Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف ضمن تاکید بر همگامی با تحولات دنیای جدید گفت: توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان را با رسالت افزایش روحیه کارآفرینی دانشجویان و اساتید دنبال می‌کنیم.

داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، درباره فعالیت‌های انجام شده در راستای حمایت از حوزه فناورانه گفت: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف سال ۱۳۷۹ جهت توسعه کسب و کار دانش بنیان با رسالت افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، اساتید و نیز فارغ التحصیلان؛ افزایش سطح معلومات عمومی و تخصصی کسب و کار، استفاده بهینه از قابلیت‌ها و توانمندی‌های اعضای جامعه دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رشتچیان ادامه داد: همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه شریف در سال ۱۳۹۲ با هدف فراهم کردن شرایط لازم برای توانمند سازی و شکوفایی استعداد و شایستگی دانشگاهیان، در جهت ایجاد و پایدارسازی کسب و کار‌های فناورانه و ارزش آفرینی و حل مسائل جامعه تاسیس شد.   معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف تصریح کرد: مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه شریف را در سال ۱۳۸۲ تاسیس کردیم، این مرکز با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحد‌های نوپای فعال و صاحب ایده در حوزه فناوری‌های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، پشتیبانی می‌کند.   وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دانشجویان برای حضور موثر و مستقل در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه ملی و فراملی کشور آماده شوند؛ یادآور شد: راه اندازی دوره فرعی آموزش کارآفرینی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف از دیگر فعالیت‌های شاخص در راستای اشتغال پذیری دانش آموختگان است.

رشتچیان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف همواره کوشیده است، همگام با تحولات دنیای جدید و در راستای پاسخگویی به نیاز‌های کشور نسبت به ارائه دوره‌های آموزشی جدید اقدام کند، در این راستا می‌توان به راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار انرژی، اقتصاد انرژی، سیاست گذاری علم و فناوری و بیوانفورماتیک و همچنین دوره کارشناسی اقتصاد اشاره کرد. علاوه بر آن، در حال حاضر نیز دانشگاه درصدد راه اندازی دوره دکتری مستقیم درکارشناسی علوم و مهندسی اعصاب است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان