Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-23@14:56:15 GMT

مروری بر داستان تاتنهام 19-2018؛ معجزه با دستان خالی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۳۷۵۱

مروری بر داستان تاتنهام 19-2018؛ معجزه با دستان خالی

بدون خرید حتی یک بازیکن، تاتنهام کاری را انجام داد که بسیاری از باشگاه‌ها با هزینه صدها میلیون پوند موفق به انجام آن نشدند.

طرفداری- در فصلی که تاتنهام تنها باشگاه در میان باشگاه‌های سطح اول فوتبال اروپا بود که بازیکن جدیدی به خدمت نگرفت، شاگردان مائوریسیو پوچتینو کاری شبیه به معجزه انجام دادند

اتفاقات پیش فصل، تغییرات و نقل و انتقالات باشگاه

انتظار می‌رفت با توجه به روند ساخت ورزشگاه جدید، تاتنهام در تابستان 2018، کم‌خرج باشد، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تاتنهام حتی یک بازیکن جدید هم به تیم خود اضافه نکرد تا جدیدترین بازیکن آن‌ها، لوکاس مورای برزیلی باشد که در زمستان 2018 به این تیم پیوسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام طول تابستان، فقط یک بازیکن جزء اهداف این باشگاه بود، جک گریلیش، ستاره انگلیسی استون ویلا که در نهایت در تیم بیرمنگامی ماند و تاتنهام در دو پنجره نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی فصل 2018/19، بدون خرید بازیکن به کار خود پایان دادند. در طرف مقابل نیز، هیچ‌یک از بازیکنان اصلی تاتنهام از این تیم جدا نشدند. علی‌رغم علاقه شدید منچستر یونایتد به مدافع این تیم، توبی آلدرویرلد و زمزمه‌هایی از علاقه رئال مادرید به کریستین اریکسن که در همین تابستان هم شنیده می‌شود، باشگاه ترکیب اصلی خود را حفظ کرد و در کنار این موضوع، با تمدید قرارداد ستاره‌های خود نظیر هری کین و دله آلی، این پیام را به رقبا ارسال کرد که این بازیکنان یا برای مدتی طولانی در شمال لندن می‌مانند یا با هزینه‌ای سنگین از باشگاه جدا خواهند شد.

روند تیم در طول فصل و نتایج 

در لیگ برتر تاتنهام فصل را نسبتاً خوب آغاز کرد. آن‌ها در نیم فصل اول تنها چهاربار شکست خوردند که این شکست‌ها برابر واتفورد، لیورپول، منچستر سیتی و آرسنال اتفاق افتاد. آن‌ها در این مدت، موفق شدند منچستر یونایتد و چلسی را شکست. این نتایج درحالی به دست آمد که تاتنهام هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته بود و بسیاری از بازیکنان این تیم در تیم‌های ملی بلژیک و انگلستان تا مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی پیش رفتند و با از دست دادن اردوی پیش‌فصل، از آمادگی لازم برای حضور در رقابت‌های لیگ برخوردار نبودند. مضاف بر این‌که تاتنهام در رقابت‌های اروپایی نیز حاضر بود. با همه این‌ها، حفظ روند خوب در ماه‌های نوامبر و دسامبر، باعث شد تاتنهام علی‌رغم کسب تنها 3 پیروزی در 12 مسابقه آخر خود در لیگ برتر، موفق شود با کسب رتبه چهارم، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده را به دست آورد. حالا تاتنهام پس از منچستر سیتی، با چهار حضور پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، بهترین تیم انگلیسی در زمینه حفظ ثبات در کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا است. اتفاقی که برای منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول در فصل‌های گذشته رخ نداده است و این تیم‌ها در چند فصل اخیر هیچ‌کدام موفق نشده‌اند برای چهار فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

 

 

 

در لیگ قهرمانان اروپا نیز تاتنهام در گروهی بسیار دشوار قرار گرفت. هم‌گروهی با بارسلونا، مدعی اصلی عنوان قهرمانی، اینتر میلان که با انگیزه پس از سال‌ها به لیگ قهرمانان اروپا بازگشته بود و پی اس وی آیندهوون، قهرمان فصل گذشته لیگ هلند. تاتنهام لیگ قهرمانان اروپا را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد. یک شکست در سن سیرو برابر اینتر، تساوی برابر آیندهوون و شکست خانگی برابر بارسلونا باعث شد آن‌ها در پایان مرحله رفت گروهی، تقریباً حذف شده باشند. اما فرصت‌سوزی اینتر در کنار تساوی ارزشمند شاگردان پوچتینو در نیوکمپ برابر بارسلونا به آن‌ها کمک کرد راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند، جایی که برای چندمین‌بار در سال‌های اخیر با دورتموند روبه‌رو شدند و به راحتی در هر دو بازی رفت و برگشت با شکست دادن نماینده آلمان که در آن زمان صدرنشین بوندسلیگا بود، به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. در مرحله یک چهارم نهایی، منچستر سیتی، حریف سرسختی برای تاتنهام بود. با این‌حال در یک بازی معجزه‌وار، تاتنهام موفق شد در مجموع به لطف گل زده در خانه حریف، منچستر سیتی را هم از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. در نیمه نهایی نیز درحالی که تاتنهام در خانه به آژاکس با نتیجه 0-1 باخت و در خانه این تیم هلندی نیز در یک نیمه دو گل دریافت کرد، اما هتریک لوکاس مورا در نیمه دوم بازی برابر آژاکس، تاتنهام را برای اولین بار در تاریخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند، جایی که همانند لیگ برتر، اسپرز برابر لیورپول شکست خورد. با این‌حال عملکرد تاتنهام با توجه به عدم جذب بازیکن و مصدومیت‌های سنگین دله آلی و هری کین در این رقابت‌ها تاریخی بود. آن‌ها موفق شدند منچستر سیتی که یکی از آماده‌ترین تیم‌های رقابت‌ها بود را شکست دهند و آژاکسی را در خانه شکست دادند که پیش‌تر رئال مادرید و یوونتوس را حذف کرده بود.

تغییرات قطعی و پیش بینی تغییرات احتمالی باشگاه در فصل پیش رو

درحالی که در طول فصل بارها از احتمال جدا شدن مائوریسیو پوچتینو از تاتنهام به مقصد منچستر یونایتد، رئال مادرید و حتی یوونتوس گفته شد، اما او با توجه به اتفاقات در باشگاه‌های مذکور، احتمالاً فصل آینده را هم در تاتنهام سپری خواهد کرد با این تفاوت که حالا ورزشگاه جدید آماده است و تاتنهام به نظر مشکل کم‌تری نسبت به سال گذشته برای خرج کردن خواهد داشت. هرچند که آن‌ها همین حالا هم موسی دمبله را از دست داده‌اند و احتمال زیادی وجود دارد که کریستین اریکسن و توبی آلدرویرلد هم از این تیم جدا شوند. با این‌حال باید دید که پوچتینو و دنیل لوی چه نقشه‌ای برای استمرار موفقیت داخلی و اروپایی خود خواهند داشت.

سری یادداشت های بررسی عملکرد سالانه تیم های بزرگ اروپا

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در غزه کمک کرده است.

به گزارش مشرق، برخی اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است، از طریق گروه‌های خانوادگی واتس‌اپ اطلاعاتی در مورد تحرکات فلسطینی‌ها برای هدف قرار دادن آن‌ها و خانواده‌هایشان در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

گفته می‌شوند اسرائیل از سامانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینیان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده می‌کند؛ سامانه‌‎ای که ۳۷ هزار فلسطینی را زیرنظردارد.

آمریکا درحالی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان به ارتش اسرائیل برای کشتار مردم غزه کمک می‌کند که اخیرا فشار مضاعفی برای محدودسازی شبکه اجتماعی «تیک تاک» وارد کرده است.

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که براساس آن اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه این شبکه اجتماعی را برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.

این شبکه اجتماعی که کاربران آن موضوعات مربوط به فلسطین و کشتار و به شهادت رساندن مردم و کودکان غزه را به نمایش می‌گذارند ضمن تنویر و آگاه سازی افکارعمومی جهان باعث ایجاد چالش برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی عنوان کرده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با اشاره به خطرات این شبکه اجتماعی تاکید می‌کنند که چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد؛ اتهامی که تیک تاک آن را رد می‌کند اما خود آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان علیه مردم دنیا از جمله فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی و پیامرسانان به ابزاری برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی آمریکا و غرب تبدیل شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • پیروزی 4-2 ,چلسی مقابل تاتنهام در یک دیدار تماشایی (جام حذفی انگلیس - 2017/4/22) / فیلم
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • سهمیه المپیک در دستان مهمدی
  • اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا
  • کامبک دیدنی منچستر یونایتد مقابل یوونتوس (لیگ قهرمانان اروپا - 21 آوریل، 1999) / فیلم
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • دستینی اودوگی تحت عمل جراحی قرار گرفت؛ رویای حضور در یورو 2024 بر باد رفت!