Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تمام رقم تعهد امسال دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز محقق می‌شود، گفت: نخستین بخش از این تعهد در قالب اعتبارات تملک دارایی و نوسازی مدارس را الساعه صحبت کردیم تا به خزانه ابلاغ و تا قبل از پایان خرداد ماه تزریق شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت در همایش مهر خوبان و آیین نکوداشت محمدرضا حافظی، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز که در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد، با اشاره به ارزش امر خیر مدرسه‌سازی اظهار کرد: ماموریت و مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور، توسعه است و به امر مدرسه‌سازی از این منظر نیز می‌نگرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران در گروه کشورهای با توسعه بالا قرار دارد و به ویژه طی چهاردهه پیشرفت‌های به سزایی داشته است؛ راهبری و رصد توسعه کشور به سازمان برنامه سپرده شده و بنده نیز به همین علت است که در جمع شما خیرین مدرسه‌ساز حاضر شدم تا از کسانی که در مسیر توسعه اقدام می‌کنند تشویق و ترغیبی داشته باشم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشینه امر «توسعه» در جهان و توسعه انسانی به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی کشورها اظهار کرد: افرادی چون محمدرضا حافظی و همه خیرین مدرسه‌ساز تلاش می‌کنند تا مولفه توسعه را در کشور محقق کنند و در جهت اعتلای ایران گام بردارند. آنها در این زمینه خدمت بزرگی انجام داده‌اند.

نوبخت با اشاره به مولفه‌های توسعه از جمله مولفه اقتصاد و آموزش ادامه داد: امروز ما در محاصره بزرگ اقتصادی قرار داریم و باید خودمان را تجهیز کنیم. موظفیم در جهت حفظ غرور ملی تلاش خود را به کار ببندیم. در مولفه اقتصادی توسعه، دچار مضیقه‌ایم که ان‌شاءالله از آن نیز عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش یکی دیگر از مولفه‌های توسعه است که باید مولفه اقتصادی را در این تحریم و بحران جبران کند، گفت: از خیرین مدرسه‌ساز که در این راستا تلاش می‌کنند باید تقدیر و تشکر کنم؛ تجلیل از دکتر حافظی تجلیل از همه خیران است که ملت و دولت را در امر مدرسه‌سازی کمک و یاری می‌دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید خودمان را برای بودجه‌ای با حداقل درآمد نفتی آماده می‌کردیم که مباحث تحریم، بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد و ناچار در بازنگری در برخی اعداد و ارقام شدیم، خاطرنشان کرد: امروز در جمع شما باید بگویم که با هر وضعیتی که باشد و حتی اگر ناچار شویم در پاره‌ای ردیف‌ها صرفه‌جویی بیشتری کنیم اما عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تغییری نمی‌کند.

نوبخت اظهار کرد: همانطور که سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از تعهدمان، تخصیص دادیم، امسال هم متعهد می‌شوم اعتبار تکمیل مدارس خیرساز که با خیرین توافق کرده‌ایم را کامل به انجام برسانم.

وی با بیان اینکه نخستین بخش از این تعهد در قالب اعتبارات تملک‌دارایی و نوسازی مدارس را الساعه صحبت کردیم تا به خزانه ابلاغ و تا قبل از پایان خرداد تزریق شود، تصریح کرد: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تعهد و تقبلی که دولت داشته را کامل به انجام برسانیم.

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رییس سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از فعالیت ۳۰ مجمع خیرین در استان خبر داده و بر اهمیت اجرای هر چه بهتر اساسنامه جامعه خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرهاد فرهودی عصر امروز _شنبه اول اردیبهشت_ در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، کسانی هستند که برج‌های مهربانی و عاطفه را در این استان برای آرامش و آسایش دانش‌آموزان این مرز و بوم، بنا می‌کنند.

وی افزود: در استان نیز به تبعیت از سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به‌عنوان بهره‌برداری و مبدا نیاز سنجی مدارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به عنوان مسئول هماهنگی و نظارت و مجری و مجمع خیرین مدرسه ساز استان به‌عنوان همراه و همدل دولت ترغیب کننده خیرین به سمت مدرسه‌سازی هستند که این ۳ مجموعه، ۳ ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند که ضعف در هر ضلع، خطری جدی برای ضلع‌های دیگر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی در ادامه عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ شکل گرفته و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازی مدارس استان در توسعه و احداث فضاهای آموزشی بوده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا در سال جاری نیز به مثابه سال گذشته و با سیاست‌های درست، به‌صورت همراه و همدل بتوانیم تا اهداف آموزشی استان را بهتر از سال قبل پیش ببریم.

فرهودی همچنین اذعان کرد: تا سال ۱۴۰۱، ۲۴ مجمع خیرین در استان دارا بودیم که در سال ۱۴۰۲، این عدد به ۳۰ منطقه افزایش یافته است که باید ۱۰ منطقه باقی مانده استان نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین سریعاً اقدام کنند.

وی با بیان اهمیت مجامع خیری در استان، بر اجرا و رعایت اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی تاکید کرده و اظهار داشت: اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در تمامی مجامع خیری باید رعایت شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی مدرسه‌یاری را رکن اصلی توسعه و نگهداری مدارس دانسته و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمار ارائه شده توسط مدیران آموزش و پرورش استان، ۳۳ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌یاری جذب شده است.

وی افزود: منطقه سراب در حوزه مدرسه‌یاری و جلب مشارکت‌های مردمی، حائز کسب رتبه اول در استان و مناطق شبستر و هریس به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم شدند.

فرهودی گفت: با تلاش‌های واحد مشارکت‌های مردمی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد ۶۴۲ میلیاردی سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ با تعهدهای ۱۰۰ درصدی خیرین به همراه برخی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، منجر به جذب ۱,۰۵۸ میلیارد تومان شده است که خود عددی غیرقابل چشم‌پوشی است.

وی اظهار داشت: ماحصل تمامی تلاش‌ها این شد که در سال ۱۴۰۲ در ارزیابی‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، رتبه عالی و قابل تقدیر در بحث مشارکت‌های مردمی به استان آذربایجان شرقی تعلق یافت.

فرهودی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ نیز همانند سال گذشته، دست در دست هم دهیم تا بیش از پیش ارتقا نظام تعلیم و تربیت در استان را شاهد باشیم.

کد خبر 746417

دیگر خبرها

  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی
  • اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد