Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:50:42 GMT

ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۲۵۳۹

ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن‌نژاد بعدازظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از زنان ایثارگر و پشتیبانی جنگ در ساری، جنگ را یکی از برکات انقلاب برشمرد و از ایثار به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته یاد کرد و اظهار داشت: اگر شهادت اوج ایثار است کسانی که تداوم بخش راه شهدا بوده و یا کسانی مثل مادر، همسر و فرزند شهید که فرصت شهادت را ایجاد کردند، ایثارگر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه ایثار امر تمام شدنی نبوده و دارای مقدمه و ذی مقدمه است، گفت: کسانی که امروز این راه را تبیین و ترویج می‌کنند نیز ایثارگر هستند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه ایثار برکات زیادی هم برای جامعه و هم برای خود فرد دارد، افزود: انسان‌هایی که ایثار می‌کنند انسان‌های معمولی هستند که همراه با عاطفه و احساس، صبوری می‌کنند.

وی ادامه داد: قطعاً همه مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا مثل همه آدم‌های هستی دارای احساس و عواطف هستند و صبوری می‌کنند و این صبوری ارزشمند بوده که برای جامعه و فرد لذت به وجود می‌آورد.

وی با عنوان اینکه صبوری نتیجه ایثار است، لازمه ایثار را صبوری برشمرد و افزود: کسی که ایثار می‌کند صبورتر بوده و هر ایثاری به وجود آورنده یک ایثار دیگر و پدیدآور یک استعداد است.

حسن نژاد وجود ایثار را ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی و نگاه دینی و فرهنگ غنای ایرانی دانست و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران فرهنگ اسطوره سازی ندارد و کسانی که عاشق اسطوره بودند و اسطوره می‌سازند اگر فرصت و فضا به وجود بیاید این اسطوره‌ها را به عمل تبدیل می‌کنند و خودشان اسطوره می‌شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته اسطوره‌های کمی در کشور داشتیم، گفت: امروز نمادها و نشان‌ها و اسطوره‌های زیادی در استان داریم که شهدای پر افتخار جدی‌ترین، اصلی‌ترین و پایدارترین اسطوره‌های ما هستند.

وی تجلیل از ایثار را شکرگذاری از ایثار دانست و با بیان اینکه ایثارگران وارد این فضا نمی‌شوند و بروز نمی‌دهند، گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه باید بدون منت و هیچ توقعی آن را بازگو کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب و اسلام و مرز و بوم ما همیشه به شهیدان سرافراز نیاز دارد، گفت: ایثارگران نمادهایی هستند که حتماً نمادهای دیگر را می‌سازند.

حسن نژاد گفت: همانگونه که صحرای کربلا، عاشورا و تاسوعا فرصتی را فراهم کرد تا همه زمین کربلا و همه روزها عاشورا بشود و فرزندان عاشورایی تقدیم انقلاب و نظام بشود حتماً شهیدان عزیزی مانند طوسی، طوسی‌های دیگری را خلق خواهند کرد.

وی با عنوان اینکه اگر از فرصت‌های ایثار تجلیل کنیم حتماً فرصت‌های جدیدی برای تجلیل از ایثار به وجود می‌آید، به تأکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ مقاومت اشاره کرد و گفت: فرهنگ مقاومت ریشه در ایثار و صبوری دارد و ایستادگی امروز ما ناشی از ایثاری است که دیروز اتفاق افتاده و ما باید از این نعمت برای پیشبرد اهداف‌مان استفاده کنیم.

کد خبر 4637306

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین حسن نژاد استانداری مازندران بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت پاسدار ایرانی در حمله اسرائیل به سوریه

روابط عمومی سپاه الیرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی “بهروز واحدی” از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.   به گزارش ایرنا، این شهیدوالامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.   این شهید والامقام دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.   اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقبا اعلام می شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • لحظه بمباران سنگین آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • لحظه بمباران سنگین سوریه توسط آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • شهادت پاسدار ایرانی در حمله اسرائیل به سوریه
  • بخشش باید فرهنگ گدایی را ریشه‌کن کند
  • دیداری صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا در زاهدان
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان