Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:48:21 GMT

۴۰ میلیارد مترمکعب آب با سیلاب وارد خوزستان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۱۷۵

۴۰ میلیارد مترمکعب آب با سیلاب وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده عصر دوشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده شهرستان دشت آزدگان و هویزه اظهار کرد: زحمات زیادی در زمینه مدیریت سیلاب کشیده شد و بعد از حماسه دفاع مقدس مقابله با سیلاب واقعاً یک حماسه دیگر بود.

وی افزود: کار بزرگ جهادی را در مرحله آمادگی و مقابله با سیلاب انجام دادیم که در تاریخ ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان کرد: سیلاب فروردین ماه امسال در خوزستان با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و مردم و بدون تلفات در استان مدیریت شد.

حاجی زاده گفت: سیلاب ۴۰ میلیارد مترمکعب آب با وارد مخازن سدها و دشت های خوزستان کرد.

وی ادامه داد: سیلابی که در فروردین ماه امسال رخ داد از نظر حجم آورد آب و میزان ورودی طبق گفته کارشناسان وزارت نیرو و اساتید دانشگاه در صد سال اخیر بی سابقه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: منکر نقاط ضعف در مدیریت سیلاب نیستیم اما اینکه پای کار نبودیم را رد می کنم چون با همه توان و امکانات برای مقابله با سیلاب به صورت شبانه روز حضور داشتیم.

حاجی زاده اضافه کرد: جهاد کشاورزی خوزستان باید هرچه سریع تر نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده استان اقدام کند و سازمان برنامه و بودجه استان هم باید نقدینگی مورد نیاز را برای پرداخت خسارت تأمین کند.

وی گفت: بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان دشت آزادگان جز اولویت های نخست دولت و ما است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: سازمان آب و برق نیز خوزستان نیز باید هرچه سریع تر نسبت به لایروبی زهکش ها و کانال ها اقدام و پالایش و پخش نیز باید سوخت دستگاه هاچ ماشین آلاتی که در عملیات بازسازی مناطق سیل زده حضور دارند را تامین کند.

کد خبر 4637424

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران استانداری خوزستان سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

نعمت الله حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در بندرگز متوقف شد.

او گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابجایی به گرگان هستند.

قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت:با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی