Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی روز گذشته به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد اما حضور وی همواره در سمت های مختلف با حواشی فراوانی همراه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، پس از استعفای جنجالی و پرحاشیه محمد بطحائی از وزارت آموزش و پرورش، حسن روحانی، روز گذشته سیدجواد حسینی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به سوابق اجرای و مدیریتی سیدجواد حسینی در میابیم که وی بیشتر فردی سیاسی و از چهره های برجسته اصلاحات در خراسان رضوی است و به جز سمت مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از سال ۹۲ تا ۹۵ سابقه دیگری در وزارت آموزش و پرورش ندارد.

حضور وی همواره در سمت های مختلف با حواشی فراوانی همراه بود و سخنرانی وی در همایش «زن، سلامت و خانواده» در نیشابور حواشی فراوانی داشت. در این همایش و زمانی که حسینی پشت میکروفون قرار گرفت، با اعتراض شدید و تند هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس مواجه شد، به صورتی که چنارانی با پایه میکروفون به معاون سیاسی استاندار حمله کرد.

این اتفاق عجیب در زمانی رخ داد که پیش از این، حسینی به عنوان معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در سخنانی خود از عبارت «خراسان غربی» به جای «خراسان رضوی» استفاده کرده بود که نیشابوریان این صحبت را به منظله ایجاد استانی جدید با مرکزیت سبزوار قلمداد کرده بودند.

به کارگیری این عبارت از طرف معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی اما به حساسیت‌های قومی دامن زد و باعث شد که همایش «زن، سلامت و خانواده» در نیشابور با حواشی زیادی همراه باشد. در این جلسه، هاجر چنارانی با فریاد گفت: «مسئولانی که وی را به این برنامه دعوت کردند خیانت کرده‌؛ معاون استاندار باید پیرامون ادعایی که پیش از این کرده، از مردم نیشابور عذرخواهی کند».

 

سید جواد حسینی که به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده است، مدتی قبل در صفحه اینستاگرام خود از یک مدرسه لاکچری که نمونه‌ی خصوصی‌سازی و ⁧ آموزش طبقاتی در مدارس است، حمایت تبلیغاتی کرده بود.

او شب گذشته به دنبال اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی زیر این پست پس از انتصابش به سرپرستی وزارت آموزش پرورش صفحه اینستاگرام‌خود را بست.

 

از دیگر سوابق او می توان به معاونت سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی از سال ۹۵تا ۹۷، فرماندار مشهد از سال ۸۲ تا ۸۴ ، مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان از سال ۸۰ تا ۸۲ و نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی سبزوار از سال ۷۷ تا ۸۱  اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  هیات دولت،  آقای یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی کرد. 

نوری که اهل استان ایلام است در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان وزير آموزش و پرورش فعالیت می کرد. 

پیش از این آقای حسینی پور استاندار سابق مازندران با حکم معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد. 

زندگینامه یوسف نوری :
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم است، او پیش از این فعالیت هایی در سازمان آموزش و پرورش داشته و سوابقی از جمله ریاست سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش و معاون اجرائی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی در کارنامه او به چشم می خورد. 
 
توضیحات : 
یوسف نوری در سال ۱۳۴۰ متولد شده است. مدرک فوق دیپلم پرورشی، کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. 
او سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی و کاربردی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را دارد و 5 جلد کتاب و 10 مورد مقاله از وی به منتشر شده است، همچنین در پژوهش های کاربردی کشوری فعالیت داشته و سابقه داوری نشریه های علمی- پژوهشی گردشگری را نیز داراست. 
وی 53 ماه سابقه حضور در جبهه در سال های دفاع مقدس را دارد، و حدود 40 ماه در مناطق جنگ زده حضور داشته است، و همچنین به درجه جانبازی نائل شده است. 
در آذر ماه سال 1400 یوسف نوری توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد. 
او پیش از این انتصاب فعالیت هایی در آموزش و پرورش داشته که از جمله آن ها می توان به معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان ایلام، مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بحرین و قطر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تهران و ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. 
 
فهرست سایر سوابق اجرایی: 
•  مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
•  نماینده قرارگاه سازندگی خاتم االنبیاء صل الله علیه و آله در دولت و مجلس شورای اسلامی
•  معاون اجرائی و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
•  مدیرتامین مالی گروه پتروشیمی های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم
•  مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی
•  رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش
•  مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود