Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، برای متولدین سال‌های ۵۴ و ما قبل متناسب با مدرک تحصیلی آنان، معافیت بخشودگی سنی در نظر گرفته شده که افراد واجد شرایطی که تاکنون موفق به بهره‌مندی از این معافیت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ درخواست خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوع معافیت علاوه بر شرط سنی، مقطع تحصیلی مشمولان نیز ملاک عمل است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: شرط سنی برای دارندگان مدارک تحصیلی زیردیپلم تا لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۴، فوق لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۲ و دکترای غیر پزشکی تا پایان سال ۱۳۵۰ تعیین شده است.

سردار مهری افزود: به استناد تبصره یک ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، شناسنامه عکس‌دار مشمولان بالای ۵۰ سال به شرط اینکه تغییرات سنی نداشته باشد به منزله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است و نیازی نیست برای کارت معافیت سربازی اقدام کنند.

وی در پایان گفت: افرادی که سن آنان بالای ۵۰ سال است در صورت تمایل و نیاز به دریافت کارت معافیت، می‌توانند برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

کد خبر 443501

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهپور آذروند اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی جوانان تحصیل‌کرده در پیشبرد اهداف سازمانی، دانش‌آموختگان واجد شرایط دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند برای گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به‌صورت امریه «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع حوزه مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند

وی افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد

ستاد کل نیروهای مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده‌ باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • ممنوعیت صدور بخشنامه یک شبه
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • امریه «سرباز روستایی» در اردبیل از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ثبت‌نام می‌شود
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد