Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید زینالی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک اظهار کرد: اهمیت شهرستان آبیک از نظر طیور در کشور و استان قزوین بر کسی پوشیده نیست و اگر مسئله‌ای ایجاد شود کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد چرا که تولید بسیار طیور در این شهرستان صورت می‌گیرد  کشور نمی‌تواند بدون شهرستان اقدامی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک تا سه ماه آینده به ساختمان جدید انتقال می‌یابد، افزود: پروژه در حال تکمیل است که تعلل پیمانکار کمی در تکمیل پروژه تاثیر گذاشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: ساختمان جدید دامپزشکی قابل بهره‌برداری کامل با سیستم دامپزشکی نیست و نیاز به سردخانه ، محوطه‌سازی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و انبار نگهداری سم و دارو دارد چرا که دامپزشکی بدترین مکان از نظر شیوع بیماری است.

زینالی اضافه کرد: به دلیل حساسیت مووضع آنفلوآنزای مرغی در استان قزوین، در توزیع واکسن حتی تمام واکسن‌های مرغداری‌ها با وسیله نقلیه خود دامپزشکی حمل و به مرغداری‌ها تحویل داده شده و اجازه ندادیم وارد ادارات شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال و سه ماه موردی از آنفلوآنزای مرغی در استان قزوین گزارش و مشاهده نشده است.

این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی یک دستگاه نمونه‌برداری مبلغ 600 میلیون ریال کرایه ماشین نمونه از استان قزوین به سازمان دامپزشکی کشور را قطع کردیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین پرندگان وسیله نقلیه دامپزشکی سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون

ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با توجه به سیاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) واکسیناسیون دام‌های شهرستان آغاز شده است.

او افزود: انجام مایه کوبی دام‌های سبک شهرستان صرفاً در قالب بخش دولتی و کاملاً رایگان صورت خواهد پذیرفت و ۲ اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی این شبکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون تمامی جمعیت دام سبک شهرستان اقدام خواهند کرد و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ درصد جمعیت دام سبک این شهرستان در طرح ذکر شده علیه بیماری مورد نظر واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید

 دامپزشکی خراسان جنوبی رتبه برتر در طرح ملی واکسیناسیون PPR

ذوالفقاری اظهار کرد: انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این طرح با اولویت واحد‌های مجاور با حیات وحش، دام‌های عشایر مورد تأکید ویژه قرار خواهد گرفت.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری به شدت مسری بوده که تأثیرات اقتصادی بالایی بر دامداری‌ها می‌گذارد و همچنین این بیماری از جهت امنیت غذایی در مناطق روستایی حائز اهمیت است و حیوانات درگیر با این بیماری دچار تب بسیار بالا و افسردگی شده و دارای ترشحات چشمی و بینی هستند؛ حیوانات قادر به غذا خوردن نبوده، زیرا به دلیل ضایعات دهانی خوردن غذا بسیار دردناک است و همچنین حیوان دچار پنومونی و اسهال نیز می‌شود در اکثر موارد این بیماری میتواند منجر به مرگ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دولتمردان به رهنمودهای رهبری برای رفع مشکل گرانی توجه ویژه کنند
  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات