Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه موتور تولید معلولیت باید متوقف شود، گفت: طرح مشاوره و آزمایش ژنتیک رایگان برای خانوارهایی که یک معلول دارند و در سن باروری هستند، در حال تدوین است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست ادواری مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی با حضور وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، محمد نفریه معاون توانبخشی،  افروز صفاری‌فرد مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور و محمدرضا شهبازی سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی مدعو ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه معلولان در بهزیستی، ایجاد اشتغال و کاردرمانی، آموزش توانبخشی اجتماعی و مهارت‌های روزانه، بازنگری آئین‌نامه‌های اجرایی، بهبود ایاب و ذهاب نابینایان، اعطاء پلاک ویژه افراد دارای معلولیت بینایی، الزام تعهد به اجرای قانون 3 درصد استهدام معلولان، فقدان برنامه جامع توانبخشی در گروه‌های تخصصی معلولان، تنظیم شیوه‌نامه تجهیزات و احیاء مرکز رودکی را خواستار شدند.

در ادامه  رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه موتور تولید معلولیت باید متوقف شود، گفت: مشاوره ژنتیک در خانوارهایی که یک معلول دارند و در سن باروری هستند به عنوان گروه و خانواده پرخطر مورد تاکید است؛ از این‌رو، این افراد باید از مشاوره و آزمایش ژنتیک رایگان بهره‌مند باشند که در حال حاضر این طرح در حال تدوین است.

قبادی دانا با اشاره به جمعیت 160 هزار نفری افراد دارای معلولیت بینایی، ادامه داد طبق آمار 9 درصد به جامعه نابینایان و کم‌بینایان تجهیزات تخصیص داده شده است اما با یک نسخه نمی‌توان تمامی مشکلات را حل کرد لذا امیدواریم مشکلات مورد به مورد حل شود.

وی با بیان اینکه اشتغال یک مشکل ملی است، یادآور شد: با این وجود در حوزه افراد دارای معلولیت باید ساز و کاری مناسب اندیشه شود به عبارتی باید کارآفرینی صورت گیرد و در حوزه معلولان شغل‌هایی متناسب با آنها طراحی کنیم.

بهزیستی: مهدکودک لاکچری نداریم!چگونه فطریه خود را به مددجویان بهزیستی پرداخت کنیم

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود

ایتنا - یک شرکت نوآور گامی نوین در عرصه فناوری تراشه‌های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر (BCI) برداشته و روش کم‌تهاجمی جدیدی را معرفی کرده که به افراد معلول اجازه می‌دهد کنترل عضلاتشان را دوباره به دست گیرند.
تراشه های مغزی دستگاه هایی هیجان انگیز هستند که سیگنال های الکتریکی مغز را به دستورات کنترل برای دستگاه های خارجی ترجمه می کنند.

شرکت سینکرون با رویکرد جدید و کم‌تهاجمی خود در زمینه کاشت این تراشه‌ها، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سینکرون از یک روش نوآورانه به نام "استنت رود" استفاده می کند که طی آن یک مجموعه تخصصی از الکترودها درون رگ خونی نزدیک قشر حرکتی مغز قرار داده می شوند. این کار از طریق جراحی ساده ای روی رگ گردنی داخلی انجام می شود و دسترسی به ناحیه مسئول کنترل حرکات عضلانی را ممکن می سازد.

رویکرد کم تهاجمی سینکرون مزیت بزرگی محسوب می شود، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنگین که در آنها جمجمه باز می شود، ریسک کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. این امر می تواند در آینده، فناوری تراشه های مغزی را بسیار در دسترس تر و کاربرپسندتر سازد.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار امیدوارکننده است. تصور کنید افرادی که به دلیل فلج یا سایر شرایط عصبی، محدودیت حرکتی دارند، بتوانند تنها با فکر کردن، با دستگاه ها تعامل کنند یا ارتباط برقرار کنند. یا حتی افراد سالم بتوانند با قدرت ذهن، اشیا را کنترل کرده و تجربه های واقعیت مجازی، دستگاه های هوشمند خانگی یا اندام های مصنوعی را فراگیرتر مدیریت نمایند.

توسعه این فناوری البته با چالش هایی نیز روبرو است؛ از افزایش دقت و توسعه کنترل گرفته تا کاهش هزینه ها و رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی. اما با وجود این موانع، سینکرون توانسته با جذب حمایت های مالی کلان از افرادی همچون بیل گیتس و جف بزوس، و کسب تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا، گام های مهمی در پیشبرد این فناوری بردارد.

تراشه های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر آینده ای امیدبخش را نوید می دهند؛ دنیایی که در آن مرز میان انسان و ماشین کمرنگ تر شده و کنترل محیط پیرامون تنها با افکار میسر خواهد بود. البته همگام با این پیشرفت ها، نیاز به قوانین شفاف برای حفاظت از حقوق بیماران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست