Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ خبرهای صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 20 خرداد تحت‌الشعاع برگزاری آیین تودیع و معارفه مدیر رادیو قرآن بود.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «کشف یک مسجد ۳۰۰ ساله در «زیرزمینِ خدا»»، «۳ دستور قرآن برای جلوگیری از درگیری‌های اجتماعی»، «آرزوی مدیر سابق رادیو قرآن در مراسم معارفه مسئول جدید»، «اعزام ۷۰ کاروان و ۵۰۰ خادم به سراسر کشور در دهه کرامت»، «فراخوان سومین همایش بین‌المللی اربعین منتشر شد»، «عوامل فراموشی یاد خدا در روایت امام سجاد(ع)» و «حکم نماز پس از انجام حجامت» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش‌هایی از خبر «اعزام ۷۰ کاروان و ۵۰۰ خادم به سراسر کشور در دهه کرامت» که مصاحبه تسنیم با مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی و مجری طرح «زیر سایه خورشید»» است، می‌خوانیم: امسال دوازدهمین دوره برگزاری جشن‌های مردمی و بین‌المللی طرح زیر سایه خورشید در ایام دهه کرامت خواهد بود. در دوازدهمین دوره این طرح قرار است 70 گروه تبلیغی کاروان رضوی شامل 500 خادم به سراسر استان‌های کشور اعزام شوند. این گروه‌های تبلیغی متشکل از خادمان آستان مقدس امام رضا (ع)، مادحان و روحانیت به عنوان عناصر تبلیغی هستند. آنها با در اختیار داشتن پرچم مقدس حرم رضوی و با لباس رسمی خدمت در حرم و بسته‌های تبرّکی این آستان، به دیدار اقشار مختلف می‌روند و این حس و حال زیارت را برای آنان یسیرتر می‌کنند. در ابتدا فراخوانی را میان خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) اعلام کردیم که بر اساس آن، خادمان علاقه‌مند به شرکت در این طرح البته با شاخصه‌های موردنظر ستاد دائمی جشن‌ها می‌توانند در این کاروان‌ها حضور داشته باشند.
همچنین خبر «آرزوی مدیر سابق رادیو قرآن در مراسم معارفه مسئول جدید» مربوط به آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه رادیویی قرآن است. احمد ابوالقاسمی، مدیر پیشین رادیو قرآن با بیان اینکه افتخار این را داشته‌ام که سربازی برای قرآن کریم باشم، طی سخنانی گفت: هیچ‌وقت سخن استادم را فراموش نمی‌کنم، زمانی که از مسابقات مالزی برمی‌گشتم، تمام محله را برایم چراغانی کرده بودند، خرد و کلان برای عرض تبریک به استقبالم آمده بودند. او گفت: نگاه کن توکاری برای قرآن انجام ندادی فقط آن را قشنگ تلاوت کردی. همین مقدار کار برای قرآن کریم باعث شده که تا این مرحله دیده شوی، فکر کن اگر برای این کتاب آسمانی ایثار کنی، چقدر بالا می‌روی.
ابوالقاسمی با بیان اینکه بیشتر از اینکه برای قرآن زحمت کشیده باشم برایم «آمد» داشته است، ادامه داد: خوشحالم که جابجایی ساده‌ای بین دوسرباز قرآنی صورت می‌گیرد. شخصی در رأس این شبکه قرار می‌گیرد که خود چهره‌ای شناخته شده در مباحث قرآنی و مهمتر از آن برنامه‌ساز بوده‌ و در حال حاضر آرشیو غنی رادیو قرآن باعث مباهات است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن را منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «قمی: گلایه‌های مردم از مشکلات، براساس مکتب امام خمینی(ره) است»، «تودیع و معارفه مدیران رادیو قرآن برگزار شد/آرشیو غنی رادیو قرآن باعث مباهات است»، «وحدت امت اسلامی دغدغه‌ جدی امام خمینی(ره) بود»، «هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به عاشورا و غدیر است»، «تربیت ۲۰۰۰ حافظ کل‌ قرآن با دست خالی/ حفظ قرآن دغدغه مسئولان نیست»، «آسیب ۹۳۰ مسجد و حسینیه در سیل اخیر/ موقوفات بخشی از خسارات را جبران می‌کند» هستند.
خبر «گلایه‌های مردم از مشکلات، براساس مکتب امام خمینی(ره) است» مربوط به سخنان حجت‌الاسلام «شیخ محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه بدون توقف است که در بخش‌هایی از آن آمده است مثل عدالت‌خواهی که تاریخ مصرف ندارد، اتفاقا هر چه از زمان و نابسامانی‌های زمانه می‌گذرد چه بسا نیاز به عدالت هم بیشتر می‌شود. اتفاقا معیارها و شاخصه‌های حضرت امام(ره) را خوب است با هم مرور کنیم فکر کنم تقریبا همه مواردش اگر امروز برای مردم و جوانان جذاب‌تر نشده باشد. حتما جذابیتش از ۴۰ سال قبل حتی در جامعه بشری کمتر نیست، مثل عدالت. مردم امروز گلایه‌مندند نه از این که چرا این حکومت دینی است از اینکه چرا دینی نیست، چرا عدالت اجرا نمی‌شود از اینکه چرا آنقدر فاصله طبقاتی وجود دارد، اگر می‌گوئید بانکداری اسلامی این چه رباخواری است که بانک‌ها راه انداختند و اتفاقا این گلایه‌های مردم بر اساس مکتب امام(ره) است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این نکته ما نمی‌خواهیم شخصیت‌پرستی کنیم، اظهار کرد: این فهم مترقی که امام(ره) از اسلام عرضه کردند سطح نگاه و تلقی‌های دینی و انسانی ما را ارتقا داده لذا حضرت آقا می‌گویدند «اگر مکتب امام(ره) را به فراموشی بسپاریم سیلی می‌خوریم» به نظر من یک قرائت‌های سطحی و متنزلی از اسلام وجود دارد که می‌توانند بیایند آن را عرضه کنند و عملا نتیجه‌ای که می‌گیرند این است که جامعه اسلامی را زمین‌گیر کنند اینکه به حداقل‌ها بسنده کنیم قناعت کنیم به یک اسم اسلامی به روی خیلی از عناوین و به تعبیری راضی باشیم. اما حضرت امام(ره) آرمان‌گرایی را تشدید کردند آن عدالت‌خواهی را تقویت کردند آن استکبارستیزی را آوردند به نقطه اوج رساندند، اینکه ما زیر بار حرف روز نمی‌رویم را محکم پایش ایستادند سطح توقعات جامعه را بالا بردند.
خبر «اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود» نیز مربوط به سخنان محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز آبان یا آذرماه امسال با موضوع «نماز و مدرسه» در استان گلستان، شهر گرگان برگزار می‌شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: فراخوان علمی اجلاس با موضوعاتی همچون چگونگی دعوت دانش‌آموزان به مدرسه، چگونگی دعوت اولیا از فرزندان خود به نماز، نقش روحانیون در تقویت نماز جماعت مدارس، نقش دانش‌آموزان در رونق نماز مدرسه و نقش انجمن اولیا و مربیان در نماز مدارس، طراحی شده است و پوستر آن هفته آینده منتشر می‌شود. از تمامی علاقه‌مندان و فعالان حوزه نماز دعوت می‌شود پس از انتشار فراخوان، ایده‌ها و تجربه‌های موفق، پیشنهادات و راهکارهای خود را به شکل مقاله یا در قالب‌های هنری مثل موشن‌گرافیک، فیلم، عکس، قصه، داستان، رمان و ... به دبیرخانه اجلاس ارسال کنند.
خبر «هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به عاشورا و غدیر است» نیز مربوط به سخنان حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر است که در بخش‌هایی از آن می‌‌خوانیم رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار مسئولین این بنیاد با ایشان فرمودند «بروید برای غدیر متخصص تربیت کنید». منویات و توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در رابطه با غدیر نشان از اهمیّت این مسئله دارد و این فرمایشات رهبر معظم انقلاب از سویی و نیاز روز افزون جامعه اسلامی به معرفی و تعمیق این اندیشه ناب و آشنایی جوامع اسلامی با این تفکر نجاتبش وظیفه ما را مضاعف می‌‌کند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه غدیر زوایای مختلفی دارد بیان داشت: اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) به عنوان استمرار نبوت و معرفی حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان بالاترین فضیلت‌ها و یک نماد بی‌بدیل یکی از زوایای غدیر است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «مواجهه با خودارضایی نوجوان و درمان آن»، «دشمن نمی‌داند روحانیت عمامه را کفن خود می‌کند»، «هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم است»، «سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند» و «مکتب امام(ره) سخن جدیدی برای جوانان داشت» هستند.
خبر «سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند» مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: شرکت‌های دانش بینان به ما راه را نشان می‌دهد تا نیاز داخل را با تمام سختی‌ها موجود تأمین کنیم. در حالی‌که در داخل عادت کرده‌ایم بسیاری از کالاها همچون تجهیزات پزشکی را از اروپا و سایر کشورها وارد کنیم؛ اما امروز با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تمامی این تجهیزات در داخل تأمین می‌شود. در حال حاضر برخی شرکت‌های داخلی همچون شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در امور پزشکی وارد عرصه عمل شده‌اند و توانسته‌اند کالای همچون ایمپلنت دندان را تولید کنند که از نظر قیمتی با مشابه خارجی قابل‌مقایسه نیست و از نظر کیفیت هم رقابت خوبی دارند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «خدای نعمت و لذت و گشایش» و «نام نویسی طرح اوقات فراغت در مساجد سیستان و بلوچستان آغاز شد» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «گلایه‌های امروز مردم از مشکلات براساس مکتب امام(ره) است»، «چرا خداوند انسان‌ها را متفاوت آفریده است؟ / دلیل پروردگار برای تمایز میان انسان‌های عادی و پیامبران»، «سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند/ شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند»، «رئیس سازمان اوقاف از نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران بازدید کرد»، «برخی مسئولان نسبت به وصیت شهدا درباره حجاب غفلت کردند/ تولید ملی منهای چادر مشکی» و «حدیث امام علی (ع) درباره خوبی به پدران» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
میزان
صفحه معارف خبرگزاری میزان نیز تا ساعت 14 امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه اخبار معارفی رسانه ها رادیو قرآن تکریم معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با استقبال فرهنگیان شهرستان پلدشت در محل کانون شهید علیپور برگزار شد.

 معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان (مرحله شهرستانی) با شرکت فرهنگیان علاقمند در چهار رشته قرائت قرآن، نهج البلاغه، روش تدریس احکام و تفسیر قرآن برگزار شد.

کاظم زاده خاطر نشان کرد : در اسفندماه سال گذشته نیز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی با شرکت ۳۳۰۰ نفر از دانش آموزان برگزار شده بود که به لحاظ تعداد نفرات ثبت نام کننده، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت در رتبه اول استان قرار گرفت.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت :نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مسابقات استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ