Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.   علی مطهری خطاب به برادر میترا استاد: مراقب پرستوسازان باشید
در پی اظهار نظر علی مطهری در خصوص اتفاقات پیش آمده حول خانواده محمدعلی نجفی، برادر میترا استاد طی یادداشتی خطاب به نایب رئیس مجلس خواستار عذرخواهی علی مطهری برای آنچه که وی پرستو نامیدن خواهر خود از سوی مطهری، خوانده، شد. مطهری در کانال تلگرامی خود در پاسخ به مسعود استاد نوشت:
جناب آقای مسعود استاد
با اهداء سلام، مطلب شما را خواندم. ضمن عرض تسلیت به جناب‌عالی و خانواده محترم به خاطر قتل فجیع خواهر گرامی‌تان، به عرض می‌رساند درباره آن مرحومه به عنوان یک فعال سیاسی دورادور مطالبی شنیده بودم و هیچ گاه تصور منفی از قبیل: پرستو بودن در خصوص ایشان نداشتم. آنچه من گفتم یک موضوع کلی بود نه صرفاً درباره شخص ایشان. به دو چیز استناد کردم، یکی تاریخچه‌ای از پرستو‌ها در جمهوری اسلامی که در آن ایام در رسانه‌ها منتشر شد و دوم سخن خود آقای نجفی که در مصاحبه با خبرنگاران گفتند مکالمات تلفنی من شنود می‌شد و برای آن مرحومه ارسال می‌گردید. از این دو مطلب یک مطلب کلی را نتیجه گرفتم که متأسفانه در کشور ما چنین پدیده‌ای وجود دارد و البته با اسلام که استفاده از وسیله نامقدس را حتی برای هدف مقدس ممنوع می‌شمارد سازگار نیست. مضمون حرف من این بود که قاعدتا عده‌ای می‌خواسته‌اند از آن مرحومه به عنوان یک ابزار برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند، نه اینکه وی از ابتدا یک پرستو بوده است؛ بنابراین اینجانب هیچ نگاه منفی از قبیل: پرستو بودن نسبت به خواهر گرامی مرحومه شما نداشته و ندارم و در آن یادداشت صرفا تلاش برخی افراد برای استفاده از این پیوند مشروع در جهت هدف‌های سیاسی خود را گوشزد کردم. در پایان به جناب‌عالی توصیه می‌کنم مراقب باشید ابزار دست پرستوسازان واقع نشوید.

عذرخواهی شرکت KBS کره جنوبی از ایران به خاطر کلیپ توهین‌آمیز
شبکه تلویزیونی منتشر کننده کلیپی درباره دیدار ایران و کره جنوبی از فدراسیون فوتبال، اعضای تیم ملی و هواداران آن عذرخواهی کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در پی اعتراض مدیریت تیم ملی فوتبال به تهیه کلیپ توسط شرکت KBS و اعتراضات صورت گرفته در این باره، این شرکت ضمن حذف این کلیپ در سایت خود، از فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان این تیم و همچنین هوادران تیم کشورمان عذرخواهی کرد.

لاریجانی خواستار پیگیری موضوع مهمانی سفارت انگلیس شد
رئیس مجلس از کمیسیون امنیت ملی مجلس خواست موضوع برگزاری مهمانی‌ها در برخی سفارتخانه‌ها را پیگیری کند. علیرضا سلیمی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) گفت: متأسفانه در کشور ما برخی از سفارت‌خانه‌های خارجی مهمانی‌های مختلط برگزار کردند و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو کردند. همچنین برخی از هنرمند نما‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند که جای تعجب دارد. وی افزود: انگلیسی‌ها در شرایط کنونی از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند؛ لذا یک روز مراسم افطاری برگزار کرده و یک روز مهمانی مختلط می‌گیرند. ما از وزارت‌خانه‌های خارجی و ارشاد می‌خواهیم جلوی این هنجارشکنی‌ها را بگیرند. علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از کمیسیون امنیت ملی خواست تا موضوع را پیگیری کند.

ذوالنوری: آقای روحانی! اگر می‌توانید یک ماه مانند سایر مردم زندگی کنید
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: آقای رئیس جمهور شما وعده داده بودید که با مردم صادقانه رفتار کنید و بدانید که تعداد اساتید، کارمندان و شاگردان وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۶ میلیون نفر و جمعیتی بیشتر از جمعیت برخی از کشور‌های اروپایی است. وی افزود: بر این اساس و به نظر شما آیا مردم این استدلال را می‌پذیرند که وزیر چنین وزارتخانه گسترده‌ای به احتمال نسیه نماینده شدن، نقدِ چنین وزارتخانه‌ای را رها کند و کاندیدا شود؟! نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور آیا موافقت شما با استعفای وزیر آموزش و پرورش مشابه وزرای دیگر است؟ وی گفت: زندگی ابعاد مختلفی دارد که یک مورد آن خورد و خوراک آن است و خوب است که رئیس جمهور به مردم اعلام کند که یک ماه می‌خواهد مثل آنان زندگی و خورد و خوراک داشته باشد تا ببینیم که می‌تواند یک ماه دوام بیاورد.

خیز احمدی‌نژاد برای کسب کرسی ریاست مجلس
مثلث نوشت: «احمدی نژاد شخصیتی غیرقابل پیش بینی است»، این تحلیل را خیلی از صاحب نظران عرصه سیاسی درباره او بیان می‌کنند. روزگاری که در ریاست جمهوری بود، همه تلاش خود را به کار گرفت تا مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف یا تضعیف شود، اما بعد از ترک پاستور، برخلاف تصور همگان عضویت در مجمع تشخص مصلحت نظام را پذیرفت و حضوری فعال از خود در جلسات نشان داد. در روز‌هایی که اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخاب سرلیست تردید دارند و با وجود نام‌های متنوع، نتوانستند به اجماع برسند؛ احمدی نژاد می‌خواهد با نامزدی در رقابت سیاسی پیش رو بازی هر دو جریان را با چالش جدی مواجه کند. تصور او این است که با نامزدی و سرلیست قرار گرفتن از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس، شاید نتواند اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست گیرد، اما این امکان را پیدا می‌کند که مانع ورود چهره‌های اصولگرا و اصلاح طلب به مجلس شود. سکوت این روز‌های او شاید آرامش پیش از طوفان است، طوفانی که دی ماه با آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس شروع می‌شود و در دوم اسفند آرام می‌گیرد.   رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد
برخی منابع خبری از رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، زهرا رهنورد از این پس می‌تواند در صورت تمایل از تلفن همراه استفاده کرده و همچنین اعلام آمادگی شده تا محصورین بتوانند با نصب دستگاه ماهواره به برخی کانال‌های محدود تلویزیونی دسترسی داشته باشند. در همین راستا، خبرنگار جماران با پیگیری این خبر از نرگس موسوی، دختر نخست‌وزیر دوران دفاع‌مقدس از درستی آن اطمینان حاصل کرده است. / توییتر جماران

موافقت پلیس با اجرای طرح حیات شبانه در تهران
نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر حیات شبانه در تهران در ۵ محور پایتخت از جمله میدان ولیعصرـ فاطمی، میدان قدس ـ. تجریش، صادقیه، نازی‌آباد و تهرانپارس اجرا می‌شود. اکنون اجرای این طرح به صورت آزمایشی انجام گرفته که نقاط ضعف و قوت آن معلوم شود؛ ساعت اجرای این طرح از ساعت ۱۱ شب تا ۳ بامداد در نظر گرفته است. پلیس با این موضوع موافق است و سردار رحیمی ۳ پیشنهاد پیوست انتظامی، ترافیکی و امنیتی کامل در این زمینه داده است.

ذوالنوری: برخی مستقلین به ریاست من بر کمیسیون امنیت رای خواهند داد
مجتبی ذوالنور؛ کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت ملی درباره رقابت در کمیسیون متبوعیش بر سر صندلی ریاست به خبرآنلاین گفت:کواکبیان می‌گفت: عزمم جزم است که برای ریاست کمیسیون کاندیدا شوم. اگر قرار باشد من و آقای بروجردی هر دو کاندیدا شویم عقل سلیم اقتضا می‌کند یکی از ما در انتخابات ثبت نام کند در این رابطه حرف و حدیث‌های پراکنده شده است، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم. کسانی هستنند در میان مستقلین که به ریاست من به ریاست کمیسیون امنیت رای می‌دهند. آقای بروجردی اگر کنار برود مستقلین غالبا رایشان به بنده اضافه می‌شود طبیعتا اگر من نیایم رای اعضای فراکسیون ولایی به بروجردی اضافه می‌شود.

دردسر یک توافق جنجالی بر سر صندلی ریاست کمیسیون امنیت
رقابت بر سر صندلی ریاست کمیسیون امنیت ملی داغ شده است. کواکبیان با سندی که از ائتلاف جنجالی فراکسیون امید و مستقلین در دست دارد تاکید می‌کند باید ریاست کمیسیون در سال آخر به او برسد، اما این تردید وجود دارد که آیا بهتر نیست فلاحت پیشه که هم در این یک سال خوش درخشیده در این جایگاه ماندگار شود. با وجود اینکه برخی خبر‌ها حکایت از انصراف فلاحت پیشه از کاندیداتوری برای ریاست این کمیسیون دارد، اما جمال نوبندگانی در گفتگو باخبرآنلاین گفت: منشا این حرف و حدیث‌ها بحث‌هایی است که در فراکسیون امید میان فلاحت پیشه و کواکبیان وجود دارد. تا دیروز که من با فلاحت‌چیشه صحبت کردم چیزی درباره انصراف نگفت. جمالی درباره حضور ذالنوری نیز می‌گوید: ذالنور که تا دیروز می‌گفت: من حتما می‌آیم، اما آقای بروجردی هنوز تصمیم قطعی نگرفته بود و به نظر می‌رسید منتظر این است که ببیند چه کسی در انتخابات شرکت می‌کند.

کار بابک تختی از مدال‌های پدرش باارزش‌تر بود
عباس عبدی نوشت: این روز‌ها فیلم کوتاهی را دیدم از بابک تختی درباره قتل یا خودکشی پدرش مرحوم غلامرضا تختی که در این فیلم اعلام می‌کند بسیاری از افراد یک عذرخواهی به آقای ساعد، مدیر هتل آتلانتیک بدهکارند؛ هتلی که تختی در آنجا خودکشی کرد. اگر از بنده بپرسند بزرگ‌ترین افتخار و میراث تختی چیست باید گفت، بزرگ‌ترین میراث او چنین فرزندی است که حقیقت را قربانی منافع و دروغ نکرده است. فرهنگ زشت و مبتذل میراث‌خواری خانوادگی در ایران را کنار گذاشت و مثل خیلی‌های دیگر از پدرش امامزاده دروغین درست نکرد تا از این طریق نان بخورد. / اعتماد

اگر روزی عکس‌های مراسم سفارت انگلیس پخش شود، فاجعه خواهد بود!
کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنده به عنوان عضوی از خانه ملت که از حضور برخی مسئولین در سفارت انگلیس به مناسبت تولد ملکه مطلع هستم به ویژه به همکارانم که یک بار فریب نظر کارشناسان وزارت خارجه را خوردند و در محفلی که محفل گناه و معصیت بود شرکت کردند هشدار می‌دهم در چنین مراسمی شرکت نکنند. محفلی که گوشت خوک سرو می‌شود محفل حرام است. عکس‌هایی که بنده از آن مراسم دیدم اگر روزی پخش و چهره این افراد در فضای مجازی معرفی شود فاجعه خواهد بود/دانشجو   نظر وزیر دولت اصلاحات درباره مذاکره با دولت ترامپ

یک فعال سیاسی گفت: وقتی آمریکا قلدری می‌کند و از موضع بالا فرمان مذاکره می‌دهد یعنی می‌خواهد ایران تسلیم شود. علی صوفی با بیان اینکه «در دیپلماسی مسیر خوبی را پیش گرفته‌ایم» اظهار کرد: پیش‌تر روال منطقی را حول محور مشترک منافع ملی در مذاکرات ۱+۵ طی کردیم که منجر به برجام و موفقیت‌های چشمگیری، چون لغو ۶ قطعنامه ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بود. آن قطعنامه‌ها تهدید جدی و مجوزی برای حمله نظامی به ایران بود که از بین رفت. وی ادامه داد: علی‌رغم خروج آمریکا از برجام همچنان اعلام کردیم در برجام هستیم و خواهان پایبندی سایر کشور‌های عضو برجام به تعهدات‌شان هستیم. آمریکا به خاطر دشمنی‌هایی که با ما داشت علاوه بر خروج از برجام، تحریم‌هایش را با شدت بیش‌تری پیش گرفت؛ اما این بار تهدید‌ها و موضع گیری‌هایش پشتوانه اجماع بین‌المللی را نداشته است. وی گفت: بر اساس پیگیری اجرای تعهدات دیگر کشورها، ما باب مذاکره را هیچ وقت نبستیم؛ اما منطقاً نمی‌شد با کشوری که در زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی و خروج از برجام خیلی بی‌پروا است دوباره مذاکره کرد. تعبیر رهبری این است که آن‌ها روی نقاط قوت ما می‌خواهند مذاکره کنند، یکی از نقطه قوت‌های ما صنایع دفاعی و موشکی است. دیگری هم این است که آمریکا می‌گوید حوزه نفوذتان را در منطقه کم کنید. فراموش نکنیم این موضوعات به شدت ما را آسیب پذیر خواهد کرد.   افشاگری بعیدی نژاد درباره تلاش‌های مجازی منافقین

سفیر ایران در لندن با اشاره به مسدود شدن یک حساب کاربری فعال از سوی توییتر که همواره علیه ایران فعالیت می‌کرد نوشت: بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شده است. حمید‬ بعیدی‬ نژاد‬ در‬ کانال‬ تلگرامی‬ خود‬ نوشت: ‬ ‏بعد از تلاش منتقدین رسانه‌ای در افشای هویت ساختگی شخصی بنام حشمت علوی که مرتب در رسانه‌های متعدد آمریکایی بویژه فوربز مقاله می‌نوشت، توئیتر این حساب را به تعلیق در آورده است. بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شد. سفیر کشورمان تصریح کرد: سازمان منافقین امروزه عملیات نظامی خود را در مسیر جنگ رسانه‌ای تعریف کرده است و هزاران نیروی این سازمان با قوی‌ترین امکانات رسانه‌ای که توسط آمریکا و اسرائیل در اختیار این سازمان در آلبانی قرار داده شده است روزانه به نشر هزاران توئیت و دیگر مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند که هدف آنان براندازی و در همین چارچوب پروژه ناامید ساختن جامعه ایران است. این مطالب همه به نام اشخاص ساختگی صورت می‌گیرند که وجود خارجی ندارند. وی ادامه داد: یکی از وظایف ثابت این افراد ساختگی، حمله به حساب‌های شخصی شبکه‌های اجتماعی مسئولین است که با وارد آوردن شدیدترین تهمت‌ها و الفاظ زشت، سعی می‌کنند که به مردمی که به این صفحات متعلق به مسئولین نظام مراجعه کنند القا کنند که مردم هیچ اعتمادی به مسئولین و آینده کشور ندارند.   روحانی می‌گفت: مذاکره با آمریکا بنز سواری و مذاکره با اروپا پیکان سواری است

باقری گفت: تعبیر آقای روحانی این بود که مذاکره با آمریکا مانند سوار شدن بر بنز است، مذاکره با اروپا مانند پیکان و مذاکره با غیرمتحد‌ها مانند دوچرخه، خب حالا که اجازه مذاکره با آمریکا را نداریم با اروپایی‌ها مذاکره کنیم. وی افزود: برجامی که در تیرماه ۱۳۹۴ به توافق رسید، هیچ وقت به آن شکل در داخل ایران توسط هیچ مرجعی مورد پذیرش قرار نگرفت، به مجلس شورای اسلامی رفت و ۹ شرط روی آن گذاشتند، به شورای عالی امنیت ملی رفت و چندین شرط روی ان گذاشتند، خود رهبری هم علاوه بر تمام این‌ها شروط دیگری روی آن گذاشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک بسته ویژه خبری بسته خبری رامبد جوان اقتصاد مقاومتی عبدالرضا داوری هایکو ماس شینزو آبه فرهاد مجیدی حشمت علوی حیات شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوود منظور در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را خلق کردند، گفت: این پیام قاطع از سوی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی داده شد که در مقابل هر گونه تعدی، پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارایه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره ای از اختلاف نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیات عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری

منظور اظهار کرد: فکر می کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شده و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

بودجه سال ۱۴۰۳ در مسیر اجرای برنامه هفتم

منظور با اشاره به تغییر رویکردهای رخ داده در قانون برنامه هفتم گفت: این تغیرها به دلیل پیشرفت ورشد اقتصادی بالا در ۵ سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت های جدید وتغییر رویکردها دربرنامه هفتم نسبت به برنامه های گذشته راتبیین خواهیم کرد.

منظور بیان کرد: محتوای برنامه هفتم دربودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ به این معنا که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده وبودجه دو مرحله ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

وی تاکید کرد: بخش اول در آبان ماه ارایه شد ولی با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس، در شورای نگهبان ومجمع تشخیص طولانی شد، ما در روزهای آخر سال یعنی دقیقا در ۲۷ اسفندماه، شاهد این بودیم که قسمت اول قانون که احکام، تبصره، جداول کلان وسقف‌های درآمد و هزینه به دولت ابلاغ شد.

او یادآور شد: ماده ۱۸۱ و ۱۸۲ مجلس دولت رامکلف کرده که ده روز پس ازدریافت لایحه بخش دوم را ارایه کند که با توجه به تعطیلات نوروز، دولتمردان مشارکت کردند ودر اولین روزی که مجلس شروع به کار کرد یعنی در ۱۹ فروردین، بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم و اعلام وصول انجام شد.

مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند، گفت: امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، رسیدگی نهایی شده و در صحن رسیدگی کامل خواهیم کرد و شامل ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت‌ها انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

منظور با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافته است گفت: در حالیکه رشد بودجه دولت، صرفا ۲۳ درصد بوده است و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته است و فقط بخش ورزش از ۸ همت به ۱۶ همت رشد کرده است که دو برابر شده است.

وی افزود: در بخش سلامت شاهد تحول قابل توجهی هستیم به نحوی که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده اند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملا منابعی را پیش بینی کرده ایم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکن ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته ایم که برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

میزان کسری بودجه اعلام شد | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: امسال بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است

او تصریح کرد: منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کرده ایم و ۴ همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و فکر می‌کنیم امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم.

نگاه مثبت بودجه سال ۱۴۰۳ به مراکز علمی و پروژه‌های هایتک

منظور بیان کرد: در حوزه دانشگاه ها، اعتبارات آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد یافته است و دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد رشد، دانشگاه‌های متوسط ۳۰ درصد رشد در اعتبارات را خواهند داشت و به طور مشخص‌تر در حوزه علم و فناوری ما برای مرزهای دانش فناوری به ویژه میکروالکترونیک و هوش مصنوعی یک ردیف اعتباری به مبلغ ۷ همت پیش بینی کرده ایم که با توجه به اینکه هوش مصنوعی و میکروالکترونیک در دنیا به سرعت در حال رشد است و مرزهای علم را جابجا می‌کند، ما هم با معاونت علمی و وزارت صمت و آموزش عالی هماهنگ کرده ایم که شاهد شکوفایی و فعالیت گسترده در این حوزه باشیم.

وی افزود: در حوزه خوابگاه‌های متاهلی و تغذیه دانشجویان اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم. در آموزش و پرورش ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد؛ ضمن اینکه در حوزه‌های زیربنایی نیز شاهد افتتاح طرح‌های زیادی خواهیم بود که در سال‌های گذشته شروع شده و در دو سال گذشته اعتبارات آنها تقویت شده و امسال تا پایان سال بهره برداری خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تقویم افتتاح‌های زیربنایی را در سازمان اعلام کرده ایم.

وضعیت اقتصادی ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟ | دولت با اقتصاددانان مشورت کند

او گفت: تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها را برای تک تک دستگاه‌ها انجام داده و فرآیندهایی که مشارکت مردمی را در اقتصاد بیشتر خواهد کرد را توسعه خواهیم داد ت اقتصاد مردم پایه را گسترش داده و همه دستگاه‌ها باید تکالیف خود را در جهش تولید انجام دهند تا این سند که بالغ بر ۴۰ صفحه احکام و جداول و اهداف کمی است فردا ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در این سند پیوست طرح‌های خاتمه عمرانی در سال جاری را فردا منتشر خواهیم کرد ضمن اینکه طرح‌هایی که بخش خصوصی در بخش تولید امسال به بهره برداری می‌رساند و در حوزه صنعت، معدن و نیروگاهی متمرکز است در پیوست دیگری اطلاع رسانی خواهند شد.

منظور افزود: امسال ۶۷۰ همت سرمایه گذاری باید از سوی شرکت‌های دولتی انجام گیرد که فهرست این سرمایه گذرای‌ها به عنوانی یک پیوست دیگر منتشر می‌شود.

او گفت: هفت سد با ظرفیت یک میلیارد متر مکحعب در سال و ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب افتتاح خواهد شد، ضمن اینکه ۵۵۰ کیلومتر راه آهن نیز افتتاح خواهد شد. ۴۰۰ همت منابعی هست که برای طرح‌های تملک به ویژه طرح‌های خاتمه پیش بینی شده و اختصاص می‌یابد که امیدواریم کارگاه سازندگی که به همت دستگاهای زیربنایی و وزارت راه و نفت و نیرو در کشور راه اندازی شده است بتواند کام مردم را نسبت به طرح‌هایی که سال‌ها قبل شروع شده و ناتمام مانده شیرین کند و شاهد بهره برداری از بخش بزرگی از این طرح‌ها باشیم.

کد خبر 844904 برچسب‌ها بودجه کل کشور سازمان برنامه و بودجه دولت رژيم صهيونيستى شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد