Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد روحانی، رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۳ هزار تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به صورت رایگان در روستا‌های سیل زده خوزستان توزیع شد تا روند بازسازی این مناطق سرعت گیرد.

وی اظهار کرد: ۲ هزار تن سیمان دیگر از کارخانه سیمان نهاوند اهدایی مقام معظم رهبری توسط کامیون‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله حمل به روستا‌های سیل زده خوزستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی بیان داشت: برای هر واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل زده خوزستان ۸ تن سیمان رایگان و برای منازل تعمیری یک تن سیمان اهدا می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تامین سهمیه سیمان مناطق روستایی سیل زده خوزستان در تعهد بنیاد مسکن است و این بنیاد متعهد است سیمان مورد نیاز واحد‌های مسکونی آسیب دیده را تامین کند.

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه برای تأمین مصالح ساختمانی مشکل خاصی وجود ندارد اذعان داشت: مقادیری میلگرد در انبار ستاد‌های بنیاد مسکن ذخیره سازی شده تا در صورت گرانی آن و کمبود در بازار، برای بازسازی منازل سیل زده خوزستان به کار گرفته شود.

بازسازی مناطق سیل زده خوزستان با پیمانکاران بومی

حامد روحانی در ادامه گفت: برای بازسازی مناطق سیل زده استان از پیمانکاران بومی شهرستانی یا استانی استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: فراخوان برای ورود پیمانکاران محلی و بومی استان برای مشارکت در بازسازی مناطق سیل زده روستایی استان انجام شده تا از هزینه‌های بازسازی کاسته و سرعت آن افزایش یابد.

روحانی افزود: ظرفیت پیمانکاران بومی برای مشارکت در بازسازی مناطق سیل زده زیاد است و باید از این ظرفیت برای شتاب بخشی به روند بازسازی استفاده شود.

ممنوعیت استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب در بازسازی مناطق سیل زده

وی بیان داشت: استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب در بازسازی واحد‌های سیل زده روستایی خوزستان ممنوع است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر به کارگیری مصالح ساختمانی نامرغوب در ساز و ساز مسکن‌های سیل زده روستایی نظارت کرده و با اهرم‌های قانونی اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

روحانی اذعان داشت: کیفیت ساخت مساکن روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسکری اظهار کرد: برای اجرای طرح هادی در ۱۴۰ روستای استان مرکزی اعتباری بالغ بر ۱,۲۶۶,۳۷۱ میلیون ریال هزینه شده است که شامل ۱۱۵۰۰ متر مربع جدول گذاری، ۶۵۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۵۴۸ هزار متر مربع آسفالت، ۱۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع محوطه سازی معابر روستاهای این استان است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در خصوص اجرای طرح هادی روستای ازبیزان از توابع شهرستان زرندیه نیز که به صورت نمادین افتتاح شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در روستای ازبیزان، از محل اعتبارات ملی و استانی به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال برای عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع انجام و اکنون به بهره برداری رسیده است.

بنیاد مسکن عامل رفع محرومیت و پیشرفت عمران روستایی است

امام جمعه شهرستان زرندیه نیز ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در سطح شهرستان در جهت عمران و آبادانی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عامل مهم رفع محرومیت، اعتلا و پیشرفت سطح عمران روستا و منزلت روستاییان به ویژه روستاهای محروم در سطح کشور و آن را ثمره خون پاک شهدا عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی تاکید کرد: انتظار است روستاییان در حفظ و نگهداری اقدامات صورت گرفته در روستاها به ویژه طرح‌های هادی روستایی بکوشند.

عملکرد بنیاد مسکن در تمام حوزه‌های روستایی درخشان است.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز در سخنان خود تصریح کرد: افتتاح طرح‌های هادی در روستاها باعث سربلندی این نهاد انقلابی در دولت سیزدهم شده است.

ابوالقاسم مهری عملکرد صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف عمران روستایی، مسکن روستایی و شهری را درخشان و مطلوب عنوان کرد و افزود: این اقدامات صورت گرفته، از جمله اجرای طرح‌های هادی روستایی سبب بهبود و تقویت سیما و منظر همچنین عمران و آبادانی و عامل مهاجرت معکوس و رونق روستاها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است.

کد خبر 6082224

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟