Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بدحجابی در کشور انتقاد کرده و خواستار مقابله با این معضل شد.

به گزارش ایرنا؛ «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی بعدازظهر امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس گفت: متاسفانه برهنگی فرهنگی آرام آرام به فرهنگ برهنگی تبدیل شد، کسانی که باید غیرت دینی به خرج دهند، سکوت کردند و گاهی اوقات مسیر را برای این امور باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این چه وضعی است که در شمال اتفاق افتاد، کسانی که مسئول هستند واقعاً شرم نمی کنند.

وی از دادستان بابت رسیدگی به این پرونده تشکر کرد و خطاب به رییس جمهوری اظهارداشت: چه کسی متولی است، آیا شما متولی هستید یا دیگری متولی است، چرا ما باید به این مسیر منتهی شویم.

سلیمی در تذکری دیگر گفت: همه ما دیدیم که آمریکایی ها و وزیر خارجه این کشور از ما خواسته اند که «اف ای تی اف» و «پالرمو» را تصویب کنیم؛ اف بر غیرت کسی که در این شرایط باز از اف ای تی اف و پالرمو دفاع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آیا باید زیر بار تحمیل برویم، اگر اینها (اف ای تی اف و پالرمو) برای ما نفع هم داشتند، پذیرش آنها در این شرایط عین ذلت است، ما تن به ذلت نخواهیم داد.

وی همچنین خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: میادین ورزشی میدان مسابقه ورزشی است یا میدان جنگ. بعضی از استادیوم ها به میدان جنگ تبدیل شده اند؛ تدبیر کنید.

سلیمی همچنین حقوق بگیران نجومی اشاره کرد و گفت: بعضی از حقوق بگیران نجومی، قانون را با لطایف الحیل دور زدند، این چه وضعیتی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حجاب ورزشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی ذوالنوری درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کش صهیونیستی زد.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد که صحبت‌های امروزش متعرض به اشخاص و افراد نیست بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

منتخب مجلس دوازدهم با اشاره به انتخابات اخیر اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسردکردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مایوس کردند آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی از دو بخش نمایندگان و کارکنان تشکیل شده است، تصریح کرد: اگر بنده رئیس مجلس شورای اسلامی شوم و از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری افرادی را بدون داشتن هیچ آشنایی وارد مجلس کرده و به آنها مسئولیت دهم، آن وقت تکلیف کارمندی که ۲۰، ۳۰ سال در انتظار رسیدن به قله بوده چه می‌شود؟ او دیگر چه‌طور می‌تواند هزینه چند ۱۰ ساله‌اش در خدمت‌گذاری بیشترش را مطلوب کند؟ باید ارزش افزوده‌ای باشد برای این وضعیت. آیا این کارمند انگیزه کاری و همیت در تحول مجلس شورای اسلامی را دارد؟

مجلس رئیس محور است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیات رئیسه‌محور نیست و رئیس محور است. حال این‌که مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تاثیر و سهم داشته باشند. از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شود و در حاشیه قرار می‌گیرند. گاهی نمایندگان در تصمیمات تاثیری ندارند. مثلا مطلبی به عنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و زمانی که اعتراض می‌شود چند روز بعد برای رای‌گیری در مجلس می‌آیند.

قدرت به نمایندگان برگردد

وی اضافه کرد: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند نقش اصلی را ایفا کنند باید قدرت به نمایندگان برگردد. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلانشان پاسخ‌گو باشند ولی تاثیر جدی در تصمیمات ندارند.

ذوالنوری با بیان این‌که اختیار مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های بیرونی واگذار می‌شود تصریح کرد: وجود مراجع فرامجلسی خلاف نص صریح قانون است که تنها جایگاه رسمی قانون‌گذاری را مجلس شورای اسلامی می‌داند. این مراجع به جای مجلس و نمایندگان تصمیم می‌گیرند حال این‌که در نهایت باید نمایندگان پاسخ‌گو باشند.

وی مجددا اظهار کرد: مراد من از این صحبت‌ها مربوط به افراد نیست؛ بلکه شرایط ساختاری چنین وضعیتی را رقم زده است؛ اگر رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرند که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آنها استمزاج شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رئیس محوری، نماینده‌محور باشد همچنین مجلس شورای اسلامی ورودی به مسائل اصلی کشور پیدا کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چهار سال عمر یک مجلس است ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رای مردم مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898246

دیگر خبرها

  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • عملیات وعده صادق دستاورد تدبیر صحنه و میدان
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد
  • وزیر ورزش: به فدراسیون فوتبال اختیار داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد/وزارت ورزش آمادگی دارد مدیریت استادیوم آزادی را به فدراسیون بدهد
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟
  • سلیمی: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نمایندگان در مجلس است