود و فقط هیئت‌رئیسه در این زمینه تصمیم گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده اراک در مجلس، گفت: این تذکر قابل بحث است و باید در هیئت‌رئیسه مورد بررسی قرار گیرد، اما با توجه به اینکه دستور فعلی مجلس چیز دیگری است، اجازه دهید این موضوع را در هیئت‌رئیسه بررسی و نتیجه آن را به نمایندگان اعلام کنیم.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط عبدالرضا مصری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالرضا مصری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم عبدالرضا مصری نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (رفع ایرادات شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم‌بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت