Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه به صورت تلفنی درباره اوضاع منطقه خلیج فارس بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای گفت که دو طرف روسی و اماراتی در این تماس تلفنی، درباره روابط دو جانبه و اوضاع منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ کرملین دوشنبه‌شب بعد از تماس تلفنی پوتین و بن زاید گفت که «رئیس‌جمهور روسیه و ولی‌عهد ابوظبی مسایل مهم مربوط به همکاری‌های روسیه و امارات از جمله اجرای بندهای سند بیانیه همکاری راهبردی دو کشور که در ژوئن سال گذشته میلادی در مسکو به امضا رسیده بود، مورد بحث و بررسی قرار دادند».

در ادامه بیانیه آمده است که «پوتین و بن زاید درباره اوضاع منطقه خلیج فارس و اهمیت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه بحث و گفت‌وگو کردند».

پوتین و ولی‌عهد ابوظبی در ژوئن سال ۲۰۱۸ در مسکو سند همکاری راهبردی امضا کرده بودند. در این بیانیه، روسیه و امارات خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی گسترده‌ برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بر اساس احترام به استقلال و تمامیت ارضی کشورها شدند.

در این بیانیه، بر قصد دو کشور در همکاری برای به توافق رسیدن در مورد تحقق طرح‌های مشترک جدید با استفاده از ساختارهای مالی به وجود آمده بین طرفین در عرصه‌های مختلف تاکید شده است.

رئیس‌جمهور روسیه به گفته «خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی قرار است در اکتبر سال جاری میلادی به عربستان سعودی سفر کند.

الفالح پنج‌شنبه هفته گذشته (ششم ژوئن) ضمن شرکت در نشست اقتصادی سن پترزبورگ تاکید کرده بود که شرکت آرامکو و دیگر شرکت‌های سعودی در صدد سرمایه‌گذاری در روسیه هستند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خلیج فارس ولادیمیر پوتین امارات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!